recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny skærm til HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy skærm til HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny skærm til HTPC
    Sendt: 25-Januar-2008 kl. 09:46
Jeg bruger ikke mit nye mediecenter så meget som jeg gerne ville
Grunden er at jeg skal tænde mit tv for at styre det og sætte musik på osv.
På mit gamle havde jeg en skærm og vil gerne have det igen, men jeg vil gerne have én i 1080p opløsning.

Hvad findes der på markedet af små skærme i den opløsning, gerne 15 tommer eller mindre.

Jeg har kigget på denne som er meget lækker:
http://www.origenae.com/en/htpc_s21t.htm

Nogle som har erfaringer med den ovenstående?

Redigeret af Cyberguyen - 25-Januar-2008 kl. 09:47
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Point: 421
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 16:26
Jeg har lige købt dette kabinet, og det er lige så lækkert i virkeligheden. Det er dog ikke taget i brug endnu, da jeg stadig venter på noget HW, men skal da gerne fortælle om det, når jeg engang (forhåbentlig) får det op at køre.

Købte netop kabinettet af samme årsag - jeg vil ikke tænde for tv'et "bare" for at høre musik.

mvh
anoz
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 21:23
Hej,

Så har jeg fået "skidtet" samlet, men jeg kan ikke få gang i skærmen - den vil simpelthen ikke tænde. Det virker fint med en ekstern skærm... har skrevet til både origenae og den danske forhandler for at høre, om jeg mon gør et eller andet forkert, men tror efterhånden mest på, at skærmen har været i stykker fra starten.

mvh
anoz
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 10:51
Det er jo ligesom ikke så fedt når man har bygget alt ind i kabinettet og så senere finde ud af at skærmen måske ikke virker.

Hvad er forresten opløsningen på skærmen, for der står den tager 1920x1080. Men det er jo ikke det samme som at skærmen har så mange pixels.

Jeg valgte istedet at bestille denne skærm hjem fra usa, som jeg nok får om nogle uger:
http://www.short-circuit.com/product/VM120.html
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 10:55
Nope, det er langt fra specielt fedt...

Det er en lækker skærm, du har fundet der, og i sidste ende giver det jo den samme som med s21t.

mvh
anoz

hov glemte helt at svare på det med opløsningen - dens native opløsning er 1280*800

Redigeret af anoz - 02-Februar-2008 kl. 10:59
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 12:18

Når du bruger en indbygget skærm i kabinettet, så er det (såvidt jeg kan huske fra andre), det samme som at benytte 2 skærme. Dvs. i din skærmopsætning skal du dels kunne se skærmen (den lille) og så din almindelige skærm. Disse skal så klones til den opløsning du vil køre. Er det 1920x1080, så skal du sikre dig at dit skærmkort kan køre 2 skærme i den opløsning i klone-mode.

Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 12:37

Hej kandersen,

Jeg ved ikke helt om din kommentar var til mig.

Grafikkortet er et 8800gt, som sagtens kan klare det - og der er ikke noget problem med at skærmen ikke kan findes. Jeg får muligheder for at vælge indstillinger for begge skærmene i nvidias kontrolpanel...

Jeg har også prøvet at nøjes med at slutte den indbyggede skærm til, men heller ikke her vil den tænde. Så det må være skærmen... jeg opdagede dog i går, at touchfunktionen virker helt fint, for jeg kan styre musen ved at trykke på skærmen - den bevæger sig bare på den anden skærm, så det virker faktisk som en museplade på en bærbar... nu mangler jeg kun billedet

mvh anoz

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 16:42
Jeg har tænkt mig at køre med nView, så kan jeg have min desktop på min 12 tommer som primær og kun sende billede til de andre skærme når jeg benytter videooverlay. Jeg kan også med nView få flyttet MedieCenteret over på min store sekundære skærm i fuldscreen når jeg starter det.

Jeg kører min projektor og tv igennem en 4x2 HDMI switch og så har jeg en 12 tommer som primær. Ellers ville jeg havde problemer med 3 skærme på samme tid.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu