|
Ny server? |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |||
Peter.ld ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2012 Status: Offline Point: 61 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-April-2013 kl. 20:44 |
||
Jeg er ved at løbe tør for udvidelsesmuligheder på min nuværende HTPC og skal kombinere den med en eller anden form for server. Som nogen sikkert har set er Media Browser 3 på trapperne og det er mit førstevalg og det eneste :) Mit nuværende system består af (som er møg dyrt i strøm) Intel E8500 3.17 Ghz 8GB RAM ATI HD 4800 6 x 2TB HDD Det afspiller alt til bravur... På mine diske ligger der udelukkende blu-ray film uden nogen form for konvertering... og overraskende nok klare systemet det uden vrøvl via MPC-HC + madVR ved max settings. Men jeg mangler mere plads. Der skal kunne udvides med minimum 6 x HDD og gerne noget som understøtter +4TB HDD. Media Browser 3 har en serverdel og sin egen klient, men hvordan gør jeg det med de diske jeg har i mit nuværende setup? Nogen forslag?
|
|||
![]() |
|||
mortenls ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Status: Offline Point: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Kender ikke til media browser, kender alene til xbmc og plex. Hvis du kun har behov for mere plads, så er det billigste vel bare at smide et extern storage cabinet med 8 hdd på dit nuværende setup.
Hvis budgettet er større kunne du overveje at adskille server og mediacenter? Køb et ATX med plads til min 12 HDD. Intels processorer + motherboard bruger så lidt strøm i dag, at jeg personligt ikke synes det giver mening med ARM server(synology etc.). Det er dog smag og behag. Du kan også vente på haswell som vil bruge endnu mindre strøm. Sider diskene i software raid? Hvis det bare er NTFS diske er det bare at smide dem over i serveren.
|
|||
![]() |
|||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
||
Eller koble en lille NAS til netværket og så trække filmene derfra i stedet - så er man fri for at HTPC'en kommer til at være på størrelse med et mindre køleskab og NAS'en kan sættes et sted hvor man ikke nødvendigvis kommer hver dag. jo flere diske, jo mere larm kommer der også. og hele ideen med en "home theater PC" er vel at den står ved husalteret - så den skal jo helst ikke larme for meget.
og hvis en qnap/synology er for dyr at købe (kassen uden diske koster faktisk en pæn sjat) så kan man lave sin egen NAS med lidt hjælp fra blandt andet nas4free.org og enten noget gammelt jern eller bare noget billigt bundkort, kabinet med masser af slots til diske og lidt andre løsdele. Men uanset hvad - hvs der skal være plads til 6+ diske så begynder det godt nok at fylde en del ved husalteret. |
|||
![]() |
|||
Peter.ld ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2012 Status: Offline Point: 61 |
||
Har du evt et bud på hvad det kunne være?
Det er nok mere relevant på lang sigt. Men jeg syntes jeg har lidt svært ved at finde hardware som kan klare 12 HDD. Nogen bud på hvad det kunne bestå af?
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Det korte og nemme svar er den hardware du har nu.
Opgrader dine 2TB diske til 3TB, (det giver dig 4TB mere). Koble flere diske til dit nuværende system via eSATA og et bay system. Disse kan fås meget store, næsten uden begrænsninger. |
|||
![]() |
|||
||
Den hverken ses eller høres. Den står placeret i en skunk.
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Skal du bruge 360TB diskplads? |
|||
![]() |
|||
||
Nja... :) Mit mb understøtter ikke 3TB og det giver for lidt i forhold til prisen :) De 4TB får jeg hurtig brugt :)
Kan du linke til noget som du kan anbefale?
|
|||
![]() |
|||
||
Nej...
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Har bestemt ikke ligefrem erfaring med det, da jeg mener behovet temmelig irrelevant for langt de fleste, selvom jeg er klar over, at BD rips fylder voldsomt meget. Men jeg kan da give dig en fornemmelse af, hvad det er jeg mener: |
|||
![]() |
|||
||
Der er også pokkers til forskel på 24TB og 360TB i antal af diske. Med det rette interface eller alternativ udskifte dit bundkort, så kan du sagtens bruge 3TB diske. Det forrige link kan evt. kombineres med et eSATA PCI kort i dit nuværende system, og så blot et kabel imellem. Vupti - 10 x 3TB oven i dit nuværende system. Bare du ikke nævner pris og strømforbrug
![]() |
|||
![]() |
|||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
||
Her er lidt du kan arbejde med.
Der kan du bygge en unraid server med plads til 20 diske for overkommelige penge, ved godt det er lidt dyrere i dk, men giver en god indikation om hvad du kan lave. Men for ca 500 dollars, har du server delen til 20 diske. Så kommer de selvfølgelig oven i.
|
|||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |