|
Ny surround receiver til 8000kr? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er i øvrigt i, at ONKYO receiver-design de seneste 4-5 år, har været rædselsfuldt. RZ-serien har fået et fedt design. I "gamle dage", havde ONKYO et fedt design, på deres Integra serie.
M.v.h. |
||
![]() |
||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
|
Synes det er sjældent man ser rx-a20xx væsentligt under 10k,-, selvom det hænder. Var selv heldig sidste år. De to Onkyo virker som solide bud til dagsprisen hvid de eller har de funktioner man søger.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Som skrevet kommer de nye Yamaha modeller her i juni = der kommer udsalg på de udgående modeller. Det som taler imod ONKYO'erne er, at de "kun" er 7.2 receivere. Der er med andre ord ikke mulighed for at udvide det - heller ikke med separate effektforstærkere. Og ligeledes får man ONKYO's AccuEQ rumkorrektion, som angiveligt lader noget tilbage at ønske, i forhold til andre systemer... M.v.h. |
||
![]() |
||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
|
... Yamahas er altså heller ikke noget at råbe hurra for. Bruger kun den manuelle eq på min. Synes også det er lidt paradoksalt at der bliver lagt så meget vægt på det, når der samtidig bliver solgt masser af udstyr der slet ikke har nogen form for eq og som alligevel bliver rost til skyerne. Om Onkyo kun er 7.x er vel kun relevant hvis man skal bruge atmos mv. til noget. Stereoforstærkere et kun 2.0 og kan ikke engang dekode Dolby.
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Hvis man roser en surroundreceiver/processor til skyerne og den ikke har nogen form for rumkorrektion, så er man sku da også så inkompetent som man kan blive!
Yamaha's EQ er langt overlegent i forhold til så meget andet med dens manuelle PEQ. Javist giver det bedst resultat med tilkøbt måleudstyr og en kyndig akustik mand. Men hellere det end at, man skal stole på en auto EQ der ikke gør arbejdet ordentligt. |
||
![]() |
||
|
Der er ingen der roser en Avr uden eq. Jeg påpeger bare paradokset i at nogle den ene dag roser og anbefaler forstærkere der absolut ingen ting kan og dagen efter diskvalificerer en avr fordi den ikke kan nok. Det giver ingen mening. Slet ikke når det der bliver fremhævet på lige netop det område der tales om (auto eq) heller ikke er noget særligt.
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Enig. Ordentlig rumkorrektion er nøjagtigt lige så vigtig til stereo som surround. Tror da også rumkorrektion bliver mere og mere normen samt accepteret indenfor stereo verdenen. Lige nu er der bare en masse gamle hærdede hifi entusiaster som skal overbevises. Og det kan nok tage sin tid.
|
||
![]() |
||
|
Har du læst tråden? Nu er det netop dét OP vil prøve!
Hvem hulan taler om stereoforstærkere!!?? M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Hvem gør da det? M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Det er jo Brombergs tråd så jeg går ud fra at han er klar over hvad de to Onkyo kan når han nu selv nævner dem.
Jeg nævnte at stereo forstærkere kun er 2.0 fordi du diskvalificerede onkyo for kun at være 7.x. Pointen var naturligvis at det kun er relevant hvor mange kanaler en forstærker kan håndtere hvis man skal bruge dem. Hvis man ikke skal have surround kan man nøjes med stereo og hvis man ikke skal have atmos kan man nøjes med 7.x. Det giver vel sig selv.
|
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
|
Lysten til at prøve andet trækker mig let imod onkyo. Som nævnt har jeg ikke brug for flere kanaler en rz800 tilbyder.
Ypao på Yamaha har jeg aldrig haft den store fidus til og tillægger heller ikke accu advanced 2gen nogen værdi. Min Nad har end ikke nogen og stadig min foretrukne. Dertil har jeg en fremragende elektronik forsikring der må træde til hvis onkyo fortsat lider af hdmi issues |
||
![]() |
||
janbau ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Horsens Status: Offline Point: 360 |
|
Hej jeg havde også valgt Onkyo nye RZ serie især nu da de er faldet i pris hvis ikke lige jeg ville prøve Marantz SR 6010 kun fordi jeg har en god effektforstærker så jeg kan køre 9 kanaler og prisen på de kun 5999 kr. afgjorde at det blev den. Havde RZ800 kostet 7000 kr. havde jeg valgt den. Den vejer solide 17 kg og er langt bedre opbygget i forstærker delen end Marantz så den vil gøre et godt job især i ren stereo som for mig er vigtig det var derfor jeg valgte at ofre 4000 kr. på en bundsolid effektforstærker. Rz 900 kostede ca 9999 kr. da jeg købte den havde den kostet de 7999 kr. den koster nu havde jeg nok skiftet min Onkyo 646 ud med den og ikke købt en effektforstærker. Jeg er helt sikker på at du vil blive glad for den der sider tillige en rigtig god Dac i den da en Surround receiver er hjertet i mange anlæg.
Redigeret af janbau - 24-Maj-2016 kl. 17:20 |
||
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled Marantz 6010 Av 9,2 Atmos Cambridge Azur 651 W Effekt Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup Aktiv Sub 4 K Blu-ray |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |