recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny surround reciver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy surround reciver

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 08:29

Hej!

Jeg lytter lige med på denne tråd, da jeg i forbindelse med anskaffelsen af PX 80 overvejer at skifte store dele af resten af anlægget. Jeg har i den forbindelse nogle spørgsmål - her er først et af dem - jeg har som en af brugerne ovenfor overvejet Panasonic's HR 50 - jeg kan se at den kun vejer 4 kg - og min gamle Pioneer forstærker vejer 15 kg ligesom Marantz'en ovenfor - tidligere var det udtryk for, hvor stor trafo der var i strømforsyningen (og vel også kvaliteten)- er der mere moderne metoder at lave strøm på så man ikke længere kan udlede noget af vægten?

Jeg kan se at HR 50 har 2 HDMI indgange - vil jeg komme til at mangle en indgang når jeg skal have PX 80 tilsluttet + optager (formentlig EX 77) + en CD-afspiller da EX 77 ikke er så god til CD??

Jeg er også i kiggefasen kommet frem til højttalere fra Harman Kardon TS 11 som en mulighed (jeg vil gerne af med de store højttalere, hvis det er muligt) - jeg kan se at sættet har aktiv SW på 200 watt er der noget jeg skal være opmærksom på i denne forbindelse - kører den på almindelig udgang til høtttaler??

Højttalerne er 8 ohm og HR 50 er 6/4 ohm giver det nogen problemer, bortset fra lidt mindre effekt? - jeg ved ikke helt hvad det er for nogle watt Panasonic regner i - sidst jeg var på markedet var sinus i 8 ohm det eneste rigtige!!

 



Redigeret af chico - 12-Maj-2008 kl. 09:21
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 12:58

Tidligere var kvalitet= kilo. Tror ikke du kan bruge det mere som målestok for hvor god en forstærker er.

2 HDMI i Reciever + 3-1 i TV skulle jo være nok til dit behov. En CD afspiller bruger jo ikke HDMI men coaxial. Dog er den interne DA konverter i CD afspilleren oftest bedre end i mainstream Recievere.

Tilsyneladende er det heller ikke mere så vigtigt at ohm angivelsen passer. Dog mener jeg at man stadigvæk ikke må sætte højttalere til med LAVERE ohm værdi end Recieveren.

Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 15:12

Tak for svar Kampus!

Jeg har undret mig noget over det med vægten og jeg kan se, at Onkyo som er en populær receiver vejer en del, men du har nok ret.

Ved du noget om mit spørgsmål om den aktive SW - kræver det noget særligt af receiveren med hensyn til udgange?

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 17:56

Er det ikke noget med at Panasonic'en er en Digital forstærker - og derfor vejer mindre?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 19:45
De er stort set ALLE digital forstærkere i dag. Onkyoen er tung fordi den har indbygget varmeaggregat
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

De er stort set ALLE digital forstærkere i dag. Onkyoen er tung fordi den har indbygget varmeaggregat


Men man spare på elregningen i vinterhalvåret...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2008 kl. 23:55

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

De er stort set ALLE digital forstærkere i dag. Onkyoen er tung fordi den har indbygget varmeaggregat


Men man spare på elregningen i vinterhalvåret...

Synes nu ellers elmåleren sætter nye rekorder! Men det må afspejles i en mindre varmeregning, da varmeudviklingen fra Onkyo gør det ud for en radiator  

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 00:34

bare lidt fluknepperi:

de recivere der er nævnt i tråden er ikke digitale, en forstærker er ikke digital blot når den har digital ind/udgang, det kræver at hele effektdelen er digital, og det er der meget få forstærkere på markedet der er.

Bi-amp kan den ikke have, idet det kun er en enkelt forstærker.

selvom nogle reklamerer med bi-amp er der blot tale om en intern brokobling af kanlaler. bi amping er defineret ved brugen af to seperate (effekt) forstærkere, så derfor kan man ikke lave bi amping med kun en forstærker.

herudover giver det heller ingen mening idet de fleste recivere deler strøm forsyning til alle kanaler, så uanset hvordan man kigger på det, så vil det være det samme der skal trække læsset, om man bruger 2, 4 eller 6 kanaler fra den.

hvem sagde det er nemt at være forbruger



Redigeret af kim olsen - 13-Maj-2008 kl. 00:35
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 17:07
Det er kun hvad sælgere oplyser til mig jeg gir' videre. Men hvilken del i forstærkeren er så digital og hvilken analog???
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 18:33

det du kigger på er analogt.

en "rigtig" digital forstærker har som minimum pwm spu og digitalt udgangstrin, og i teorien behandler en raceren digitalforstækrer også input signalet rent digitalt.

umiddelbart kan jeg kun komme på tact/lyngdorf millinium der opfører sig således, men der er umiskendeligt et par andre også.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 20:27
Ja nu fatter jeg da ikke en brik.... Hvis jeg sender digital lyd og billed fra min BD afspiller gennem reciever til TV via HDMI kabler, så er det da digitalt hele vejen..... Hvordan kan det jeg kigger på så være analogt???
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 15:52

når man snakker analo/digital forstærker, så er det effekt/udgangsdelen man snakker om. signalet kan sagtens være digitalt, men det gør ikke forstærkeren digital.

så dit signal er stadig digitalt (idet jeg antager at din reciever behandler det digitalt hele vejen).

verden er ikke sort, hvid eller enkel

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu