|
Ny router med yousee |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
jannikmariager ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skal det være med kabel eller trådløst ?
kører fint med Kablet ATV og trådløst imac - men er jo heller ikke den store opløsning sån en mp4 film ? |
|
![]() |
|
jec ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
Nej, du har ret i at en mp4 film ikke kræver den store overførsleshastighed. Kørte du også trådløs iMac da du testede filoverførsel (158MB) til NAS? Jens
|
|
![]() |
|
jannikmariager ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
nej det var kabel da jeg overførte fil
itunes to atv var hhv imac kabel til router og så trådløst til atv |
|
![]() |
|
jec ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
Virkelig besynderligt. Jeg har: - Apple Airport Extreme router - MacBook Air trådløs 802.11n - QNAP TS-119 kablet Har lige testet med Transmission FTP: Filoverførsel fra Mac til NAS 425MB på 40 sec. Har inden jeg fik Airport Extreme brugt CG3000, og havde vist næsten samme hastighed. 1) Har du mulighed for at prøve med nogle andre LAN-kabler? 2) Har du prøvet at forbinde iMac og NAS til to andre LAN stik på CG3000 Jens |
|
![]() |
|
gik hurtigere ved at skifte stikkene ud med andre på routeren ?? nu hælder jeg lidt til at skifte lortet ud, men vil det hjælpe er så det store spørgsmål? for wifi er noget lort også, kan dårligt indlæse et youtube klip på mobil - oftest skal man slå wifi fra og gå på 3g hvad bør hastigheden være med file transfer kablet ?
|
|
![]() |
|
Prøvede du også med andre kabler? Dårlige kabler kan ikke udelukkes. Men hvis udskiftning af kabler heller ikke hjælper og du også har svært ved at opnå tilfredsstillende trådløs forbindelse, vil jeg foreslå at du kontakter YouSee. De kan ofte fjerndiagnostisere routeren, og vil enten finde årsagen eller sende en ny router til ombytning. Jeg har ikke haft problemer med CG3000, hverken hastighed eller wifi. Jeg vil mene det er en ganske god router, men måske du har fået et defekt eksemplar. Det skete for en af mine venner og YouSee skiftede den bare ud. Jens |
|
![]() |
|
jeg har ikke andre kabler end dem der fulgte med NAS, ATV osv - men længden på dem overstiger ikke 1m
Fik forleden skiftet til en anden kanal for at forbedre wifi - men prøver at se om jeg kan få en ombytter - tak for hjælpen
|
|
![]() |
|
Hej Jens jeg fik vist løst problemet, bruger AFP istedet for FTP og resultatet blev en fil på 8,53 GB overført til NAS på 3:36 min (ca 40 mb/s) ,hvilket må siges at være tilfredsstillende. Er det ingen programmer der kan køre med AFP ? TRansmit og Cyberduck kan ikke JAnnik
|
|
![]() |
|
Jeg benytter også AFP for min QNAP i Finder, men oplever ikke den store forskel mellem FTP og AFP. Har du efterfølgende forsøgt at overføre den samme fil med FTP for at se om det virkelig var AFP der "Løste problemet" eller om der kunne være andre faktorer? Jens
|
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |