recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ny Sub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ny Sub

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 14:11
er det ikke den "gamle" model SW-115 der bliver solgt til € 499,-, jeg kan ikke finde den nye R-115SW billigere end € 569,-?
Til top
Kosire Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2013
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

er det ikke den "gamle" model SW-115 der bliver solgt til € 499,-, jeg kan ikke finde den nye R-115SW billigere end € 569,-?


Jo, de nye modeller starter med 2 "1" taller. Altså 100-serien.

R-115-SW
https://www.amazon.de/Klipsch-R-115-SW-Subwoofer-schwarz/dp/B00OOSAELO

R-112-SW
https://www.amazon.de/Klipsch-R-112SW-Subwoofer-Output-schwarz/dp/B00OOQRI9M/

R-110-SW
https://www.amazon.de/Klipsch-R-110SW-Tieft%C3%B6ner/dp/B00OH6BSC2/

Jeg har selv lige anskaffet mig R-110-SW her i forrige uge, og den sparker satme røv i min lille 40 kvm lejlighed Wink
Til top
brr_dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brr_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 15:51

Jeg har ultimo 2016 anskaffet mig en Klipsch R-112SW - købt på ebay.de, hvor jeg var heldig at score en til EUR 379.

Er meget tilfreds med mit køb - en seriøs sub, der går meget dybt, kan spille meget højt og matcher resten af mit Klipsch setup til UG:)
Der ligger et par fine anmeldelser på http://www.areadvd.de

Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2017 kl. 08:37
Er der nogle der kan vurdere Klipsh'en i forhold til den Earthquake jeg refererer til indledningsvis i denne tråd. Umiddelbart er Earthquaken mere kompakt om med en 12" i forhold til de 15" i Klipsch'en. Men som udgangspunkt er Earthquaken væsentligt dyrere. Hvad er det man får ekstra for pengene ved at købe Earthquaken ? Er der nogle der kan svare på det ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2017 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Willads Willads skrev:

Er der nogle der kan vurdere Klipsh'en i forhold til den Earthquake jeg refererer til indledningsvis i denne tråd. Umiddelbart er Earthquaken mere kompakt om med en 12" i forhold til de 15" i Klipsch'en. Men som udgangspunkt er Earthquaken væsentligt dyrere. Hvad er det man får ekstra for pengene ved at købe Earthquaken ? Er der nogle der kan svare på det ?


En mere WAF venlig sub. Er du ligeglad med WAF, bør første prioritet være så meget membran areal som muligt.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2017 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Willads Willads skrev:

Er der nogle der kan vurdere Klipsh'en i forhold til den Earthquake jeg refererer til indledningsvis i denne tråd. Umiddelbart er Earthquaken mere kompakt om med en 12" i forhold til de 15" i Klipsch'en. Men som udgangspunkt er Earthquaken væsentligt dyrere. Hvad er det man får ekstra for pengene ved at købe Earthquaken ? Er der nogle der kan svare på det ?


En mere WAF venlig sub. Er du ligeglad med WAF, bør første prioritet være så meget membran areal som muligt.

Er WAF=Wife Acceptance Factor ? så er det ikke noget problem da jeg er meget heldig på det område (og nej det er ikke fordi jeg er single Tongue)
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2017 kl. 11:23
Jeg ville gå efter Klipsh i forhold til Earthquake især den 15" ;-)
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2017 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af rotelman rotelman skrev:

Jeg ville gå efter Klipsh i forhold til Earthquake især den 15" ;-)

Jeg synes også det virker som om man får mere for pengene med 2 stk. Klipsch end 1 Earthquake, men tænkte at med en vejledende pris på over 10.000 må der jo være noget med den Earthquake jeg har overset.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2017 kl. 12:40
Du køber vel ikke en Earthquake til vejledende pris ;-) Og selv til udsalgs pris vil jeg mene at en 15" Klipsh er billigere og bedre (pga. membran)... PS jeg er ikke expert ;-)
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2017 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af rotelman rotelman skrev:

Du køber vel ikke en Earthquake til vejledende pris ;-) Og selv til udsalgs pris vil jeg mene at en 15" Klipsh er billigere og bedre (pga. membran)... PS jeg er ikke expert ;-)

Nej jeg havde ikke planer om at købe hverken det ene eller andet mærke til vejledende pris, men tænker at den vejledende pris vel har en eller anden form for indikator for hvor man ligger henne rent kvalitetsmæssigt medmindre de forskellige fabrikater har vidt forskellig prisstruktur.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Mr.Nielsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2017
Sted: Skive
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2017 kl. 17:12
Jeg har selv en Earthquake FF-12 som jeg er rigtig glad for. Jeg overvejer endda at få fat i en mere af dem. Tongue

-J
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu