recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny synology, tage harddiske med fra den gamle
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy synology, tage harddiske med fra den gamle

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny synology, tage harddiske med fra den gamle
    Sendt: 03-Februar-2010 kl. 21:11

jeg er så heldig at have fået solgt min Synology 207+ og har istedet for købt en 209 model, så jeg har lidt mere ram til blandt andet mit squeezebox server.

De 2 harddiske som jeg har i radi1 i min nuværende 207+ skal jeg have over i den nye nas, er der er en nem måde at gøre det på?

Jeg går ikke udfra at jeg er så heldig at man bare kan flytte diskene over i den nye nas og det hele så spiller og jeg ikke har mistet nogen data.

Det at skulle kopiere alle datane ud på en extern harddisk for så at kopiere dem ind igen bagefter tiltaler mig ikke helt da det vil tage utrolig lang tid. Men hvis der ikke er andre muligheder så må jeg jo det. Nogen der kender til hvordan man nemmest og hurtigst gør det.
Til top
kryppe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-April-2008
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 19:33
Jeg har ikke kigget denne guide nærmere efter, men måske den kan hjælpe?
http://forum.synology.com/wiki/index.php/How_to_Migrate_between_Synology_Systems
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-November-2006
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2010 kl. 13:28
Det var så simpelt som noget kunne være, tage diskene ud af 207+ smide dem i 209 i samme rækkefølge, installere synology programmet og den formaterede så system partionen men resten var der. Så det var lige til og kørte bare.
tak for link
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu