recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny surround pre amp uden atmos hvilke ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny surround pre amp uden atmos hvilke ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
joachimp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-August-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joachimp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny surround pre amp uden atmos hvilke ?
    Sendt: 10-November-2016 kl. 18:31
Hej der ude.
Jeg er på udkig efter en surround pre uden atmos,
Overvejede at købe en marantz av8802a men syntes det er lidt spild af penge når jeg alligevel ikke skal bruge atmos.
Den skal bruges til musik og film.
Har kigget på yamaha cx5000 som skulle kunne købes til en god pris brugt.
Mit spørgsmål er så om der er nogle venlige sjæle her inde som kunne komme med nogle forslag til nogle modeller ala cx5000

Højttalere er revel f208
Til top
ole f Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Februar-2008
Sted: Frederiksværk
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole f Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 03:27
Hejsa.

Hvad med en Marantz AV 8003 ? Tidligere topmodel der nu nærmest foræres væk, da mange netop opgraderer til atmos. Jeg har selv haft en indtil for nylig, hvor jeg røg i atmosfælden Smile
Mvh. Ole
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 10:49

Selvom du ikke har loft/atmos højttalere så vil atmos/DTS:X recieveren anvende dit eksisterende højttaler setup. Ofte får man det bedste resultat ved at afspille en film i det lydformat filmen er skabt med, så hvis en film er optaget i Atmos så vil det måske være lidt en skam ikke at have muligheden for at afspille den i Atmos også selvom du i givet fald mangler loft kanalerne. 

Mvh
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 11:46
Jeg ville tage Yamaha'en...

M.v.h.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joachimp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af ole f ole f skrev:

Hejsa.

Hvad med en Marantz AV 8003 ? Tidligere topmodel der nu nærmest foræres væk, da mange netop opgraderer til atmos. Jeg har selv haft en indtil for nylig, hvor jeg røg i atmosfælden Smile

Den har jeg aldrig hørt kunne være man skulle ud og hører den
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joachimp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af JAWA JAWA skrev:

Selvom du ikke har loft/atmos højttalere så vil atmos/DTS:X recieveren anvende dit eksisterende højttaler setup. Ofte får man det bedste resultat ved at afspille en film i det lydformat filmen er skabt med, så hvis en film er optaget i Atmos så vil det måske være lidt en skam ikke at have muligheden for at afspille den i Atmos også selvom du i givet fald mangler loft kanalerne. 

Mvh

det er bare synd der ikke er så mange film med atmos    og uden loft kanalerne forsvinder ideen med atmos i min verden. Og jeg har ikke pladsen til at sætte 4 ekstra lofthøjttalere som det ser ud nu desværre.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joachimp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg ville tage Yamaha'en...

M.v.h.

Og hvad er din begrundelse for det ?
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 17:44
Vær opmærksom på at du kan rende ind i problemer med kompatibilitet med de senesete versioner af HDCP og HDR på ældre enheder. Dette har betydning hvis du tænker på UHD/4k. Man kan muligvis finde work arounds, men det er værd at overveje.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joachimp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Vær opmærksom på at du kan rende ind i problemer med kompatibilitet med de senesete versioner af HDCP og HDR på ældre enheder. Dette har betydning hvis du tænker på UHD/4k. Man kan muligvis finde work arounds, men det er værd at overveje.

Har selv 4K tv og har haft det i et par år efterhånden flere forskellige modeller og har aldrig haft nogle problemer med lyden når jeg ser Netflix i 4K eller andet 4K indhold ? Bruger ikke video delen i min avr eller kommende pre. Og min blu Ray afspiller har 2 hdmi ud et til tv'et hvor billedet bliver vist og en til lyd direkte til min avr
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 17:03

Selvom du ikke vil have lofthøjtaler, kan jeg ikke forstå at du ikke vil have Atmos.

Atmos er jo objekt orienteret, så selv med et 5.1 setup vil man opleve fordele, så vidt jeg har forstået.

Og der kommer jo flere og flere film med Atmos DTS:X
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joachimp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Selvom du ikke vil have lofthøjtaler, kan jeg ikke forstå at du ikke vil have Atmos.

Atmos er jo objekt orienteret, så selv med et 5.1 setup vil man opleve fordele, så vidt jeg har forstået.

Og der kommer jo flere og flere film med Atmos DTS:X

Det kan også være det bare er mig som ikke har læst nok om atmos var ikke klar over man kunne kører et 5.1 eller 7.1 system troede du skulle have lofthøjtaller også før du kunne bruge det format til nået.
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 01:02
Jeg vil anbefale en nuforce AVP 18

Sådan en havde jeg inden jeg skiftede til en yamaha cx5100 for at få atmos og dts x.

Og nuforce spiller bare som en drøm!

Søg på test på nettet og du vil se.

Den fåes både en en alm version kun med rca og i en pro med xlr.

Mvh Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu