recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny surround receiver med primært fokus på 2.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny surround receiver med primært fokus på 2.1

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny surround receiver med primært fokus på 2.1
    Sendt: 01-Juni-2014 kl. 11:56
Hejsa,

Håber at kunne få nogle anbefalinger til en ny surround forstærker, da jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gå efter:

1. Vil tro 90% af mit behov er en god stereo lyd (ja ok 2.1 da jeg bruger en sub). Har en gammel Denon PMA 900V og vil gerne have noget der kan spille bedre end denne - den er lidt lys i lyden synes jeg. Vil helst undgå for meget lydprocessering når jeg bare lytter til musik (audessey etc.) men sub'en skal stadig være aktiv (synes jeg kan læse mig til at de fleste direct modes ikke bruger sub'en - men tager sikkert fejl).

2. Vil gerne kunne tilslutte en Chromecast, en raspberry pi med XBMC og en Wii til forstærkeren og denne skal derefter kunne tænde fjernsyn osv. når de respektive enheder bliver brugt (mener f.eks ikke at Cambridge kan dette).

3. Er ikke interesseret i diverse net funktioner (spotify, airplay, DNLA) og vil helst ikke betale for dette hvis det er muligt at undgå.

4. Budgettet er 4.000-10.000 eller deromkring.

5. En vis fremtidssikring ift. UHD, HDMI 2+ osv. ville være godt.

Nogen gode ideer til mærker/modeller jeg skal checke ud? Kommer nok ikke uden om at låne nogle modeller hjem, men det ville være godt at have retningen rigtig i det mindste.

Input modtages meget gerne :).

Mvh Nikolaj
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 12:36
Pyh med de features du vil ha og ikke ha bliver det svært men det vil da være rart at vide hvilke ht den skal trække Wink
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 12:41
Hehe klart. Slipper nok ikke for diverse netfunktioner - så se bort fra det. Punkt 1 og 2 er de vigtigste.

Den skal trække et par Audiovector onwall super og en Audiovector ki-sub signature.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 12:50
Ok så ville jeg nappe denne http://www.amazon.de/gp/offer-listing/B008OV09GW/ref=dp_olp_new?ie=UTF8&condition=new konon reciever til 6700 kr Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 12:52
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 12:58
Det er praktisk taget umuligt at overholde punkt 5. Der er kun ganske få modeller med HDMI 2.0 og og endnu færre modeller der både understøtter HDMI 2.0 og HDCP 2.2. Efter hvad jeg kan erfare vil  begge dele være en forudsætning for at kunne afspille kommercielt 4k indhold gennem recieveren.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 12:59
Rigtigt der er en del der har 4k pass trough bla den før nævnte
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Rigtigt der er en del der har 4k pass trough bla den før nævnte

Det vil næppe virke i praksis. Ud fra hvad jeg har kunnet finde ud, vil 4k indhold i fremtiden blive kodet/kryptere med HDCP 2.2. Hvis recieveren ikke understøtter dette vil den ikke kunne dekode/dekryptere signalet og vil derfor hverken kunne sende signalet igennem eller afspille lyden (Lyden er en integreret del af video-signalet i HDMI).

4k Pass through på HDMI 1.4 recievere, eller HDMI 2.0 recievere uden HDCP 2.2, vil derfor med stor sandsynlighed kun virke med hjemme-optaget 4k eller med piratkopier hvor kopibeskyttelsen er fjernet.

Redigeret af dpny - 01-Juni-2014 kl. 13:09
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 13:18
Ja jeg har godt læst det.

Men mangel på 4k matriale og på 4k blu ray eller andre kilder gør det jo ikke nemt at teste Confused

er nu ikke så bange for mangel på 4k understøttelse tror det varer længe før det er et format som er gængs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 17:26
Tak for input. Har SR7007'eren en pure/direct mode - og i så fald: Hvordan vil den håndtere sub'en i dette tilfælde?

Har i øvrigt kigget på en Anthem MRX 310. Efter hvad jeg kan læse så leverer Anthem noget at det bedste lyd overhovedet - uden en masse net features. Nogen der har erfaringer med Anthem?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 17:30
Den har både et direct og pure direct og stereo kan du få sub med 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 17:47
Tror ikke helt jeg forstår :) - hvad er forskellen?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu