|
Ny router |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har RT-AC68U, og det er den bedste router jeg nogensinde har haft. Mulighed for to WAN, 6 gæstenetværk, indbygget VPN server / klient. Eksterne antenner og USB 3. |
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Jeg er ikke i tvivl om at ac68 er helt suveræn
Men tænker over om jeg får noget ud af at bruge de 400kr mere som den koster i forhold til ac56 og hvad mit behov er. Jeg ved godt at behovet ændrer sig med tiden, især når ungerne bliver store nok til at have deres egen elektronik Her snakker vi 3-5 år frem, og der er det ikke sikkert den router jeg køber nu er god nok alligevel. |
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
Jeg ville ikke overveje det et sekund. Jeg kommer fra D-Link og flere Apple routere og Time Capsules end de fleste, og for første gang har jeg en router som virkeligt leverer på alle hylder. Alene dens VPN server giver fuld valuta. Hvis du f.eks. er på YouSee, betyder det at du på rejser kan se alle Yousee kanaler hjemmefra.
|
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
Bw du kan booste WiFi signalet udover hvad der normal er tilladt i EU med Asuswrt-Merlin firmwaren, hvis den Asus router du beslutter dig for at købe ikke helt dækker hele huset.
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
oki, kommer i tanke om at de gamle routere er skruet ned fra 70mW til 15mW uden problemer med rækkevidde og hastighedsforringelse
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
Så er der kommet en RT-AC56U i netværket.
Skal love for at det er noget andet. Rækkevidden er der ingen problemer med, dækker bedre end de 2 routere jeg havde før. Nogen der har lidt tips til opsætning af sådan en fætter? Der er nogen begreber som for mig er helt ukendte. Bla fjernnetværk og dobbelt wan ???? |
|
|
|
![]() |
|
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
Fjernnetværk, mener du Fjerndatanetværk?. Hvis ja, så er det WAN, ISPens netværk, din internet forbindelse.
Dobbelt WAN = to internet forbindelser. Jeg vil foreslå at du ændre sproget til engelsk (drop down menuen i højre hjørne), da du kan finde flere fora indlæg samt artikler med de engelske fagudtryk. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Det er da klart den nye router er bedre, hvis de gamle har været skruet ned til under 25% af deres kapacitet. Hvorfor har de været skruet ned?
|
|
![]() |
|
Der er vel ingen grund til at de er skruet mere op end nødvendigt?
Det er i hvert fald den indstilling, ham der har sat mine router op i sin tid, har haft Har haft fuld dækning og hastighed på matriklen. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |