recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny surround receiver efter N1 har sat 380v på hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny surround receiver efter N1 har sat 380v på hus

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Martin Pedersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-August-2008
Sted: 7160, Denmark
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny surround receiver efter N1 har sat 380v på hus
    Sendt: 15-December-2018 kl. 21:41
Hej.. står i den situation at min Marantz SR6006 er stået af, efter at der er blevet sendt 380v til mit hus fra elselskabet/N1.
Har renoveret hus de sidste 4 år, og kommet helt fra teknik verdenen, samt har nok at tænke på med alle de ting der er døde i huset, så håber i kan vejlede mig til et fornuftigt køb til mine højtalere i 4-5000 kr. klassen.
Har et Sony 4K tv
Et sæt Dali Lektor 8 (front)
Et sæt Dali Lektor 6 (back)
En Dali Lektor LCR (center)¨
og 2 stk. Dali Lektor sub.¨

Hvad ville spille godt i et sådant setup indenfor mit budget? Er også åben overfor brugt, hvis tilbuddet er godt.
Tak for hjælpen folkens :-)
Mvh. Martin

Redigeret af Martin Pedersen - 16-December-2018 kl. 20:33
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 22:05
Er du tilfreds med Marantz?

Denne er lidt over din pris:

Men den eventuelt bruges som "prispresser" på denne:

Din gamle SR6006, har du stadigvæk den?
I så tilfælde vil jeg gerne være "skraldespand". Den kan måske bringes til live igen og jeg kunne godt bruge den i garagen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 22:08
Umiddelbart var jeg tilfreds, men har ikke lyttet til andet i en del år, så ved ikke hvor meget der er sket på markedet siden.
Kigger også selv på dba.dk efter Marantz, dog helst i sort og i Danmark (Jylland) ;-)
Overvejer dog også en Sony STR-DB1080, men kender intet til den.

Martin
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 22:16
Har stadig SR6006, og vil nok også forsøge at reparere den hvis muligt, da forsikringen nok ikke regner den for meget værd da den nok er 5 år gammel. Så hvis ikke der bliver råd til en ny/nyere brugt, vil jeg nok skille den ad og se om jeg kan finde dødsårsagen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 22:52
Forsikringen (og det er din el-leverandørs forsikring) skal dække dig, så du kan få en tilsvarende. Men, hvad koster en 6006 i dag?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 23:12
El-leverandøren siger at jeg skal tage den med min egen forsikring, og ifølge afskrivningstabellen på min forsikring er den 40% af nyprisen værd, så det får man ikke meget for.
Har ikke kunnet finde en brugt SR6006, så ved ikke helt hvad se sælges for.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af Martin Pedersen Martin Pedersen skrev:

El-leverandøren siger at jeg skal tage den med min egen forsikring, og ifølge afskrivningstabellen på min forsikring er den 40% af nyprisen værd, så det får man ikke meget for.
Der vil jeg nok tage fat i en advokat. De fleste giver en gratis vurdering af din sag.
Det er el-leverandøren der har lavet en fejl og dermed dem der skal betale.
Hvis de ikke kan betale træder din egen forsikring i kraft.
Jeg tror du har en god sag her.
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 10:07
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du har af erfaring inden for den slags, men hos forsikringsselskaber jeg kender til (og har arbejdet hos en enkelt stor en) er det sådan at det hedder ting før ansvar.

Det betyder at det altid er din egen forsikring som skal dække. Selskabet gør så regres mod skadevolder. Det kan sammenlignes med at hvis bliver kørt ind i af en anden bilist, skal du også kun anmelde til dit eget selskab, men med info om modpartens police.

Derudover så er afskrivningstabeller på løsøre også rimelige ens.

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Der vil jeg nok tage fat i en advokat. De fleste giver en gratis vurdering af din sag.
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 10:59
Det har du ret i.

Det er altid en vurdering om man skal hente hjælp. Hvis det kun drejer sig om en forstærker er det måske overkill.

Hvis det meste elektronik i huset er brændt af vil jeg hente hjælp. Googler du hjælp til forsikringsskader, er der mange der gør i den slags.

De fleste forsikringsselskaber er mildest talt møgtrætte af den slags firmaer.

Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 19:13
Du får ikke bedre receiver end Sony STR-DN1080 i den prisklasse, så med mindre, du ikke kan nøjes med 7 kanaler, har behov for pre-outs eller noget specifikt andet, så er der ingen grund til at lede længere...

Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Du får ikke bedre receiver end Sony STR-DN1080 i den prisklasse, så med mindre, du ikke kan nøjes med 7 kanaler, har behov for pre-outs eller noget specifikt andet, så er der ingen grund til at lede længere...

Okay.. Det var også lidt den jeg hældte til, da det er en nem løsning, og fornuftig i pris. Og så er den ny, så den penge værd endnu næste gang de gør det ;-)
Nogen der ved hvordan denne sag endte for forbrugerne? Det er samme selskab, dog deres netselskab, som de kalder N1 nu:
Noget tyder på at de skifter navn hver gang de har lavet nok lort i den.

Redigeret af Martin Pedersen - 16-December-2018 kl. 20:28
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du har af erfaring inden for den slags, men hos forsikringsselskaber jeg kender til (og har arbejdet hos en enkelt stor en) er det sådan at det hedder ting før ansvar.

Det betyder at det altid er din egen forsikring som skal dække. Selskabet gør så regres mod skadevolder. Det kan sammenlignes med at hvis bliver kørt ind i af en anden bilist, skal du også kun anmelde til dit eget selskab, men med info om modpartens police.

Derudover så er afskrivningstabeller på løsøre også rimelige ens.

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Men når du nu bruger biluheld som et eksempel: Hvis en anden kører direkte ind i dig, uden skyld fra din side, ja så skal du jo ikke betale selvrisiko, samt evt. miste status ved dit eget selskab.
Og tror det er det, som folk tror her. Elselskabet slipper ikke, men det er rigtigt, at han "bare" skal melde det til eget selskab, men her gøre opmærksom på, at han mener, at elselskabet har skylden.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu