|
Ny stereo-forstærker |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
juztme05 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-April-2012 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-April-2012 kl. 14:03 |
|
Hejsa.. Jeg er i den situation at min gode gamle Onkyo forstærker, som efterhånden også har spillet de sidste tyve år er ved at afgå ved døden. Derfor skal jeg ud og have fundet mig en ny stereo-forstærker til mine gode gamle Jamo-højtalere som er omkring 10 år - men stadig spiller ganske fint til mit behov. Jeg har set at nogle nyere forstærkere/receivere har indbygget netværksfunktion - som gør at man afspille musik via netværket fra sin computer eller telefon (jeg har en Android-telefon). Jeg må tilstå at jeg har forelsket mig lidt i denne netværksmulighed.. Nogle der har nogle gode forslag til en god solid forstærker? Jeg vil max bruge 2000 på den - man skal jo tage højde for at mine højtalere også er af ældre dato, så det skal ikke være noget fancy med sorround sound eller lignende.. |
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis du vil have en "god og solid" forstærker til 2000kr., må du købe brugt. Har du data på dine højtalere? Følsomhed, impedans? Hvad hedder din Onkyo forstærker?
Onkyo var i sin tid kendt for at lave glimrende stereo-løsninger. Det var lang tid før de næsten udelukkende fokuserede på surround.
|
||
![]() |
||
juztme05 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-April-2012 Status: Offline Point: 3 |
|
Hej Ukke...
Min højtalere er Jamo Studio 180 højtalere.. Jeg kan ikke lige umiddelbart se hvad min Onkyo receiver hedder uden at jeg skal til at pille alle ledningerne ud af den - så hvis du har et bud på en god forstærker der passer til mine højtalere, så ville det være perfekt. Det skal jo bare være en forstærker der er på niveau med min Onkyo forstærker fra 1994 - skulle det ikke være muligt at finde noget tilsvarende til omkring 2000 ?
|
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6378 |
|
Hvis det ikke skal være med netværk, har jeg en sort Yamaha HiFi-forstærker, der er 4-5 år gammel
|
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
|
Jeg ville klart købe brugt, f.eks. denne Primare A20 MKII til 2500,- (kan sikkert forhandles ned i pris)
http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-primare/id-82533345/ |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19812 |
|
"Verdammt den er lækker", boede den noget tættere på mig, købte jeg sådan den som "computerforstærker", bare for at have den....... Klaus |
||
![]() |
||
|
Hej igen..
Mit problem med min receiver er at lyden af og til forsvinder fra min højre højtaler - og jeg er nødt til at rykke lidt på forstærkeren før lyden kommer igen. Det kunne tyde på en løs forbindelse, eller? Jeg har lige forsøgt - efter at have rådført mig med min kammerat - at sætte højtalerledningerne over i forstærkerens B-udgange. Det var desværre med nøjagtig samme resultat. Så er spørgsmålet nu om det stadig er udgangene den er gal med? |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19812 |
|
Eller et dårligt udgangsrelæ.
Eller højttalerkablet..... Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |