|
|
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | ||
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
![]() |
|
msorensen: Altid meget interessant at høre erfaringer med receivere! Kan du ikke fortælle lidt mere om, hvorledes du synes, Pioneeren gør det bedre end Denon? De burde ift. prisen være i samme liga, og derfor gode at sammenligne.
|
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
Har du prøvet at flytte side-højttalerne tættere til skærmen? De står temmelig langt fra hinanden. |
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
Sjovt nok har jeg undret mig over at flere stiller deres højttalere tæt på tv'et, jeg selv bruger den gamle "regel" med at have samme afstand mellem højttalerne,som fra højttalere til lytteposition. Er det helt forkert ? |
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Altså til stereo er det slet ikke noget problem med større afstand.. jeg er lige ved at sige jo større afstand jo bedre, men til surround skal der være en hvis balance mellem højtaler og skærm. Typisk vil en anbefaling være 2-3mtr mellem fronthøjtalerne nogenlunde afstemt med hvor stor skærmen er sådan at man så og sige har centeren i midten og fronterne "nær" højre/venstre side af skærmen og har man lærred er det jo ikke unormalt at fronterne kommer om bag lærredet og at de derved faktisk ikke engang når helt ud til kanterne.. men det er jo helt fint i den størrelse. Det nytter jo heller ikke noget at hvis en bil kører tværs over skærmen så fortsætter lyder hen i det fjerneste hjørne i stuen, jeg havde engang selv en af mine fronter om på den anden side af en dør så det ødelagde symmetrien i fronten, og det lød egentligt ok.. men der var situationer hvor det var misvisende rent lydmæssigt. Så til surround der skal være en vis sammenhæng mellem fronterne og skærmen, og der vil jeg mene at kommer man mere end 1,5 mtr væk fra skærmen begynder man at nærme sig den afstand hvor man skal prøve at lave forsøget med at sætte dem tættere på også lytte og kigge godt efter.. lyden forstærker i nogle situationer den samlede oplevelse hvis man har ramt en optimal indstilling |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
msorensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() |
|
Leviathan.jk > Jeg har ikke lyttet tosset meget på Pioneeren, har simpelthen ikke haft tid. En af de ting jeg må fremhæve ved Pioneeren er autokalibreringen, det virker altså som om den sidder meget godt i skabet i første forsøg, både mht. afstande til højtalere, men også mht. lyd generelt set. Jeg har kradset meget lidt i EQ nu, men ikke nok til jeg kan dømme hvor meget manuel korrektion der skal til - men i min verden er det ikke ret meget. Rent lydmæssigt må jeg klart konstatere, at det virker som om der er meget mere overskud i Pioneeren, over hele linjen. Specielt i bunden virker mine højtalere til at komme mere til sin ret, og diskanten virker mere kontrolleret og ikke så, skinger om man vil, som på Denon'en. Min kæreste bemærkede selv forundret, at der var sket ting med bunden, og hun går på ingen måde op i lyd/billede og så videre. Det sidste men også vigtige er, at reciveren ikke bliver særligt varm - i hvert fald i forhold til Denon'en. Nu har der næsten kun været 30 grader de gange jeg har brugt den, så jeg har ikke turdet køre med lukket frontlåge i mit møbel, men jeg forventer ikke det bliver et problem i lidt mere moderate temperaturer. Jeg skal nok vende tilbage senere, når jeg får brugt krabaten noget mere. Rhsin > Højtalerne står ca. 170 cm fra skærmen, jeg ved ikke om billederne snyder lidt mht. afstanden. Jeg synes i hvert fald at lydbilledet er fint under surround, og jeg mangler ikke dybde og retning i lyden. Umiddelbart føler jeg ikke trang til at flytte på højtalerne (det skulle dog lige være lidt længere væk fra væggen), måske mest af alt, fordi kablerne er trukket i væggen :-) Redigeret af msorensen - 07-Juli-2009 kl. 07:36 |
||
![]() |
||
msorensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() |
|
Så har jeg brug for lidt råd og vejledning.
Jeg er begyndt at overveje en effektblok, for at få lidt mere "umpf" i fronterne. Jeg har dog aldrig ejet en sådan, og jeg har lidt svært ved at finde ud af hvordan det fungerer og hvad der er nødvendigt. Det er der jeg håber, der er nogle kloge hoveder herinde, som ud fra mit setup kan komme med forslag. Nyt eller brugt er ikke så vigtigt, men prisen skal helst holdes under 15.000 hvis muligt. Noget andet som kunne være lækkert, var om blokken ikke er for fysisk stor, og evt. forbliver fortrinsvis kølig. Jeg takker på forhånd for hjælpen, og håber på en masse gode forslag. |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Jeg vil bestemt pege i retning af en Nad T975 der får du 7 effektrin, så kan du gøre som jeg... biampe dine fronter samt centerhøjtaler hvis du altså har den mulighed... det lyder supergodt imo. Den er godtnok prismæssigt 3k over din max pris.. men det kan jo være du kan prutte dig til lidt... du får ihvertfald 31kg ren rå kraft som kan mærkes. Jeg har selv i mit setup dens forgænger sat sammen med en lx71 og det spiller bare Jeg syntes med den receiver du har giver det ikke mening at "nøjes" med en mindre effektblok... du kan self. altid stile efter den rigtigt kraftfulde nad M25 men jeg tror aldrig du kontinuerligt vil kunne komme til at udnytte den kraft du får ud af T975 alligevel så betyder de ekstra hk kun noget hvis man rigtigt skal rykke til fester og sådan Der er faktisk en Nad T975 til salg på dba for 15K som skulle være ny... den ville jeg da seriøst gå efter Redigeret af rhsin - 16-August-2009 kl. 11:25 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for det rhsin - det er præcist sådan noget input jeg leder efter. De 3000
er ikke afgørende, det vigtige er at jeg får den rigtige løsning fra starten. Jeg vil helt sikkert prøve at smutte i Hifiklubben og se på dyret. |
||
![]() |
||
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
![]() |
|
Den NAD er et rigtig godt bud. Men du kunne også se på Marantz MM8003 til 11999 kr. hos av-connection.dk eller de nye rotel
![]() |
||
![]() |
||
Exxtreme ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Skagen Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
|
![]() |
||
MF1971 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 512 |
![]() |
|
Ja, det tilbud ville jeg bestemt også gå efter. Jeg har selv Nad`s M25 og den giver bare så meget ekstra til mine Dali´er . Desuden har både M25 og T 975 fået rigtige gode anmeldelser rundt omkring på nettet. De er også vundet over effektforstærkere, som er langt dyrere. Det må da sige lidt om kvaliteten Desuden står der om ham, der vil sælge den, at han modtager bud, så jeg er sikker på du kan presse prisen lidt ned Mvh Michael/MF1971 |
||
Mvh
Michael/MF1971 Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Endnu engang tak for kommentarerne. Det er rart med så meget input,
Marantzen ser bestemt også spændende ud, og især til den pris. Men jeg må indrømme at jeg er blevet lidt varm på NAD(erne), så dem vil jeg i hvert fald ind og kigge lidt på. Fortsæt endelig med at komme med forslag, meget gerne på konkrete modeller. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |