|
Ny Surround Receiver hjælp |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skal jeg lige spare dig 8000 kroner? Sæt begge dele til forstærkeren og lad billede komme via forstærkeren til fjernsynet. Så får du fuld valuta for pengene! Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Henrik og Klaus, har I læst 10'ende linie i hans første post?
|
|
![]() |
|
KevinL ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Ja det er der min udfordring ligger.
Det er muligt at der er en anden og bedre måde at forbinde det hele på. Jeg kan ikke helt finde ud af det. Et andet spørgsmål ind fra siden. Er der hørbart forskel på audyssey multiEQ XT de andre former? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Der står: "Jeg har et meget beskedent setup som jeg egentlig er glad for, men jeg irritere mig over er at min SR ikke kan fange lyden fra ATV, PS3" Klaus |
|
![]() |
|
Den første ting du gør er at du pløjer manualerne til tv og forstærker igennem 3 gange. Så kan det være at du bedre forstår det. Ved du hvad ARC betyder? Har din forstærker og dit tv begge ARC? Klaus |
|
![]() |
|
KevinL ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Mit tv har ARC men min forstærker er fra 08 eller 09 og har ikke mange moderne ting
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Men igen:
ATV HDMI -> Receiver PS3 HDMI -> Receiver Receiver HDMI -> TV TV optisk -> Receiver. Sådan er den optimale måde at forbinde det på... M.v.h. |
|
![]() |
|
Ud over at der mangler en HDMI indgang til Chromecast'en på forstærkeren (den har kun 2 HDMI in)
Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Havde misset at der var en Chromecast også...
Men så er det bare at smide den man benytter mindst (PS3 måske?), direkte i TV'et... M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Så vidt jeg kan se, har recieveren ikke lyd til forstærker via hdmi in. Lyden kommer via hdmi til TV, der er tilsluttet hdmi out. Lader til at Sony var lidt bagud i 2007 da recieveren blev lanceret. Jeg forstår godt OP vil opgradere.
|
|
![]() |
|
Netop derfor jeg skriver, at OP skal have er optisk kabel, fra TV til receiver! Og IMO en tåbelig grund til at smide xx tusinde efter en ny receiver! M.v.h. |
|
![]() |
|
Henrik, hdmi indgangene er til "gennemløb" af audio og ikke som en moderne SR, hvor du udskiller audio fra video i recieveren.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |