|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bhund ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 329 |
![]() Sendt: 31-Marts-2008 kl. 15:54 |
Skal bruge en stationær til kontoret. Ideen om at samle selv tiltaler mig lidt, hvis man ikke samler pc’en med hovedet under armen, er der vel ikke den store risiko for at man brænder det hele af?, noget speciel man skal være opmærksom på? – tænker eks. på statisk elektricitet. Ønsker ifm købet: - internet - mulighed for at se/optage tv i høj kvalitet (HDTV) - film (skal sættes til NAD 760 surround receiver) - musik - spil (hardware skal være up-to-date, men behøver ikke være det vildeste/nyeste på markedet, spiller primært på min WII og PS3 skal jeg da nok også have på et tidspunkt) o kan I anbefale nogle trådløse joypads eller lignende. - hurtig (hader alt unødvendig ventetid) - lydsvag (så vidt det nu er muligt med forholdsvis simpelt hardware, er ikke interesseret i at skulle installere vandkøling osv.) - flot at se på (keep it simpel……sort/sølv eller noget i den stil) - nogenlunde harddisk størrelse (køber mig en Qnap 209 pro med 2x750 GB Hitachi, så er dækket lidt ind hvad angår storage der.) - CD/DVD brænder, BlueRay ikke nødvendig. Skærm har jeg heller ikke fået købt endnu, satser på denne her: HP W1907V http://www.bt.dk/article/20080229/mobil/80228070/ Hvilke dele ville I eksperter vælge? Et par tillægsspørgsmål: Tyverisikrer I jeres stationære? (udover opsætning af alarm i huset), hvis ja, hvordan? Vi har haft et par indbrud inden for et års tid, bl.a. 2 bærbare og en ps2 er de smuttet med. I relation til dette problem….er det muligt at bruge min Qnap 209 pro i en video-overvågnings-løsning? Vil ikke have den stationære til at køre 24-7 (så DVR video kort i stationær er ikke aktuelt). Det drejer sig om tilkobling af 3 eller 4 kameraer i stil med disse her: http://kinapriser.dk/open1/openosc/openosc/ir-kuppel-overvåg ningskamera-15m-nightvision-p-151.html Motion-detection, hvor billederne bliver sendt til en email – eller i hvert fald bliver gemt et sted, som tyvene ikke kan komme til. DVR optager har jeg overvejet, men så har jeg efterhånden også en del ”maskiner” stående, ville være at foretrække hvis det sådan en kan undværes. På forhånd tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvis du vil sikre dine data mod tyveri, bør du kryptere dine harddiske med TrueCrypt eller lignede, samt lave backup til eksterne filservere (husk at backup'en også skal være krypteret). Et par USB harddiske der er gemt godt kan bruges i en snæver vending, men ekstern backup er det sikreste.
Jeg har ingen ide om videoovervågning hjælper? Tyvene trækker vel bare en elefanthue over ansigtet, så kan de ikke genkendes. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Bhund ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 329 |
![]() |
Ved som heller ikke om videoovervågning hjælper, men forhåbentlig har det en præventiv virkning, og så kan optagelserne jo muligvis bruges af politiet, hvis man er heldig.
Er rimelig sikker på at det er de samme ubudne gæster vi har haft begge gange, så ville da gerne have dem knaldet.
|
|
![]() |
|
suldrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
Omkring NAS så elsker jeg min Synology box, syntes du skal kigge på den inden du køber Qnap
Seneste firmware gav dem mulighed for at streame til PS3 og sætte IP cameraer op som kan streame til boksen. Du kunne jo sætte NAS boksen et hemmeligt sted i din hus og bridge den til din switch/router vha trådløs 802.11n Se mere her: http://synology.com/enu/products/features/index.php Omkring tyversikring kan du jo investere i Kensington sikkerhedskabler til at spænde dine maskiner fast. |
|
![]() |
|
![]() |
Ok tak Suldrup
Meget interessant det med IP kameraer der streamer direkte til NAS'en!, faktisk lige nøjagtig noget i den stil jeg søgte. At jeg hælder til Qnap skyldes at den har Twonkyvision installeret fra start - er der ikke noget med at Twonky ikke længere yder support til eks. Synology ejere?
Nu er det dog ikke fordi jeg bruger Twonky i dag (kun til auto tagging og album art), hører bare meget godt om programmet,så ser det som en fordel at det præ-installeret på Qnap. Bruger i dag Winamp til afspilning af MP3 filer.
Tjekker lige de der Kensington sikkerhedskabler, lyder som en ok løsning, besværliggør da i hvert tingene for tyvene - og med en sirene kørende, kunne man jo håbe på at de helt droppede foretagenet. |
|
![]() |
|
![]() |
Ok nu var jeg lige inde og vende på Synology.com. Ser sgu godt ud og så er DS-207+ endda noget billigere end Qnap 209 Pro.
Rent praktisk hvordan er det så lige jeg kobler IP kameraerne til netværket uden at bruge PC + DVR kort? - trådløst ønsker jeg ikke, da der ikke skal være nogen form for ustabiltet. |
|
![]() |
|
suldrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
Jeg kan ikke hjælpe dig, ejer ikke selv nogle web cams. Du kan evt selv kigge i Synologys forum vedr denne funktion
Jeg ved ikke om det passer det med Twonky og Synology Redigeret af suldrup - 02-April-2008 kl. 07:18 |
|
![]() |
|
Sunny ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
Kameraet skal jo bare være et IP, der står på Synologys side hvilke de garanteret understøtter som kører på samme netværk som NAS´en.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7240 |
![]() |
Kan kun anbefale synology Har en 207+ og en 106e (Skal sælges ) De kører bare fint, dog har jeg ikke camera på endnu. |
|
![]() |
|
![]() |
"Synology Surveillance Station support 1 IP camera by default, and more cameras support is available by using Synology Camera License (contact your reseller for details)."
Nogen der har tjekket op på hvad et par ekstra tilkoblede kameraer koster? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |