recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Surround reciver (20K budget)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Surround reciver (20K budget)

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 08:27
Jeg vil nok gerne have en minimum 7 kanelsforstærker som har udgang til 2 subwoofere.

Og så vil vi gerne at der er streaming muligheder (airplay, bluetooth).
Den skal selvfølgelig understøtte Dolby Atmos og DTS-x, €k, 3D, HDCP.

/Kim
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 08:32
Så er Anthem udelukket. Med mindre du kan forhandle en mrx 720 ned i pris. Helt klart et lyt værd!
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Point: 939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarkin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg tror/ er ret sikker på at Pioneer er på vej med en afløser til SC-LX89 hvilket måske nok vil være værd at vente på.Wink

Til gengæld er SC-LX89 helt nede i 13.999,- nu hos av-connection.dk! Det er dæleme en god pris for en topklasse av-receiver der har det hele. Vejl. pris er 21.999,- så en efterfølger kommer nok til at koste mindst 19-20.000,- fra start, men der er ikke noget der tyder på at den kommer lige foreløbig.

Redigeret af Tarkin - 18-August-2016 kl. 10:02
Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juni-2006
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cbrdaniel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 10:04
http://www.av-connection.dk/?PGr=8416
Pioneer lx-89 til 13.999kr der får du virkelig noget for pengene.
Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juni-2006
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cbrdaniel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 10:06
Tarkin kom først, men enig, linket virker ikke men den er under tilbud på forsiden
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-September-2009
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af darkdevil darkdevil skrev:

Jeg vil nok gerne have en minimum 7 kanelsforstærker som har udgang til 2 subwoofere.

/Kim

Hvorfor? har du planer om 2 højtalere mere?
520 har 2 udgange til sub.

airplay kan vel klares med en ATV som ikke koster ret meget. lyden er vel i højeste prioritet. stadig helt klart en demo på 520/720. 

Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Random_Hero Random_Hero skrev:

/Kim

Hvorfor? har du planer om 2 højtalere mere?
520 har 2 udgange til sub.

airplay kan vel klares med en ATV som ikke koster ret meget. lyden er vel i højeste prioritet. stadig helt klart en demo på 520/720. 

Anthem er helt klart et lækkert produkt, Men deres 520 & 720 har samme problem som Denon & Marantz. De har simpelhen mangel på power og attack i lyden. Deres rumkorrektion derimod er super lækkert.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Tag gerne et lyt til Cambridge Audio CXR200.
Den lyder ret så fremragende samt en hel del bedre end Denon/Marantz efter min mening. Samt den har dobbelt så meget Power/større strømforsyning.

Cambridge har efter min mening gjort det super godt på deres nye surround receiver.!!

De har bare "glemt", at der findes Dolby Atmos og DTS-X, hvilket gør denne receiver mindre interessant.

Det jo så heldigt for dig og mig at det er op til trådstarter om det er vigtigt eller ej.
Men ja det ville nu være lækkert med Atmos & DTS-X.

Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 12:51
Anthem mangel på power og attack??? Jeg har haft en 710 og den spillede genialt på et sæt B&Ws 804 samt tilhørende surround og og center kanal, og det er altså nogle tunge højtalere at danse med.

Hvis du går efter god lyd - vil jeg klart anbefale 720. Hver en krone er gået til udvikle den bedst mulige lyd, og du spilder ikke penge på alle mulige mere eller mindre brugbare features. Den burde nemt kunne pruttes ned til 20.000 kr, eftersom at jeg har kunne prutte en AVM60 ned til 24.000kr. Som nævnt af en anden bruger, vil jeg så blot købe en ATV eller tilsvarende til at tage sig af streaming mm.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 13:13

Hej,

Jeg står og skal have en ny receiver og vil lige høre jeres erfaringer.

Jeg har kig på følgende:

Pioneer SC-LX89
Yamaha RX-A3060
Denon AVR-X7200WA

Har I noget input til disse?

Vi bruger den primært til film 80% og musik/radio 20%
Højtaler setup er: 4 stk. System Audio Aura 60, Center System Audio Exact, 2 x System Audio Sub200.

Jeg tænker at bruger omkring de 20K på receiveren.

/Kim

Jeg har/har haft alle 3 mærker og de har hver deres forcer, så du går ikke galt i byen med nogen af dem. Mine ører foretrækker Pioneeren til musik og synes ellers de var jævnbyrdige til film.
Til top
RaGa_MuFFiN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Videbæk, DK
Point: 410
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaGa_MuFFiN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 13:24
Har du overvejet Integra?

CSN Teknik sælger dem - det er nogle virkelig fede produkter - jeg har selv Integra 50.4 - den spiller som en drøm. Jeg har ikke så meget erfaring som jer andre herinde, men jeg har dog haft Denon før i tiden - der er meget forskel fra den 3806'er jeg havde før og til denne Integra :-)
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af RaGa_MuFFiN RaGa_MuFFiN skrev:

Har du overvejet Integra?

CSN Teknik sælger dem - det er nogle virkelig fede produkter - jeg har selv Integra 50.4 - den spiller som en drøm. Jeg har ikke så meget erfaring som jer andre herinde, men jeg har dog haft Denon før i tiden - der er meget forskel fra den 3806'er jeg havde før og til denne Integra :-)

Har onkyo/integra fået styr på deres hdmi boards?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu