recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny router til lille lejlighed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny router til lille lejlighed

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Robin0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-August-2021
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Robin0 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny router til lille lejlighed
    Sendt: 06-August-2021 kl. 13:42
Nu kan min YouSee router ikke rigtig følge med længere, med alle mine enheder, så jeg vil prøve at udskifte den. Mesh virker lidt overkill til min ca 50kvm lejlighed, så hvilken router skal jeg gå efter?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2021 kl. 13:53
Hvad oplever du?
Hvor mange enheder har du på nettet?
Hvad har du af hastighed?
Er alt på wifi, eller det meste på kabel?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Robin0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-August-2021
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Robin0 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2021 kl. 13:56
Hej KlausDM

Oplever udfald og buffering, FaceTime der mister billede. Har omkring 15 enheder på wifi og nogle smart Home ting på kabel. Min hastighed er 100/100. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2021 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Robin0 Robin0 skrev:

så hvilken router skal jeg gå efter?

Hej.

En Asus.
De laver gode routere, og der findes flere virkelig gode alternative firmwares til Download fra Internettet.
Hvis du ønsker en billig Router, Så køb evt en brugt, der understøtter 'ASUSWRT-MERLIN 374 LTS' fra dette link:


john9527 vedligeholder stadig firmwaren for nogle Asus routere, efter at Asus er holdt op med at supportere deres for længst udgået modeller.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 06-August-2021 kl. 14:25
Til top
Robin0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-August-2021
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Robin0 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2021 kl. 14:10
hej csell. Tak for svaret. Har problemer med dit link. 

Min hastighed er faktisk 1000/100. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2021 kl. 14:40
Hej.

Jeg har nu rettet mit link.

Citat L&LD: 'The RT-AC66U_B1, the RT-AX58U, the RT-AC86U are all candidates for 'just' 1Gbps WAN speeds.'


Hilsen Carsten.

Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2021 kl. 18:30
Hvor har du placeret din Router ? Min nabo bor også på omkring de 50 kvm. og klarer sig fint med Sagem routeren fra Yousee. Den skulle dog flyttes væk fra gulvet og op i højden inden alt spillede.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2021 kl. 19:46
med 100/100 og 15 enheder der er på samtidig? - så har det sg ikke meget med din router at gøre, men derimod din internetforbindelse som ganske enkelt ikke har nok båndbredde. Især hvis du ikke har QoS sat op på din router så visse ting har fortrinsret.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2021 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

med 100/100 og 15 enheder der er på samtidig? - så har det sg ikke meget med din router at gøre, men derimod din internetforbindelse som ganske enkelt ikke har nok båndbredde. Især hvis du ikke har QoS sat op på din router så visse ting har fortrinsret.
kommer da helt an på enhederne og hvad de bruger af data. Det er jo næppe 15 enheder der streamer video samtidigt.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2021 kl. 19:52
Jeg bruger en Netgear Nighthawk R8000 som jeg købte brugt for nogle år siden. Min lejlighed er 65kvm og der er rigtig god dækning over det hele. I hvert fald til computeren og de mobile enheder når jeg ligger i sengen
Til top
Robin0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-August-2021
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Robin0 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2021 kl. 19:56
Jeg huskede forkert. Det er en 1000/100 forbindelse. Min router står højt, midt i lejligheden i et teknikskab, gipsvægge på alle sider. Den kan ikke tilsluttes andre steder.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2021 kl. 19:58
Træls at du ikke har mulighed for at tilslutte nogle af de mest krævende enheder med kabel. F.eks. konsoller og streaming-dimser, som jeg har.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu