recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny skærm til min computer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy skærm til min computer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny skærm til min computer
    Sendt: 24-August-2009 kl. 12:23
Hey!

Da jeg ikke sidder meget mere end 70 cm. fra min skærm har jeg tænkt på at den max skal være 20 tommer. Er det korrekt? Eller vil 22 tommer ikke virke for stort?

Mit budget er en 1.300 kr. max.

Noget I kan anbefale må I gerne linke til den. Desuden så aner jeg ikke hvor mange MS og Hz sådan noget skal have.

Skærmen skal primært bruges til Internet surf/tekstbehandling, samt WoW og lidt CS.

Tak!
Til top
longjohn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2005
Sted: Denmark
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 12:49
Jeg sidder en halv meter fra en 22" - næste gang skal den være endnu større, da den er lige i underkanten til mit behov.

Der findens ingen "korrekt" skærmstørrelse ifht. afstand, det er smag og behag (og opløsning).

Lars
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Juli-2009
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 13:11
Okay, det lyder godt nok vildt at sidde 50 cm. fra en 22 tommer. Godt det ikke er mig.

Du kan ikke svare på det med MS og Hz?

Redigeret af Chrizzy - 24-August-2009 kl. 13:11
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Okay, det lyder godt nok vildt at sidde 50 cm. fra en 22 tommer. Godt det ikke er mig.

Du kan ikke svare på det med MS og Hz?

De fleste skærme bør i dag have en tilstrækkelig lav responstid, og producenternes ms angivelser er alligevel mere misvisende end retvisende (dermed ikke sagt at alle skærme er ens mht faktisk responstid). Der er ikke noget at vælge i mellem med Hz.

Derimod skal du overveje paneltype: skal det være TN (de billige), PVA (dyrere) eller noget helt tredje.

flatpanels.dk har en udmærket oversigt over computerskærme til forskellige behov, hop derover og bliv klogere.

Redigeret af JesperLund - 24-August-2009 kl. 14:28
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 19:56
og til 1300,- bliver det ikke de dyrere skærme. Men du burde kunne få en ok samsung 22" eller en HP pavilion eller lignende. De burde komme tæt på prisen.

Som Jesper skriver så kan det være fløjtende ligegyldigt med de specs til det brug du har. Det eneste der kan give en smule grå hår er CS, resten af dine programmer vil kunne køre fortrinligt på en hvilken som helst skærm. Jeg er dog generelt altid imod at købe den billigste du kan finde, men det er ligeså meget på grund af bekymringer omkring byggekvalitet, garanti/service muligheder etc.
Så længe man bruger den opløsning som skærmen er bygget til, så ser de nogenlunde ens ud alle sammen. (med mindre man rent faktisk ved noget om det og er vildt krakilsk)

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 10:36

Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Hey!

Noget I kan anbefale må I gerne linke til den. Desuden så aner jeg ikke hvor mange MS og Hz sådan noget skal have.

Skærmen skal primært bruges til Internet surf/tekstbehandling, samt WoW og lidt CS.

Tak!

22" er absolut ikke for stort. Jeg sidder med 22" derhjemme og 24" på arbejdet. Jeg sidder ca. 40-50cm fra skærmen.

Angående ms (millisekunder) og Hz, der er det væsentligt, hvis du spiller 3D spil, at skærmen er hurtig nok. Så alt over 5ms skal du afholde dig fra, hvis du spiller spil som Counter Strike.

Hz er næsten ligegyldigt, de fleste skærme kører 60hz, nogle kan klare  mere. En fladskærm er anderledes end en gammel CRT skærm, hvad dette angår. En gammel CRT skærm vil oftest flimre ved 60hz og mindre. Og det får man simpelthen kuk i hovedet af, samtidg en vanvittig hovedpine. EN TFT eller LCD skærm filmre ikke på samme måde ved lave frekvenser.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 10:41

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Så længe man bruger den opløsning som skærmen er bygget til, så ser de nogenlunde ens ud alle sammen. (med mindre man rent faktisk ved noget om det og er vildt krakilsk)

Jeg vil ikke kalde mig selv for krakilsk. Men jeg ved da nok om det til at sige, at der er himmelvid forskel på rigtig mange skærme. Specielt lys og farver kan svinge enormt fra den billigeste til den dyrere. Men selv dyrere skærme kan være vildt dårlige, samtidig med, at skærmkortet har en del at skulle have sagt.

Pt. sider jeg med en HP L2245wg. en 24" middelmådig model. Jeg er ærligt talt rystet over så dårlig den er. Alt sort tekst på hvid baggrund har rødelige skygger. Og jeg kan bare ikke fjerne det!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu