Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Nexeren
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
|
Sendt: 09-Januar-2010 kl. 21:04 |
pmh45 skrev:
Jeg har netop anskaffet mig en let brugt Zaptor boks, for at få glæde af det digitale spejl og muligheden for "Zaptor-lite".
Jeg har i den forbindelse et par spørgsmål:
1) Min boks restarter hvis jeg kommer ud over sidst program (der er åbenbart 142 kanalnumre i vores antenneforening - hvis jeg trykker ch+, når den står på 142, så genstarter boksen). Er det en fejl? software/firmware eller gør de bare sådan - normalt starter tv, hdd optagere osv. bare på kanal 1.
2) Jeg får enormt mange kodede kanaler. Kan man ikke slette dem? Det er da superirriterende at man skal forbi en kodet TV3, for at se TV3 på den næste kanal, og så en kodet TV3+ før der kommer ukodet TV3+ osv. osv.....
3) Hvorfor er epg kun en del af betalings-zaptor? Andre dvb-c bokse kan da sagtens vise epg!
4) Den første dag synes jeg det så ud til at alle kanaler blev vist i korrekt format. Men i går var nogle af programmerne "for store" - man kan f.eks. kun se øverste linie af underteksterne. Boksen står til at vise 16:9 - og på tv'et (Panasonic PX80-42") har jeg prøvet alle display indstillinger - uden held. Det drejer bl.a. om TV3 - Kanal 5 - 6'eren med flere. (jeg har Dalumgaard Antenneforening i Odense).
I øvrigt en ok boks, der skifter pænt hurtigt mellem kanalerne og har en fornuftig billedkvalitet - men føj for et ringe tekst tv modul, uden hukommelse!! Og den laver også sjove undertekster på nogle programmer!
|
Har samme fejl hvis jeg skifter til kanal 147 (TRT) fra kanal 146 (ESC/ESC1). Boksen genstarter. Ikke at det er noget problem, da det er kanaler jeg ikke kan se og jeg i forvejen bruger favoritlisten til at matche min analoge pakke.
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 16:04 |
Jeg ser indtil videre 1 gang om dagen at GUI genstarter når man trykker på EPG ('kæft det er irriterende). Nogle gange starter den selv Zaptor Full GUI igen, andre gange startes Zaptor Light GUI, og den skal så power cycles for at få Zaptor Full GUI igen.
En anden af de rigtig gamle fejl er også genopstået: Opstart hænger ved 2 grønne og en gul prik.
Redigeret af pomfrit - 10-Januar-2010 kl. 16:04
|
 |
detlef
Guld medlem
Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 16:45 |
Gamle fejl spøger... jeg har op til update'en være plaget af mikro udfald på AC3 lyden. Dette opstod omkring det tidspunkt hvor vi fik de nye DR kanaler. Denne fejl forsvandt efter updaten, men er nu vendt tilbage.
Måske er det antenneforening relateret, alt hvad jeg ved er at det er blevet løst tidligere, venligst løs det igen!!
AFIK, Kolding
|
 |
HenrikH
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Point: 733
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 20:04 |
Andre der kan se dr dk TV (arkivet) undefr AN-TV (Aalborg) for jeg kan ikke. Jeg kan komme ind under den i shoppen og se, hvad der kan vælges i mellem. Når jeg så vælger at se programmet får jeg at vide, at jeg skal have abonnement. Trykker jeg så LÆS MERE kommer jeg til siden med tilkøbsmuligheder, men her er dr dk tv ikke.
Underligt...
|
mvh
Henrik
|
 |
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 23:57 |
HenrikH skrev:
Andre der kan se dr dk TV (arkivet) undefr AN-TV (Aalborg) for jeg kan ikke. Jeg kan komme ind under den i shoppen og se, hvad der kan vælges i mellem. Når jeg så vælger at se programmet får jeg at vide, at jeg skal have abonnement. Trykker jeg så LÆS MERE kommer jeg til siden med tilkøbsmuligheder, men her er dr dk tv ikke.
Underligt... |
Kundenummer så skal jeg lige hive Zulfo/Lars rundt ;)
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
 |
mhårhus
Bruger
Oprettet: 07-April-2006
Point: 77
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 09:55 |
Hvorfor mangler der så mange programmer i DRs arkiv hos Stofa?
Jeg prøvede at sammenligne de programmer der ligger hos Stofa:
Med dem som Yousee har:
Når jeg ser på alle programmer der blev lagt ud igår mangler Stofa følgende:
DR Update 12.00
Gudstjeneste
Tv Avis 18.30
Sportnyt 21.35
DR2 klassisk
Deadline
Deadline 2. sektion
DR K Klassisk
Barda
Læg iøvrigt mærke til hvor meget mere brugervenlig Yousee's hjemmeside er. Der er mange gode søgemuligheder.
Redigeret af mhårhus - 11-Januar-2010 kl. 10:00
|
 |
pdj1974
Guld medlem
Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 957
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 16:59 |
Ny status mail fra Stofa idag kl 16:49:
Zaptor: software opdatering den 11. januar Ret ticket - Driftstatus - Tilføj kunde til ticket - HistorikTicket ID: 1580268 Emne: Zaptor: software opdatering den 11. januar Kategori: Zaptor - Generelt Type: Opdatering af firmware Grad: 2 Status: Ny oprettet Intern visning: Nej Oprettet af: tgj Ansvar: NOC Oprettet: 2010-01-11 16:31:36 Start: 2010-01-11 16:26:00 Deadline: 2010-01-31 21:26:00 Omfang: Påvirker hele landet SLA: mere end 48 timer Berørte kunder: 5-50 Anlæg: Ukendt Betalt support: Nej Kontakt e-mail: Kontakt info: Beskrivelse: Vi har efter seneste opdatering opdaget en fejl som betyder at bokse fejlagtigt kan boote i Zaptor Light, eller kan starte i Zaptor Light efter standby. Det har desuden betydet at kunder har oplevet boksen som mere ustabil.
Derfor laver vi en ny opdatering tirsdag, som vil være tilgængelig ved manuel søgning i dag mandag eftermiddag – alternativt opgraderes kundernes bokse natten til tirsdag såfremt boksen er i standby .
Venlig Hilsen Stofa |
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
 |
MichaelA
Guld medlem
Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 17:29 |
Spændende, håber ikke det ødelægger noget...
|
Beovision Avant 55" Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
|
 |
HenrikH
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 18:33 |
HenrikH skrev:
Nogen der har dr.dk 's arkiv til at virke i Aalborg (AN-TV) ?
- eller er de ikke med "på vognen".
Jeg har menupunktet men får at vide, at man skal have abonnement. |
Så har vi også DR's arkiv på flimmeren. Det var en fejl, der var årsag til, at vi ikke kunne se det. Stofa har nu rettet den.
|
mvh
Henrik
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 18:42 |
Til information!
Software opdatering den 11. jan. 2010
Opdateringen indeholder følgende:
- Problem løst med Zaptor Motorola boksen mister internet forbindelsen efter standby og dermed mister de interaktive muligheder
- Problem løst med at Zaptor Motorola boksen ikke reagerer på fjernbetjeningen efter standby
- Forbedringer i tv-guide
- AC3 lyd prioriteres højere i forhold til sprog såfremt “Digital lyd (AC3)” er aktiveret i “Indstillinger”
Software: Software version: 3.5.2.dvbc.2.1.10 Build date: 20100110 Build configuration: zaptor-1.2.1 GUI version: 1.66 Bemærk: Opstartes boksen uden internet forbindelse vil GUI Version være 1.61
Der bliver oprettet en ny tråd!
Redigeret af zulfo - 11-Januar-2010 kl. 18:42
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 19:30 |
pdj1974 skrev:
Dernæst er der de generelle småting der har altid har
generet, og som jeg ikke forstår ikke bliver rettet, når der alligevel skal
pilles :-( Hvorfor er der ikke en nu-streg ned igennem tv-guiden, eller som
minimum et ur?? Hvorfor cykler pgm-valg (ved tryk på Ok, eller Txt-tv) rundt,
når tv-guiden ikke gør?? |
har du prøvet den nye firmware?
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
 |
pdj1974
Guld medlem
Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 957
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 21:41 |
Mike S. skrev:
har du prøvet den nye firmware? |
Er lige kommet hjem og har fået den opdateret. Der er ikke et øje tørt 
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
 |