recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny router med yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny router med yousee

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny router med yousee
    Sendt: 07-Juni-2013 kl. 20:52

Hej

mit hjemmenetværk er enormt sløvt og det samme er internettet ofte, faktisk så sløvt at det er bedre at slå wifi fra på mobilen og så surfe med 3g Cry Nå men hvis jeg nu investerede i denne Asus RT-AC66U. som får enormt meget ros i tests og satte den til min Yousee Netgear router, ville det så hjælpe ??
alt er stortset kablet dvs. TV, AppleTV, iMac osv da jeg overfører store filer til min NAS og ikke gider ustabilitet, men ipad, iphones osv kører naturligvis trådløst. 
Vi jeg kunne opleve hurtigere overførselstid mellem imac og NAS samt bedre trådløst internet med denne router ??

PS vil det at sætte den til min yousee netgear router så tage en plads (et af RJ45 stikkene) da jeg i forvejen mangler et på min Yousee (til alt mit junk)??

Jannik
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2011
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af jannikmariager jannikmariager skrev:

...mit hjemmenetværk er enormt sløvt og det samme er internettet ofte, faktisk så sløvt at det er bedre at slå wifi fra på mobilen og så surfe med 3g...

Er din router fra YouSee en CG3000 (802n)? ,eller er det en ældre model der kun understøtter 802g.
Hvis du har den gamle router og dine iDevices kører 802n, kan du bede YouSee om at en CG3000 (de bytter gratis), det vil give bedre trødløs hastighed.

Hvis du også oplever langsomt internet på din kablede iMac, tror jeg du skal kontakte YouSee inden du køber ny router, da den næppe kan løse det problem.

Hvis du ender med at købe Asus routeren bør du:
1) forbinde WAN forbindelse på den nye router til et af YouSee routerens LAN stik.
2) Du bør ikke bruge de 3 øvre LAN stik på YouSee routeren.
3) Du bør deaktivere NAT i YouSee routeren, så den blot fungerer som (modem/bridge).
4) Alt grej bør så forbindes til den nye router (kablet og/eller trådløst).
5) Hvis du mangle et stik, er jeg sikker på at ATV fungere fint trådløst da den kører 802n

Jens
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 22:04
En ide kunne være at prøve at skifte frekvens. Jeg havde min stående til auto og skiftede til en vilkårlig frekvens og det var en stor hjælp. I teorien skulle auto finde en "god" frekvens. Teori og praksis harmonerer dog ikke altid.

En CG3000 suger dog ligeså meget strøm som deres harddisk optagerTongue, men den fungerer fint. 
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 22:12
Hvad sluger den i strøm?
Har lige fået yousee og har sat den i bridge mode da jeg har en n66u bag.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

En ide kunne være at prøve at skifte frekvens. Jeg havde min stående til auto og skiftede til en vilkårlig frekvens og det var en stor hjælp. I teorien skulle auto finde en "god" frekvens. Teori og praksis harmonerer dog ikke altid.

En CG3000 suger dog ligeså meget strøm som deres harddisk optagerTongue, men den fungerer fint. 

Jeg mener man skal bede YouSee om at få "Åben konfiguration" for selv at kunne ændre kanal-nummeret. Ellers falder det vist tilbage til default.
Man kan bede om "Åben konfiguration" via YouSees forum.

Jens
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 22:35
Hej

Jeg har CG3000 altså n routeren - læste godt man skulle slå NAT fra - spørgsmålet er om jeg vil få mærkbar ydelse ?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 22:41
synes også at en kablet forbindelse mellem imac - router - NAS burde overføre filer hurtigere end 800 kb/s-3000 kb/s ?? 

eller hvad ?
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 00:54

synes også at en kablet forbindelse mellem imac - router - NAS burde overføre filer hurtigere end 800 kb/s-3000 kb/s ?? 

eller hvad ?

Hvis din hastighedsangivelse betyder, at det med en kablet forbindelser tager ca. 1 minut at overføre en fil på 15MB (2500kb/s), så er der vist et eller andet helt galt. Spørgsmålet er bare om det virkelig skulle være routeren. Det kunne jo også være din NAS.
Når du overføre data mellem 2 af routerens LAN forbindelser, svarer det jo til at det kun er routerens switch-del der anvendes (i flg. spec: LAN: Four 10/100/1000 Mbps autosensing).

Jens
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 08:23
hej Jens

Jeg har en QNAP 219p+ Turbo - ved ik om det siger dig noget, men har du forslag til hvor jeg evt kunne kigge efter noget forkert opsætning så ?
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 10:46

hej Jens

Jeg har en QNAP 219p+ Turbo - ved ik om det siger dig noget, men har du forslag til hvor jeg evt kunne kigge efter noget forkert opsætning så ?

Har selv QNAP TS-119.

Lige indledningsvis:
1) Kunne du finde en fil på ca. 100MB som du kunne bruge som reference til måling af hastighed og skrive filstørrelsen og minutter/sekunder det tager at overføre den fra iMac til NAS.
2) Kan du uden problemer streame film via iTunes fra din iMac til ATV ?

Jens
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 11:55
ok prøvede en fil på 158,3 mb via Transmit med FTP først - ca 800 kb/s tog 3:49 min
 (svinger mellem 700kb/s og 3 mb/s normalt - dog sjældent den kommer op på 3 mb/s)

bagefter via Finder med SMB og  samme fil - tog 4:02

virker håbløst langsomt - burde da være meget bedre ??
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 12:06

virker håbløst langsomt - burde da være meget bedre ??

Ja, noget er bestemt galt!

For lige at komme det lidt nærmere: kan du uden problemer streame film via iTunes fra din iMac til ATV ?

Jens
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu