recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny surround forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny surround forstærker

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Blokkebak Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2016
Sted: Udsholt
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blokkebak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 17:24

Med HDMI 2.0 og den nyeste version af kopisikringen HDCP (2.2), er RX-A1050 også fuldt ud klar til det nye 4K/UHD format,
Det ser ud til at være iorden men det er næsten for godt til at være sandt den pris.

Redigeret af Blokkebak - 14-Januar-2016 kl. 17:49
Til top
Johnny k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-December-2015
Sted: Dianalund
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johnny k Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 18:58
Det jo bare sådan Yamaha er 😊
Jeg er ihvertfald glad for min, synes også lyden er blevet bedre med tiden.
Surround delen er ihverfald blevet meget bedre end på min gamle rx-v765
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 20:05
Ja, 1050'eren er fuld kompatibel med alle de nymodens tiltag. Og ikke kun Dolby Atmos, men også DTS X har den, selvom der ikke lige er film med DTS X endnu, så vidt jeg ved.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 20:16
Ex-Machina har DTS:X og flere kommer på markedet i læbet af marts.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 20:23
Der kan man bare se. Men ja, jeg var godt klar over, at der kom nogle til marts.
Til top
Johnny k Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-December-2015
Sted: Dianalund
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johnny k Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 20:30
Men, jeg tvivler bare på den store forskel i hvis man kører atmos dekodning, og trueHD på 5.1 højtaler opsætning.
For hvor mange har lige 9-11 højtalere i stuen?
Jeg købte kun pga. nye funktioner og bedre lyd.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 21:10
Nej, jeg er næsten sikker på, at du ikke kan høre forskel på et 5.1 setup. Atmos ligger som metadata sammen med det almindelige True HD spor. Så tror næppe den lyd finder vej til dine højttalere.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Du må ikke hænge mig op på det, men mangler 1040'eren ikke HDCP 2.2? Det vil jo give problemer, hvis man har UHD TV, eller snart skal have det.

1040 har ikke HDCP 2.2.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 21:26
Der er forskel i lyden. Har lige set Mission Impossible Rogue Nation, og bemærkede en meget større klarhed og separation i lyden, end der ellers er på et TrueHD spor. Ved indlæsning af skiven valgte jeg Dolby Atmos sporet, og reciever kvitterede med at vise TrueHD i displayet
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

1040 har ikke HDCP 2.2.

Jeg mente det nok :)

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er forskel i lyden. Har lige set Mission Impossible Rogue Nation, og bemærkede en meget større klarhed og separation i lyden, end der ellers er på et TrueHD spor. Ved indlæsning af skiven valgte jeg Dolby Atmos sporet, og reciever kvitterede med at vise TrueHD i displayet
Altså har du tjekket filmen på et 5.1 setup både med og Atmos? For hvis du bare sammenligner med andre True HD film, så siger det jo ikke så meget :)

Redigeret af Nagash - 14-Januar-2016 kl. 21:40
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 21:53

Altså har du tjekket filmen på et 5.1 setup både med og Atmos? For hvis du bare sammenligner med andre True HD film, så siger det jo ikke så meget :)

Det er faktisk et godt spørgsmål: Kommer Atmoslyden ud af surroundhøjttalerne hvis man spiller et atmos sound track på en atmosprocessor, uden at man har sat atmoshøjttalere op. Eller bliver Atmoslyden kasseret? Eller ... ?

Redigeret af Trumle - 14-Januar-2016 kl. 21:58
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 21:59

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

<span style="line-height: 1.4;">1040 har </span><u style="line-height: 1.4;">ikke<span style="line-height: 1.4;"> HDCP 2.2.</span>

Jeg mente det nok :)

<span style="line-height: 16.8px;">

</span><div style="line-height: 16.8px;">Altså har du tjekket filmen på et 5.1 setup både med og Atmos? For hvis du bare sammenligner med andre True HD film, så siger det jo ikke så meget :)

Nej jeg har ikke Atmos reciever og højttalersetup, så det er en subjektiv vurdering, at lydsporet er væsentligt bedre end et alm TrueHD spor.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu