recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NY router fra WAOO
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NY router fra WAOO

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér timzor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NY router fra WAOO
    Sendt: 15-Februar-2012 kl. 10:14
Hejsa
 
Min Tilgin 1311 begyndte at opføre sig underligt i sidste uge, så jeg kontaktede teknisk support hos WAOO!, og fik dem til at sende en ny router.
 
TIl min store glæde var det en ny model - Tilgin HG2301 - med gigabit LAN. Jeg må sige, at indtil nu kører det bare, det var også på tide, at de fulgte lidt med den teknologiske udvikling.
 
Dog kan man stadig IKKE selv vælge, i routeren, hvilken DHCP server man vil benytte sig af, men mon ikke de snart ændrer det også?
Til top
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pokersut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af timzor timzor skrev:

TIl min store glæde var det en ny model - Tilgin HG2301 - med gigabit LAN. Jeg må sige, at indtil nu kører det bare, det var også på tide, at de fulgte lidt med den teknologiske udvikling.

Jeg har også netop fået min HG1311 fra Waoo skiftet ud til en HG2301 (den gamle var blevet ustabil og kastede mig af i 10-15 sekunder af gangen med jævne mellemrum).

Jeg skal nu til at sætte min IP-telefoni op igen (bruger Fonet), men jeg kan ikke komme i gang - på den gamle, skulle man ind under Accounts og derfra oprette nye accounts med oplysningerne fra Fonet, men på den nye står der bare "No accounts", og jeg har ikke mulighed for at oprette nye.

Ved du (eller andre), hvad man skal gøre?

Mvh. Mikkel
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér timzor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 14:36
Ja, det har du helt ret i. Jeg ringede til WAOO, og de gjorde det for mig. Ring til support, og bed dem oprette en linje som du kan konfigurere selv.
Til top
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pokersut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 15:07
Tak for det - har netop ringet til Waoo, som har sat en tom linje op til mig, så nu skal den bare tilpasses.

For øvrigt prøvede jeg at logge på routeren lige da jeg havde sat den til, og der var en masse ekstra faneblade, bl.a. Printing og Storage, men efter den havde fået sig koblet op på Waoo og genstartet, forsvandt alt det sjove - øv :-(

Mikkel
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 15:57
startede også med HG1311, som ikke var glad for meget trafik, og derfor genstartede..

Det var dog kort efter jeg fik den opgraderet til den nye, og en del måneder siden.

Er tilfreds med den nye, og også rart med 1gbit porte, så du kan fordele nettet..

den har været i drift uden nedbrud siden, har lidt problemer med TV´et men det virker som om det mere er at waoo problem, da når jeg har nedbrud, så viser boksen stadig at der er hul til leverandøren.

Fin boks, 
Til top
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pokersut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af timzor timzor skrev:

Ja, det har du helt ret i. Jeg ringede til WAOO, og de gjorde det for mig. Ring til support, og bed dem oprette en linje som du kan konfigurere selv.


Hej igen.

Nu har Waoo ganske rigtigt fået sat to accounts op til mig, men jeg kan ikke se noget sted, jeg kan gå ind og ændre i dem!

Når jeg går ind under Account, så står der to accounts (12345678 (A) og 12345678 (B)), men når jeg klikker på dem, så får jeg ikke menupunktet Setup ude i venstre side, som jeg havde med HG1311'eren - under overskriften General.

Der står kun Status, Phone book, Ring signals og Call handling.

Skal jeg have Waoo til at låse op for noget ekstra ...?

Mvh. Mikkel
Til top
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pokersut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Pokersut Pokersut skrev:

Oprindeligt skrevet af timzor timzor skrev:

Ja, det har du helt ret i. Jeg ringede til WAOO, og de gjorde det for mig. Ring til support, og bed dem oprette en linje som du kan konfigurere selv.


Der står kun Status, Phone book, Ring signals og Call handling.

Skal jeg have Waoo til at låse op for noget ekstra ...?



Svarer lige mig selv: Ifølge Waoo kan man *ikke* selv sætte IP-telefoni op i den nye HG2301 fra Waoo - der er simpelthen ikke adgang til Setup-siden, som der var i den gamle HG1311 :-(

Jeg har fået en medarbejder hos Waoo Support til at sætte det op for mig (eller rettere, det burde han have gjort i dag, men der er ikke sket noget ...), men jeg tvivler på, at det er noget, de gider at gøre for alle de kunder, der ikke vælger deres egen telefoni-løsning ...

Status for mig lige nu er, at jeg kun kan ringe ud af huset - hvilket i sig selv er mærkeligt, da begge telefonlinjer står som "unregistered" i routeren. Forhåbentlig får de det op at køre fuldt ud igen i morgen.

Derudover virker den nye router fin, og jeg fik endda også skiftet min set-top boks ud med en ny AirTies 2170, som er væsentlig mere kvik end den gamle Amino-boks!

Mikkel
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 21:35
ja Airties 7120 boksen er en ren fart djævel i forhold til Amino boksen, som virker som om den skal tænke sig om, hver gang man trykker på en knap.
Til top
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pokersut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

ja Airties 7120 boksen er en ren fart djævel i forhold til Amino boksen, som virker som om den skal tænke sig om, hver gang man trykker på en knap.


Til gengæld er designet på deres tv-portal stadigvæk dødsygt og lysår bagefter TDC - men det kommer nok :-)

Mikkel
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu