recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny server?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny server?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Peter.ld Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.ld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvis du ellers har plads nok i dit nuværende kabinet, så kan du også udvide dine interne sata-porte med sådan et kort her: http://www.amazon.co.uk/Syba-5-Port-Internal-Hardware-Port-Multiplier/dp/B0056HNROI/ref=sr_1_12?ie=UTF8&qid=1366374936&sr=8-12&keywords=syba+sata

Det fungerer på samme måde, som de eksterne e-sata kabinetter der ellers også linkes til her i tråden.

Jeg købte dem lidt billigere i Tyskland for nylig, men jeg kan ikke finde flere på amazon.de desværre.

Jeg har plads til 2 HDD mere, men tror det kniber med stik fra min PSU, mener jeg :) Tak for forslaget :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 15:06
Stik fra PSU'en kan jo klares med en såkaldt Y-splitter.
http://www.av-cables.dk/y-kabel/
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 15:33
Jeg har følgende i mit setup:

2 x NAS Netgear Ready NAS Duo v2 med 2x2TB (RAID0 = ingen sikkerhed)
1 x Unraid server med 7 diske med forskellig kapacitet, den ene er så paritet og skulle give sikkerhed.
Det hele er monteret i et miditowerkabinet med plads til 10 diske.
Supersmart system nem at udvide, men måden den deler diske på er lidt sjov.
Unraid booter fra USB-stick så og der er så ikke brug for keybaord/mus/tastatur når først den er sat op, så tilgår man den via WEB-browser eller telnet.
Unraid fåes i en gratis version som kan håndtere 3 diske, den fulde version kan håndtere 21 diske.
 Læs mere her.

Redigeret af Hans j - 19-April-2013 kl. 15:34
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 15:42
Hold da Kandersen, har ca 900 film på min hvis jeg tæller børnefilmene med. Big smile Samt 23 serier. 

Men der er de ca 400 af dem dvd'er. Jeg cutter alt hvad der hedder menu og ekstra materiale fra. Har ca to tb ledig plads tilbage. 

Det er for mig ikke et spørgsmål om begynde at slette filmene for at skabe plads til andre. Så hellere udvide med ekstra diske. Dem der er rippet står fint i kælderen pakket ned i papkasser, så har jeg vel stadig omkring 100 jeg mangler at rippe. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.ld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 15:49

Tak... Jeg havde ikke tænkt så langt. Så er der plads til endnu 2 diske. Men jeg hælder dog til et sys med unraid.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.ld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Hold da Kandersen, har ca 900 film på min hvis jeg tæller børnefilmene med. Big smile Samt 23 serier. 

Men der er de ca 400 af dem dvd'er. Jeg cutter alt hvad der hedder menu og ekstra materiale fra. Har ca to tb ledig plads tilbage. 

Det er for mig ikke et spørgsmål om begynde at slette filmene for at skabe plads til andre. Så hellere udvide med ekstra diske. Dem der er rippet står fint i kælderen pakket ned i papkasser, så har jeg vel stadig omkring 100 jeg mangler at rippe. 

Jeg er fuldstændig enig. Jeg ville ikke vide hvilke film jeg skulle slette for at få plads til andre. Og det sker altså at jeg ser den samme film to gange, så det er ikke helt forgæves... og skulle det utænkelige ske at nogen skulle finde på at stjæle mine bd skiver og glemme at stjæle min fremtidige server, så har jeg stadig mine film... Må man i grunden det :p

Til Kandersen> Alle diske køre jo ikke på samme tid og jeg er ret sikker på at et system med unraid er langt billigere i strøm end mit nuværende sys :)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 16:02
Ser da også nogle af filmene flere gange, når vi holder film aften osv. Så synes alle også det er cool at have så meget at vælge imellem med grafisk pænt layout, bruger xbmc btw. 

Om det er lovligt ved jeg faktisk ikke, eller om man så skal slette filmene. LOL

Unraid bruger ikke meget strøm. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.ld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Så synes alle også det er cool at have så meget at vælge imellem med grafisk pænt layout, bruger xbmc btw.

Off topic> Hold øje med Media Browser 3. Jeg er med i deres testgruppe og tester serverdelen og må indrømme at jeg er imponeret! HTPC clientdelen kommer uafhængig af WMC :) Blot til info :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af Peter.ld Peter.ld skrev:

Tak... Jeg havde ikke tænkt så langt. Så er der plads til endnu 2 diske. Men jeg hælder dog til et sys med unraid.
Altså du kan splitte en kabel igen og igen og igen. Det kræver bare at PSU'en kan trække alle harddiskene. Og Unraid kan du jo også sagtens køre fra dit nuværende kabinet.
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 17:49
Du kan også tage et kig på dette kabinet. 45 HDD i et 4U kabinet. Derefter køber du en 48 rack, og monterer 45 * 12 * 4 tb. Du har nu 2160 TB Tongue

Eller til det lidt mindre budget...
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 20:27
Kim.

Hvis du gad læse dine tidligere indlæg, ville du se at du roder rundt i størrelserne (regnefejl), og derved får overdrevet behovet...

M.v.h.
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2013 kl. 20:53
Der er også Flexraid, som alternativ til Unraid. Fordelen ved Flexraid er, at du kan bruge dine diske som de er idag.

Han pønser på noget nyt for tiden. Efter hans udsagn, er det noget der skulle revolutionere måden man sikrer data 
---------------------

Thomas K
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu