recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny router

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny router
    Sendt: 15-Februar-2014 kl. 19:43
Da jeg laver om på mit setup har jeg ikke brug for de 2 routere jeg har i øjeblikket.

Så har valgt at skifte de 2 stk ud med 1 stk router

Har kigget på D-link Dir-865L og Asus RT-AC56U.

Som jeg se det kan jeg lige så købe en router med ac.
Derudover har jeg disse ønsker :
2,4ghz og 5ghz
gigabit netværk
Stabil
Udmærket rækkevidde trådløs
Gæstenetværk ?

Er der andre routere der kan komme i betragtning?
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 22:45
Jeg vil foreslå Asus RT-AC68U da dens antenner er eksterne, aftagelige og understøtter 3x3 Mimo streams i forhold til RT-AC56U 2x2.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 08:43
Mimo streams forskellen bliver vel kun brugt trådløs?

De eksterne antenner kan jeg godt se logikken, for bedre rækkevidde, i forhold til ydelse.

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 08:50
Ja. Du kan læse om (Multiple Input Multiple Output =) MIMO her https://meraki.cisco.com/blog/2011/02/mimo-why-multiple-antennas-matter/
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 09:42
Ok tak for det.
Jeg har 2 stk Buffalo mimo G routere i øjeblikket.
Eneste grund til at skifte er at jeg trækker kabel til garagen og så kun har brug for en router til at dække huset.

Dvs 3 antenner er bedre end 4, i forhold til mimo stream.
De 2x2 mimo stream, er det samtidig?
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 09:53
Mener du 4x4? Fordi det er bedre end 3x3, men så vidt jeg ved kommer der først 802.11AC 4x4 MIMO routere senere på året.

3x3 betyder at du har 3 til at sende med og 3 til at modtage med.

Teknisk set så kan en router ikke sende og modtage samtidig, fordi når routeren sender overdøver den sin egen "lytte" funktion. Så antennerne bliver brugt på skift, der er derfor du kun har 3 fysiske antenner og ikke 6.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 09:58
Der skulle være 4 antenner i ac56, sådan som jeg læser det
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 10:02
Citér To keep costs low, it relies upon a 2x2 antenna configuration instead of 3x3 like the 66 and 68 models.

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/63773-asus-rt-ac56u-usb-ac56-802-11ac-review.html

Du kan se de 2 antennerne i toppen af printet:

Redigeret af TBK - 16-Februar-2014 kl. 10:04
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 10:09
Fra Asus hjemmeside : 4 internal high efficiency

Skisme ikke nemt at finde ud af
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 10:22
Du har ret, jeg burde havde kigget bedre på billede. Der er 2 til, en på højre og venstre side af PCBet. Gætter på at to er til at sende og de andre to er til at modtage, og det derfor stadig er 2x2 MIMO.

Hvilket ikke strider mod Asus' udtagelse.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 10:32
Jeg vil umiddelbart sige at det er lidt at omgås sandheden.

På de enheder med eksterne antenner kan du fysisk se 3 antenner og her er der 4 men kun 2 til at sende og 2 til at modtage.
Du har nok ret.

Men eneste jeg spekulerer på er er rækkevidden i forhold til den router jeg har nu.
Mimo stream kommer jeg ikke til at bruge voldsomt meget.
Alt der streamer kører via kabel.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 12:08
Mange routere uden eksterne antenner har ofte mange interne antenner.
Mener at Cisco har en router med 9 interne antenner.

I stedet for at man kan dreje en ekstern antenne, så skifter routeren til den af de 9 antenner som bedst modtager signal fra den enhed du benytter. Det er den bedste løsning for den utrænede bruger, da her ikke er noget opsætning.
Har man derimod lidt erfaring med trådløse netværk, så vil man nemt kunne indstille en eksterne antenner til at give bedre resultater end dem med mange interne antenner.

Jeg vil foreslå Asus Dark Knight modellerne med eksterne antenner. De er kraftigere end de dlink jeg har testet. Har også dårlig erfaring med hardwaren på en bunke Dlink 825, som ellers er en formidabel router.

Jeg har i øvrigt tidligere benyttet en Linksys WRT54G router som var skruet op til mere end tilladt sendestyrke. Den kunne dække hele huset med en acceptabel hastighed.
Efter skiftet til Asus har fået bedre signal og bedre hastighed overalt.

Redigeret af Cyberguyen - 16-Februar-2014 kl. 12:11
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu