|
Ny Silicondust HDHomeRun HDHR-4DC |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-November-2014 kl. 23:35 |
Hejsa folkens...
Først skal jeg undskylde, hvis dette spørgsmål allerede er stillet og forklaret i den 145 sider lange tråd om HDHomeRun netværks tunere (Har virkelig søgt, men ikke kunnet finde). Men jeg vil meget gerne finde eller bede om hjælp til opsætningen... Som overskriften fortæller, har jeg lige købt mig en HDHR3-4DC tuner, som jeg først og fremmest godt vil have til at køre på en Windows 7 32bit maskine, som benytter DVBViewer og velsagtens Recording Service (for netværkets skyld?) og TV udbyderen er Stofa (Horsens området). Der er en opsætningsvejledning på digitalt.tv, men jeg møder en mur, når der bliver omtalt programmet transedit, som er et program jeg aldrig har forstået at bruge. Håber på at I kan hjælpe.. :-)... Mvh. |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du må gi' lidt mere info, da det er svært at se af ovenstående, hvor du er gået i stå i processen... Hvad har du gjort? Hvad virker ikke?
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
Finder DVBViewer ikke noget, hvis du laver en scanning derinde? Du behøver ikke at benytte TransEdit, hvis DVBViewer scanner alle kanaler ind.
Bare vælg QAM 256 inde i DVBViewer scanningen og scan hele båndet igennem. Og scan også den konkrete frekvens 346.000 med QAM 64. ![]() Redigeret af digitalt.tv - 21-November-2014 kl. 11:12 |
|
![]() |
|
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
Ja, undskyld min manglende forklaring...
Nu når jeg kan se at jeg ikke behøver at bruge Transedit, så bliver det hele noget mere overskueligt for mig, så jeg tror egentlig nok at når jeg først er i gang, så skal det nok lykkedes mig at få det sat op. Men min hurdle lige nu er såre simpelt at komme i gang.... Jeg har altid haft netværksallergi og da dette jo drejer sig om en netværkstuner, så har jeg virkelig givet mig selv en udfordring..:-).... Jeg kan selvfølgelig sætte antenne til DC4 boksen og så skal netværkskablet vel i min switch, for at få signalet ud på interne netværk. Men hvad så med at få installeret DC4?.... I må virkelig undskylde, hvis dette er såre simpelt, men grundet min allergi, så bliver det uoverskueligt..:-) Bo, tak for illustrationen - Rart at vide at man også kan komme videre uden Transedit.. :-) Mvh. |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2410 |
Step 1: I med antenne, i med netværkskabel over til din switch, tænd for skidtet.
Du har garanteret en router der deler ipnumre ud til enheder der beder om et ipnummer, så din hdhomerun får et ipnummer af din router uden du behøver spekulere på det. Step 2: På silicondust.com downloader du nyeste software til windows og installerer den. Step 3: Start Hdhomerun Setup programmet - under location taster du dit postnummer og jeg mener også du kan vælge den software (fx. dvbviewer) du vil benytte bagefter. Jeg kører lidt fra hukommelsen da jeg har linux versionen og den er en smule anderledes. - så klikker du ok og kommer til application og det er sgu nok DER du vælger dvbviwere nu jeg tænker over det.. ![]() - under tuners skulle den gerne have fundet 4 stk (sådan en 4DC har 4 ikk?) og der kan du vælge mellem digital antenna og digital cable. Stofa må være digital cable. - under digital antenna fanebladet kan du fortælle at den skal skanne for qam256 mener jeg. - under advanced er der vist enknap til at skanne kanaler, når du klikker på den skanner den i nogle minutter og skulle gerne komme frem med en fin liste over kanaler hdhomeruns egen software finder. Jeg mener du kan dobbeltklikke på en af de fundne kanaler for at få den vist i hdhomeruns eget tv-visnings-program, bare så du kan se der er liv. Hos mig hakker tingene helt vildt i det program fordi det ikke understøtter hardware accelereret grafik, men hul i det, jeg kan se der er liv. Når det er på plads bliver det tid til step 4, at starte dvbviewer pro programmet op, og under channel, channel scan sætter du dvbviewer igang med at se om den kan finde de samme kanaler som hdhomerun's software fandt. Step 5: når dvbviewer pro har lavet sig en kanal liste så bruger du channel list editor til at teste om alle kanalerne virker, fjerne dupletter og kanaler der ikke virker og sortere kanalerne i en rækkefølge du kan lide. Step 6: Nu kan du starte dvbviewer recording service, den bruger kanallisten du lavede med dvbviewer pro, så der burde ikke være så meget bøvl med den når resten virker i forvejen.
|
|
![]() |
|
Mange tak!....
Step 2-3. Kan det foregå på en hvilken som helst computer på netværket? Mvh. |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2410 |
Jep.
|
|
![]() |
|
Nu har jeg fået det hele op og jeg må sige at den frygt jeg havde for at sætte denne tuner op, ser ud til at have været yderst ubegrundet...
Dermed ikke sagt at jeg ikke har problemer... :-) 1. Jeg har installeret HDHomeRun softwaren og sat den til dansk og postnummer 8700 2. På Digitalt.tv, så jeg at man kunne prøve at skanne ind på frekvensen 346 og så tjekke op på om det virker?... Jeg får godt nok fuldt signal etc. men de kanaler der ligger på denne frekvens er kodet og derved kan jeg ikke se dem. Men jeg prøvede så at skanne lidt videre til jeg kunne se en kanal. Og så mener jeg nu også at der normalt ligger noget DR på frekvens 346, så ved ikke rigtig hvad det betyder? 3. Nu når jeg trods alt kunne se at tunerne kunne ses at HDHomeRun programmet, så installerede jeg DVBViewer og til min store glæde, kunne jeg også se at DVBViewer også kunne se tunerne og derfor troede jeg alt var fryd og gammelt i forhold til mine tidligere DVB-C tunere. Men DVBViewer finder ingen kanaler og det skal lige siges at jeg inde i indstillinger/hardware lige skulle fortælle DVBViewer at der var tale om kabeltv tunere, ellers kunne jeg ikke skanne på dem... Førhen med mine almindelige DVB-C tunere, der skulle jeg lave 2 søgninger i DVBViewer. - En der hed QAM64 - frekvens 346000 og en fuld skan på QAM256. Men det får jeg ingen kanaler ud af ved HDHomeRun tunerne? Mvh. |
|
![]() |
|
Prøv at slå din windows firewall fra, det er før set at det er den der er kæppen i hjulet. Hvis dvbviewer finder kanaler med firewall slukket kan du altid efterfølgende tænde for firewall igen og bikse med tilladelser indtil det også virker med den tændt. Kig på http://digitalt.tv/tv-server-opsaetning-med-hd-homerun-dvbviewer-recording-service-og-xbmc/ for inspiration til hvordan og hvorledes, der står også noget om Stofa.
|
|
![]() |
|
Hej igen og en stor tak for hjælpen, især til Strandvasker... :-)
Jeg må indrømme at mine bange anelser for opsætning af en HDHomeRun, var yderst overdrevet. Og derfor kan jeg sige til andre der skulle have netværksallergi ligesom mig selv, at der er ingen grund til bekymring, hvis man bare lige har tanke på de ting der fremgår i dnne tråd. Det var i øvrigt firewall'en der gav problemer.. :-) Mvh. |
|
![]() |
|
Cool at høre du kom i mål.
Det rigtigt fede ved en netværkstuner er til sommer når du sidder under pæretræet i haven og ser tour de france på den bærbare og hiver tv signalet fra hdhomerun'en over wifi.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Hvilket klientprogram bruger I på PC til visning af TV-signalet - gerne noget der meget strømlinet i udseendet, hvis der er flere valgmuligheder.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |