|
Ny surround pre amp uden atmos hvilke ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
joachimp ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-August-2014 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-November-2016 kl. 18:31 |
Hej der ude.
Jeg er på udkig efter en surround pre uden atmos, Overvejede at købe en marantz av8802a men syntes det er lidt spild af penge når jeg alligevel ikke skal bruge atmos. Den skal bruges til musik og film. Har kigget på yamaha cx5000 som skulle kunne købes til en god pris brugt. Mit spørgsmål er så om der er nogle venlige sjæle her inde som kunne komme med nogle forslag til nogle modeller ala cx5000 Højttalere er revel f208 |
|
![]() |
|
ole f ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2008 Sted: Frederiksværk Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hejsa.
Hvad med en Marantz AV 8003 ? Tidligere topmodel der nu nærmest foræres væk, da mange netop opgraderer til atmos. Jeg har selv haft en indtil for nylig, hvor jeg røg i atmosfælden
![]() |
|
Mvh. Ole
|
|
![]() |
|
JAWA ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Selvom du ikke har loft/atmos højttalere så vil atmos/DTS:X recieveren anvende dit eksisterende højttaler setup. Ofte får man det bedste resultat ved at afspille en film i det lydformat filmen er skabt med, så hvis en film er optaget i Atmos så vil det måske være lidt en skam ikke at have muligheden for at afspille den i Atmos også selvom du i givet fald mangler loft kanalerne. Mvh
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Jeg ville tage Yamaha'en...
M.v.h. |
|
![]() |
|
joachimp ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-August-2014 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
Den har jeg aldrig hørt kunne være man skulle ud og hører den ![]() |
|
![]() |
|
det er bare synd der ikke er så mange film med atmos ![]() |
|
![]() |
|
Og hvad er din begrundelse for det ? |
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Vær opmærksom på at du kan rende ind i problemer med kompatibilitet med de senesete versioner af HDCP og HDR på ældre enheder. Dette har betydning hvis du tænker på UHD/4k. Man kan muligvis finde work arounds, men det er værd at overveje.
|
|
![]() |
|
Har selv 4K tv og har haft det i et par år efterhånden flere forskellige modeller og har aldrig haft nogle problemer med lyden når jeg ser Netflix i 4K eller andet 4K indhold ? Bruger ikke video delen i min avr eller kommende pre. Og min blu Ray afspiller har 2 hdmi ud et til tv'et hvor billedet bliver vist og en til lyd direkte til min avr |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Selvom du ikke vil have lofthøjtaler, kan jeg ikke forstå at du ikke vil have Atmos. Atmos er jo objekt orienteret, så selv med et 5.1 setup vil man opleve fordele, så vidt jeg har forstået. Og der kommer jo flere og flere film med Atmos DTS:X
|
|
![]() |
|
Det kan også være det bare er mig som ikke har læst nok om atmos var ikke klar over man kunne kører et 5.1 eller 7.1 system troede du skulle have lofthøjtaller også før du kunne bruge det format til nået. |
|
![]() |
|
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
Jeg vil anbefale en nuforce AVP 18
Sådan en havde jeg inden jeg skiftede til en yamaha cx5100 for at få atmos og dts x. Og nuforce spiller bare som en drøm! Søg på test på nettet og du vil se. Den fåes både en en alm version kun med rca og i en pro med xlr. Mvh Troels |
|
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |