recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny router

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 4010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af TBK TBK skrev:

Jeg vil foreslå Asus RT-AC68U da dens antenner er eksterne, aftagelige og understøtter 3x3 Mimo streams i forhold til RT-AC56U 2x2.

Jeg har RT-AC68U, og det er den bedste router jeg nogensinde har haft. 

Mulighed for to WAN, 6 gæstenetværk, indbygget VPN server / klient. Eksterne antenner og USB 3. 

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 14:05
Jeg er ikke i tvivl om at ac68 er helt suveræn

Men tænker over om jeg får noget ud af at bruge de 400kr mere som den koster i forhold til ac56 og hvad mit behov er.
Jeg ved godt at behovet ændrer sig med tiden, især når ungerne bliver store nok til at have deres egen elektronik
Her snakker vi 3-5 år frem, og der er det ikke sikkert den router jeg køber nu er god nok alligevel.

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Jeg er ikke i tvivl om at ac68 er helt suveræn

Men tænker over om jeg får noget ud af at bruge de 400kr mere som den koster i forhold til ac56 og hvad mit behov er.
Jeg ved godt at behovet ændrer sig med tiden, især når ungerne bliver store nok til at have deres egen elektronik
Her snakker vi 3-5 år frem, og der er det ikke sikkert den router jeg køber nu er god nok alligevel.

Jeg ville ikke overveje det et sekund. Jeg kommer fra D-Link og flere Apple routere og Time Capsules end de fleste, og for første gang har jeg en router som virkeligt leverer på alle hylder.

Alene dens VPN server giver fuld valuta. Hvis du f.eks. er på YouSee, betyder det at du på rejser kan se alle Yousee kanaler hjemmefra.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 22:43
Bw du kan booste WiFi signalet udover hvad der normal er tilladt i EU med Asuswrt-Merlin firmwaren, hvis den Asus router du beslutter dig for at købe ikke helt dækker hele huset.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 22:14
oki, kommer i tanke om at de gamle routere er skruet ned fra 70mW til 15mW uden problemer med rækkevidde og hastighedsforringelse
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 18:48
Så er der kommet en RT-AC56U i netværket.

Skal love for at det er noget andet.
Rækkevidden er der ingen problemer med, dækker bedre end de 2 routere jeg havde før.

Nogen der har lidt tips til opsætning af sådan en fætter?
Der er nogen begreber som for mig er helt ukendte.
Bla fjernnetværk og dobbelt wan ????
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 21:35
Fjernnetværk, mener du Fjerndatanetværk?. Hvis ja, så er det WAN, ISPens netværk, din internet forbindelse.
Dobbelt WAN = to internet forbindelser.

Jeg vil foreslå at du ændre sproget til engelsk (drop down menuen i højre hjørne), da du kan finde flere fora indlæg samt artikler med de engelske fagudtryk.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

oki, kommer i tanke om at de gamle routere er skruet ned fra 70mW til 15mW uden problemer med rækkevidde og hastighedsforringelse

Det er da klart den nye router er bedre, hvis de gamle har været skruet ned til under 25% af deres kapacitet.

Hvorfor har de været skruet ned?
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 17:10
Der er vel ingen grund til at de er skruet mere op end nødvendigt?

Det er i hvert fald den indstilling, ham der har sat mine router op i sin tid, har haft

Har haft fuld dækning og hastighed på matriklen.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu