|
Ny surroundreciever - Hvilken? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Så misforstod du hvad jeg skrev.
![]() Det jeg skrev var, at OSD selvfølgelig kun virker på signaler via receiverens indgange. Hvis du f.eks. ser en film i fjernsynet - eller andre TV-udsendelser, så har du ikke OSD fra receiveren. M.v.h. |
||
![]() |
||
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
|
Ja så må jeg have misforstået dig.! Men hvorfor ville du ønske at se OSD fra din Receiver hvis ikke den er tændt? ![]() I min verden bruger man sin AVR som samlepunkt til alt AV, det ville jo være rart at kunne bruge sine (gode) højttalere når man ser film på f.eks TV2 eller whatever.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
![]() Min receiver skam altid tændt. Lad mig forklare hvad jeg mener, med et par eksempler: 1. Du vil se Ringenes Herre, fra din BluRay-afspiller. Du starter afspilning, tænder for surroundreceiveren og vælger indgang. Du har nu på TV'et receiverens OSD information. 2. Du vil se Ringenes Herre, som TV2 sender på TV. Du tænder for TV'et og tænder for din receiver. Nu har du ikke adgang til receiverens OSD information (volumen, surroundinfo m.v.). Forstår du nu, hvad jeg mener? ![]() M.v.h. |
||
![]() |
||
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
|
Jep, jeg er med.! det er korrekt at hvis du vil have volume osv på tv fra avr når man ser tv skal man have en set-top box af en art.!
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 24 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-December-2008 Sted: 8382 Hinnerup Status: Offline Point: 286 |
|
Lyder fint med OSD.
Det er netop i de tilfælde hvor jeg ser film fra tv-kanal eller bd via projektor, at jeg gerne vil kunne se bl.a. info om lydformat, volumen o.lign. Der forestillede jeg mig at det kunne være svært at se info på det lille koøje på afstand. Onkyo har jeg ikke i tankerne bla. pga. de talrige tråde her på sitet om fejl. Marantz og Yamaha lyder til at være godt fra de fleste herinde. Har I ikke nogle meninger omkring Denon AVR-X4100W eller Pioneer Sc-1224-B? Redigeret af supermule - 26-Februar-2015 kl. 11:21 |
||
![]() |
||
|
på min Marantz's ko-øje viser den kun dit input altså Bluray, TV, Sat osv, du skal lukke den nederste låge op for at se signal altså DTS-HD osv
|
||
![]() |
||
|
OSD vil som nævnt slet ikke være muligt, når du ser en tv-kanal! M.v.h. |
||
![]() |
||
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
|
min 7008 viser kilde og volume i koøje og vil du ha fuldt info så er det klappen ned :)
|
||
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 24 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-December-2008 Sted: 8382 Hinnerup Status: Offline Point: 286 |
|
Heller ikke når tv signalet går via tændt HDD-recorder via HDMI til reciever og videre via HDMI til projektor? Redigeret af supermule - 26-Februar-2015 kl. 11:46 |
||
![]() |
||
|
Det var netop det fulde info jeg efterlyste. Forstod at det kunne vises via OSD?.. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
så længe signalet går gennem din receiver så kan du se alle informationer på skærmen..!
sådan her: ![]() Redigeret af strecker - 26-Februar-2015 kl. 11:52 |
||
![]() |
||
|
Det var det jeg tænkte ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |