Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
qpad
Guld medlem
Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
|
Emne: Ny Soundbar med ekko ! Sendt: 07-Januar-2011 kl. 17:12 |
Jeg har købt en dantax soundbar på tilbud.
Kom så hjem med vidunderet og satte den til min yousee boks via optisk kabel.
Der kommer lyd ud af dyret men problemet er at lyden fra mine tv højtallere og soundbaren er forskudt ! Det lyder helt underligt ekko agtigt. Tv får billed og lyd via hdmi fra yousee boksen.
Har jeg sat det forkert op ? eller kan man bare ikke have både tv og soundbar lyd ?
Hvis jeg ikke kan have det så gider jeg faktisk ikke have den soundbar får når jeg muter tv så blinker "mute" ikonet jo på skærmen hele tiden.
Udover det så kommer der en brumme lyd fra soundbaren når jeg har sat det gule kabel i den så jeg kan se dens on screen menu på mit tv.
Det virker altså ikke særligt godt må jeg sige.
Den koster eller 2000,- kroner.
Håber nogen har en mulig løsning.
Redigeret af qpad - 07-Januar-2011 kl. 17:14
|
 |
db89
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 17:30 |
Det er stort set en umulighed at få lyden på både TV og anlæg til at køre "synkront". På (nogle af?) Panasonics tv har de været så geniale at mute-ikonet forsvinder efter lid tid så man slipper for at se på det.
|
 |
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2822
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 17:50 |
2000kr er i den billige ende af soundbarer er det ikke? Tror desværre ikke du skal regne med at det bliver meget bedere, når det så er sagt så er der ingen grund til at have tv lyd og soundbaren til på en gang.
Men du kan vel bare skrue ned for lyden på tv'et istedet for at mute?
|
 |
qpad
Guld medlem
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 18:16 |
Den var på tilbud til 499,- jeg syntes bare gerne jeg ville have lyd fra tv også da de højttallere der sidder på tv er ret store og extra udstyr til mit tv. Men nu tror jeg lige jeg prøver den i en uges tid inden jeg beslutter om den skal retur igen.
En ting der er meget irreterende ved den er at der er et led display på den så bliver ved at scrolle OPT1 AC3 Og den kan ikke slåes fra.
Redigeret af qpad - 07-Januar-2011 kl. 18:17
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 18:22 |
qpad skrev:
En ting der er meget irreterende ved den er at der er et led display på den så bliver ved at scrolle OPT1 AC3 Og den kan ikke slåes fra.
|
Sort tape? Jeg har selv brugt det til en irriterende LED på en 10-stik dåse (som er svære at finde).
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
qpad
Guld medlem
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 19:05 |
Det er et display bag højt. gitteret det kommer til at se skidt ud med en klat tape på det.
Jeg syntes iøvrigt at det lag der er på lyden også går ud over billedet, det er som om mund på dem der taler og lyd ikke er helt iorden, jeg tror jeg returnere den, den har ellers ret god lyd til den billige penge.
|
 |
qpad
Guld medlem
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 19:30 |
Jeg tror allerede nu jeg kan sige at den ryger retur, det da dejligt med god lyd, men mit temperament holder sku ikke til at skulle mute den hver gang der er reklamer... det er jo sindsygt så højt lyden er på reklamer !!!! det burde helt seriøst forbydes ved lov !
Særligt de reklamer der starter midt i en film uden advarsel, så kommer stemmen af en fuldvoksen mand bragende ud i stuen og det hjælper jo ikke meget på det at han har lavet sin stemme om så den lyder som en brun bjørn... efterfuldt af en kvinde stemme der er lavet om så den lyder som en skolepige på speed ! jeg magter det slet ikke.
Redigeret af qpad - 07-Januar-2011 kl. 19:32
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 21:29 |
qpad skrev:
..... det da dejligt med god lyd, men mit temperament holder sku ikke til at skulle mute den hver gang der er reklamer... det er jo sindsygt så højt lyden er på reklamer !!!! det burde helt seriøst forbydes ved lov !
|
Tja, hvad kan man sige?
Reklameblokkene er velsagtens med gustent overlæg blevet konstrueret, med henblik på at tiltrække sig størst mulig opmærksomhed fra alle forbrugerne hjemme i TV-stuerne. Og det ville da være en katastrofe, hvis lydniveauet nu var så diskret, at man derved gik glip af de fantastisk gode tilbud i Bilka på hygiejnebind, toiletpapir, opvaskemiddel, etc - bare fordi man uheldigvis lige befandt sig ude i køkkenet, i færd med at sætte vand over til kaffe, og slet ikke kunne høre det helt dérudefra. 
Det er af hensyn til DIG, at lyden er så høj på reklamer. Man kan vel næsten kalde det en service. 
Redigeret af musicus - 07-Januar-2011 kl. 21:40
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
|
Sendt: 08-Januar-2011 kl. 00:25 |
qpad skrev:
Har jeg sat det forkert op ? eller kan man bare ikke have både tv og soundbar lyd ? |
Du skal ikke have lyd begge steder. Skru ned for (ikke mute) fjernsynet. Klaus
|
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 08-Januar-2011 kl. 00:37 |
musicus skrev:
Det er af hensyn til DIG, at lyden er så høj på reklamer. Man kan vel næsten kalde det en service.  |
Tænk nu positivt, det kan bruges at software som automatisk fjerner reklameblokke fra optagelser.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
annmaria
Bruger
Oprettet: 11-August-2010
Point: 169
|
Sendt: 08-Januar-2011 kl. 09:42 |
qpad skrev:
mit temperament holder sku ikke til at skulle mute den hver gang der er reklamer... det er jo sindsygt så højt lyden er på reklamer !!!! det burde helt seriøst forbydes ved lov !
|
Der er faktisk en lov på hvor højt reklamer må kører i forhold til udsendelserne, og denne bruger kanalerne til fulde for følgende: at du ligger mærke til reklamerne, faktisk er den første reklame i blokken også den dyreste, at du vågner hvis du sidder og sover, og får at kunne få flest penge ud af virksomhederne.
Fik det oplyst da jeg kontaktede viasat i forbindelse med en skoleopgave om tv og reklamemediet.
|
 |
fhansen
Guld medlem
Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 1349
|
Sendt: 08-Januar-2011 kl. 12:37 |
Prøv at se i manualen om der ikke er noget der hedder Lipsync. Det kan være du kan justere dig ud af at lyden ikke passer sammen med billedet. Og så skrue ned for dit fjernsyn. Du skal jo ikke bruge lyden fra det mere. Så kan du mute Soundbar'en istedet. Og der findes ikke tilfældigvis en Display knap på fjernbetjeningen der kan slukke for det ller dimme det?
|
 |