recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny stationær PC - Et par spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny stationær PC - Et par spørgsmål

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny stationær PC - Et par spørgsmål
    Sendt: 26-September-2015 kl. 08:52
Min gruppeleder på arbejde er på udkig efter en ny stationær og har rådført sig hos mig. Umiddelbart er det ingen problem at sammensætte en stationær, men er lidt i tvivl om hvor meget kraft hans specifikke behov kræver.

Ud over almindelig surf/word maskine skal den anvendes til billedbehandlingsprogram fra Nikon og videoredigerinsprogram fra GoPro. 

Jeg har har aldrig sammensat andet end gamer PCer og almindelige surf maskiner. Jeg aner derfor ikke hvor de to programmer fra Nikon og GoPro trækker resourcer (RAM, CPU eller GFX). Kan man nøjes med en i5/i7 setup og indbygget GFX eller skal vi ud i noget ekstern GFX?

Redigeret af Silentbob - 26-September-2015 kl. 08:56
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 09:35
SSD og masser af ram er det vigtigste her, jeg tvivler på at hverken Nikon's eller GoPro's software kan benytte et grafikkort til noget (andet end at vise et billede).

Jeg vil tro at i5/i7 og indbygget GFX er fint.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 12:51
Mange tak for input.

Jeg vil kigge efter en i5 setup med 16 Gb RAM.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 22:56
Nu skriver du ikke noget om prisniveau, men denne her Vision maskine, kunne være en mulighed.
Den har nyeste 5. generation
- Intel i5 CPU og Intel® Iris™ Pro 6200 grafikkort (spec. egnet til video og billederedigering) 
- Kingston 16GB DDR3-1866 HyperX FURY
- Crucial 250GB SSD (kan evt. opgraderes til 500GB Samsung 850 EVO SSD)
- Seasonic 80plus Gold strømforsyning
- Fractal Design Core 1100 kabinet
- ASUS H97M-E MB, lydkort og DVD brænder.

Den fås med Win 10 64bit installeret og en ekstra 1TB Seagate Sata3 Hdd - samlet, testet og leveret inkl. 2 års fuld garanti, til den imo fine pris på 6743 DKK.

Er selv den tilfredse ejer af en Vision PC i efterhånden en 4 års tid. Deres service og support kunne mange net butikker, lære en hel del af. 

Redigeret af Roland - 27-September-2015 kl. 03:31
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 07:22
Mange tak for input Roland.

Jeg har allerede kigget på den MMVision PC du linker til. Jeg har faktisk kigget alle relevante PCer hos MMVision og Topdata igennemSmile

Han havde håbet på omkring 5000 kr, men jeg ved ikke hvor fast en pris det er. Skal lige høre ham på mandag.

Redigeret af Silentbob - 27-September-2015 kl. 07:23
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 01:59
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Mange tak for input Roland.

Jeg har allerede kigget på den MMVision PC du linker til. Jeg har faktisk kigget alle relevante PCer hos MMVision og Topdata igennemSmile

Han havde håbet på omkring 5000 kr, men jeg ved ikke hvor fast en pris det er. Skal lige høre ham på mandag.
Jeg tror ikke at han kan få en pc til video- og billedebehandling til 5000 kr., der er så velkvalificeret som den fra mm-vision !
For at kunne holde sig til den pris, så skal der gås pænt på kompromis ift. CPU, Ram, harddisk(e), strømforsyning o.a. afgørende hardware.
Det vil imo være ærgerligt at spare de ca. 1500 kr. og så blive irriteret over hastighed og manglende hukommelse, når man sidder og arbejder med bl.a. videoredigering.
Jeg vil klart anbefale mindst en Intel i5 cpu, 16gb ram, 120/250gb SSD + ekstra Sata3 Hdd, kvalitets strømforsyning og ditto bundkort. Især når det handler om billede- og videoredigering.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 07:43
Jeg er helt enig. 

Jeg tror nu også han lander på MMVision computeren, når han har fået lidt tid til at overveje det. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu