Problemet er nu løst, og det var Proshop's (og sikkert andre forhandleres) reklamationspolitik, som tvang mig ud i mere detaljeret fejlsøgning.
Man bliver påhæftet et gebyr på 500,- hvis det viser sig at den del man har indsendt ikke er defekt. Nu er det jo nærmest umuligt for alm. bruger at vide om det er MB eller CPU som er problemet, så slutresultatet kunne blive at jeg som kunde bliver straffet for at have fået leveret en defekt del.
Det viser sig at støjen skyldes mb interaktion med kabinet bund (der er ikke direkte kontakt mellem bund og mb).
Hvis jeg sætter noget isolering imellem og løfter mb en anelse, så begrænses lyden til et niveau, hvor det kun kan høres hvis man har øret helt tæt på.
Det er jo en produktions- eller designfejl på enten mb eller APU, men selv om hovedmistanken nu er flyttet til mb, så er det jo stadig umuligt at være sikker.
Nå, men nu er spilsiden blevet testet, og det kører bare rigtig flot. Nu ved jeg ikke om Cars 2 er det mest krævende spil, men det kører med et super flot billede i full HD, og fuldstændig flydende.
Strømforbrug ligger her på ca. 75 W.
Redigeret af audio - 27-September-2011 kl. 10:54