recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny stereoforstærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny stereoforstærker?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 16:21
Har været ude og kigge på Cambridge Audio CXA 60 og CXA80 i dag.
De ser fede ud, med en efter sigende ganske udemærket DAC.

I forhold til CXA60, har CXA80 følgende fordele:
+ 2*80 W, i stedet for 2*60W ved 8Ohm.
+ B
alanced XLR, men eftersom jeg skal tilslutte en Sonos er dette ikke rigtig noget værd for mig?
+
The entire internal layout is designed to minimize left and right interference (crosstalk). It has symmetrical and separate transformer taps for the left and right channels, twin rectifiers and separate PSUs (Dual Mono).

Vil 2*60W kunne spille mine gulvhøjtalere op.. Det lyder af lidt når min gamle surround receiver påstår den har 6*100W - det har den måske ikke...?

Er Dual Mono noget værd, eller gør det bare signalvejen mere besværlig??

Redigeret af julle.p - 30-Juni-2016 kl. 16:21
Mvh. Alex
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 16:56
Jeg ville gå efter en effektforstærker og nøjes med Sonos DAC. Er du ikke tilfreds kan du jo altid finde en anden DAC. Har set en Parasound HCA-1000A som sælges for 800,- her på rec.dk. den er godtnok ved at ha nogle år på bagen, mener A modellen blev lavet mellem 1999-2003.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 17:03
Du kan ikke regne med effektangivelsen på din surroundreceiver. Størrelsen på strømforsyningen betyder også en del.

60 watt er i princippet nok, men det kommer helt an på hvor højt du spiller. Det er forskelligt hvor mange watt forskellige højttalere kræver. Ofte bliver musikken ulidelig at lytte til når forstærkeren er ved at løbe tør for kræfter.

Hvis du er seriøs med de cambridge du nævner, så mener jeg ikke det er så svært at få lov til at låne med hjem fra Hifiklubben, som forhandler dem i dk. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 19:22
Jeg overvejer at sælge min NAD C275BEE effektforstærker. Du kan skrive til mig hvis det har interesse.

Den vil passe godt med din Sonos Connect.
Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 20:54
Hmm... Så i tænker at bruge en ren analog forstærker og så bruge Sonos Dac. Tænkte bare at ved at finde en integreret forstærker ville man få løftet Dac væsentligt uden både at skulle købe separat Dac og separat forstærker.
Mvh. Alex
Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 23:37
Soundwave. Er det korrekt, at jeg skal have en forforstærker hvis jeg køber din effektforstærker?
Mvh. Alex
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af julle.p julle.p skrev:

Soundwave. Er det korrekt, at jeg skal have en forforstærker hvis jeg køber din effektforstærker?

Nej det behøver du ikke.
Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 16:31
Det troede jeg man altid skulle på en effekt forstærker? Hvordan regulere man så volume? Det er da normalt ikke effekt forstærkerens job?
Mvh. Alex
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 16:46
Du regulerer volumen på den enhed du styrer musikken med, f.eks. en smartphone.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af julle.p julle.p skrev:

Det troede jeg man altid skulle på en effekt forstærker? Hvordan regulere man så volume? Det er da normalt ikke effekt forstærkerens job?

Som SoundWave skriver :) Jeg er rigtig glad for at dette mellemled ikke er tilstede i mit setup. Jeg er nemlig fri for at konen skruer ned på andet end min Raumfeld app :) Satme træls når jeg gerne vil høre musik med lidt lyd på, og opdage at jeg skal rejse mig for det :p
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 16:59
Du kunne også kigge efter en Primare A30.2 har set en til salg for 5000,- men mon ikke han kan snakkes noget ned i pris.
Til top
julle.p Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér julle.p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 19:13
Tak for input.

Hvad med dette sæt?

2 * Rotel RB-980BX brokoblet Effektforstærker
Evt 1 * Rotel RC-980BX forforstærker

Samlet 4.600 kr
http://www.dba.dk/effektforstaerker-rotel/id-1025536741/
Mvh. Alex
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu