|
Ny surround forstærker |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Blokkebak ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2016 Sted: Udsholt Status: Offline Point: 58 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Med HDMI 2.0 og den nyeste version af kopisikringen HDCP (2.2), er RX-A1050 også fuldt ud klar til det nye 4K/UHD format, Det ser ud til at være iorden men det er næsten for godt til at være sandt den pris. Redigeret af Blokkebak - 14-Januar-2016 kl. 17:49 |
|||
![]() |
|||
Johnny k ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-December-2015 Sted: Dianalund Status: Offline Point: 39 |
||
Det jo bare sådan Yamaha er 😊
Jeg er ihvertfald glad for min, synes også lyden er blevet bedre med tiden. Surround delen er ihverfald blevet meget bedre end på min gamle rx-v765 |
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
||
Ja, 1050'eren er fuld kompatibel med alle de nymodens tiltag. Og ikke kun Dolby Atmos, men også DTS X har den, selvom der ikke lige er film med DTS X endnu, så vidt jeg ved.
|
|||
![]() |
|||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
||
Ex-Machina har DTS:X og flere kommer på markedet i læbet af marts.
|
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
||
Der kan man bare se. Men ja, jeg var godt klar over, at der kom nogle til marts.
|
|||
![]() |
|||
Johnny k ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-December-2015 Sted: Dianalund Status: Offline Point: 39 |
||
Men, jeg tvivler bare på den store forskel i hvis man kører atmos dekodning, og trueHD på 5.1 højtaler opsætning.
For hvor mange har lige 9-11 højtalere i stuen? Jeg købte kun pga. nye funktioner og bedre lyd. |
|||
![]() |
|||
||
Nej, jeg er næsten sikker på, at du ikke kan høre forskel på et 5.1 setup. Atmos ligger som metadata sammen med det almindelige True HD spor. Så tror næppe den lyd finder vej til dine højttalere.
|
|||
![]() |
|||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
||
1040 har ikke HDCP 2.2.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Der er forskel i lyden. Har lige set Mission Impossible Rogue Nation, og bemærkede en meget større klarhed og separation i lyden, end der ellers er på et TrueHD spor. Ved indlæsning af skiven valgte jeg Dolby Atmos sporet, og reciever kvitterede med at vise TrueHD i displayet
|
|||
![]() |
|||
||
Jeg mente det nok :)
Altså har du tjekket filmen på et 5.1 setup både med og Atmos? For hvis du bare sammenligner med andre True HD film, så siger det jo ikke så meget :)
Redigeret af Nagash - 14-Januar-2016 kl. 21:40 |
|||
![]() |
|||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
||
Det er faktisk et godt spørgsmål: Kommer Atmoslyden ud af surroundhøjttalerne hvis man spiller et atmos sound track på en atmosprocessor, uden at man har sat atmoshøjttalere op. Eller bliver Atmoslyden kasseret? Eller ... ?
Redigeret af Trumle - 14-Januar-2016 kl. 21:58 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Nej jeg har ikke Atmos reciever og højttalersetup, så det er en subjektiv vurdering, at lydsporet er væsentligt bedre end et alm TrueHD spor. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |