recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny surround reciver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy surround reciver

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 16:59
OK! Nej min verden er både sort og hvid og kompliceret
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 19:15

Nu er jeg altså en forvirret størrelse - I beskrivelsen af flere af deres receivere, blandt andet XR59 skriver Panasonic:

SA-XR59 har en rent digital forstærkerdel med en total udgangseffekt på 7 x 100 W samt indbyggede dekodere for Dolby Pro Logic IIx, Dolby Digital EX, DTS 96/24, DTS ES og DTS-NEO:6

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 21:32

De skriver også at

Mulighed for Dual Amp og Bi-Amping konfiguration giver en exceptionelt høj lydkvalitet

hvilket ikke giver nogen mening, iflg deres egen produktsheet, så seriekobler man bare frontkanalerne, dvs intern brokobling. det har intet med bi amping at gøre. mulighed for dual amp... der er ikke noget der umiddelbart hedder dual amping som udtryk, men du har da to, hvis du vel og mærke køber en mere...

det med digital må stå for panasonics egen regning, jeg ser intet i deres specifikationer om noget som helst. men det kan være at de mener at den har pwm strømforsyning, eller bruger klasse d moduler, men det er en helt anden snak...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 08:18
De bliver ihvertfald omtalt som "Class D" på diverse fora - Om de så er det eller ej, skal jeg ikke gøre mig klog på, men hvis antallet af referencer til det er nogen rettesnor så må der være noget om snakken.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 15:27

jamen det er sikkert korrekt så, men klasse d er ikke ensbetydende med at forstærkeren er digital. men det er vist mere en teoretisk diskussion.

men heller ikke klasse d betyder bedre lydkvalitet, men det er mere effektivt end den klassiske AB de fleste recievere stadig kører med.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 18:10
Effektiv forstået på den måde at man, i teorien, kan nøjes med en mindre klasse D forstærker?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 21:41
effektiv, i og med at klasse d fylder mindre, afgiver mindre varme, og spytter flere watt ud. den omdanner +95% af den energi den får ind til effekt til højttaleren, mens det ligger på ca 50, nogle gange 60% (sjældent) ved klasse AB. 
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu