recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny stereoforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy stereoforstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vialli09 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny stereoforstærker
    Sendt: 05-December-2011 kl. 22:07

Hej derude.

Håber i kan hjælpe mig lidt.

Har netop solgt min gamle Pionees forstærker og skal derfor ud at investere i noget nyt grej. Har valgt at fokusere på en receiver og ikke en integreret forstærker, da jeg bruger radioen.

Dog skal det siges, hvis jeg kan få bedre lyd/produkt, hvis jeg køber en integreret forstærker i samme prisklasse, i stedet for en receiver, gør jeg gerne det.

Info:

  • Mit prisleje er omkring 3500,- kr.
  • Der skal tilsluttes et sæt B&W DM685 højtalere til.
  • Skal hovedsagligt bruges til at høre musik på. (Skal dog også tilsluttes mit TV)

Har indtil videre kigget på følgende (nye forslag modtages dog gerne):

  • Harman/Kardon HK 3490
  • Onkyo TX-8050
  • DENON DRA-500AE receiver
  • Yamaha RS 700
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 00:33
Jeg har hørt en gammel Cambridge Audio Atac 3 integreret forstærker som jeg synes lød hamre godt og har hørt en meget gammel Yamaha RX-350 receiver som jeg også synes gjorde det godt. Har også været i Hi-Fi Klubben og høre de nye Cambridge Audio stereo receivere, men synes de mangler lidt i bundet i forhold til både den gamle Cambridge Audio integreret forstærker og gamle Yamaha receiver.

Så hvis du er til varmt og glødende lyd med blød, luftig afrundet bund med en smule tryk på, og en mellemtone der ikke stikker hovedet for langt fremme er mit råd at kigge på nogle ældre receivere/forstærkere evt. fra Cambridge Audio eller Yamaha. Med ældre mener jeg helt tilbage fra midt 80'erne til midt 90'erne. Min erfaring siger mig at jo nyere tingene bliver jo mere lys, tør og klinisk bliver lyden. Har også hørt nogle Sony modeller der bekræfter dette.

Min egen receiver (surround receiver godt nok) er fra 2009, men kun fordi jeg skulle bruge HD-formaterne, men den lyder faktisk næsten ligesom de gamle receivere og forstærkere jeg har hørt blot en smule lysere og det sidste bliver kompenseret med højttalere der har den ovenfor beskrevne lydfilosofi.


Redigeret af Hessi - 06-December-2011 kl. 00:37
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu