recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny surround reciever - en god idé?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy surround reciever - en god idé?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Balduric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny surround reciever - en god idé?
    Sendt: 08-November-2007 kl. 21:57

Hejsa

Jeg har idag en Marantz SR-5600 reciever som jeg i princippet er glad for men med alle de nye formater - TrueHD og DTS-ES osv osv osv hvad der kun kan overføres via HDMI så overvejer jeg at opgradere den til en nyere.
Er der nogen der har nogle forslag? Og inden i går helt amok så sætter jeg lige en fiktiv grænse på 6000 kr. :-)
Jeg ved slet ikke om det kan betale sig at skifte så kom endelig med input.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 22:04
Det er ikke strengt nødvendigt, at receiveren understøtter de nye formater, sålænge afspillerne du benytter dig af, kan omdanne de nye formater til PCM. Er du glad for Marantz, jamen så kan du godt 'nøjes' med en af de HDMI-modeller de har ude nu, eller du kan vente til x002-modellerne rammer butikkerne. Selvom det burde være overflødigt, så understøtter de modeller også de smarte nye formater, for ellers bliver de vel rent over ende af f.eks. Onkyo og Sony, der selvfølgelig ikke lægger skjul på, at man bare SKAL have en receiver, med undersøttelse af de nye lydformater.

En SR5001 passer ind i dit budget, så jeg går ud fra, at en 5002'er vil ligeledes. Der kommer desværre ikke en 6002'er, så du må 'nøjes' med noget lignende det du har, bare med HDMI og andet nymodens gøjl, eller bruge lidt flere penge på den kommende 7002'er.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 23:11

Nu nævner du jo selv lige bl.a Onkyo. Jeg kan se der mange der har dem herinde. Og har da også kigget på både 605 og 875 hvis jeg greb lidt ekstra til lommerne. Jeg er på ingen måde gift med Marantz og med den sædvanlige frygt for at skabe en mærke krig kan man så fremhæve den ene frem for den anden?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 23:15
Det Onkyo sælger på nu, er at de understøtter de nye formater. De starter ret dyrt, så naturligvis laver de også fornuftig lyd, men det er ikke ensbetydende med, at de blæser alt andet af banen.

Som sagt, hvis du er glad for Marantz, så går der ikke længe, før de har nye modeller på banen. Dé er altså også værd at kigge på. Og Marantz virker jo godt med både musik og surround, som nogle af de eneste af de mere udbredte surround-receivere...
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2007 kl. 00:36
Super - jeg takker for input og kigger lidt videre på Marantz's nye modeller. For netop kombinationen musik og surround var grunden til jeg valgte Marantz den gang jeg købte min SR5600.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu