recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny tablet: galaxy tab 2 10.1 eller nexus 7?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny tablet: galaxy tab 2 10.1 eller nexus 7?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny tablet: galaxy tab 2 10.1 eller nexus 7?
    Sendt: 29-April-2013 kl. 15:46
Som overskriften siger skal jeg have ny tablet. Jeg har pt. En ipad 2 men er ikke dan af Apple så skal ud og løbe en android tablet.
Jeg kan desværre ikke blive klog på hvilke områder tablet jeg skal vælge begge tablets er i samme prisleje. Er der nogen der har prøvet begge?
Den skal primært bruges til video, browsing, remote desktop og måske lidt spil også og xbmc styring.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 16:36
Nexus 7 er en væsentlig bedre tablet end Galaxy Tab 2 - både hardware mæssigt og softwaremæssigt hvor du er sikret direkte opdatering fra Google med seneste Android version i sin rene form. 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 17:40
Tak for svar ja det er jeg klar over men hvad med når man ser video giver den større skærm ikke en bedre oplevelse og opløsningen er jo ens? Jeg forestiller mig video, browsing og xbmc er de 3 ting jeg skal bruge den mest til og selvfølgelig også lidt spil
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 18:28
Galaxy Tab 2 er lidt en "budget tablet" som benytter forældet dual-core teknologi, dårlig skærmkvalitet o.lign - jeg ville bestemt ikke vælge denne fremfor nexus'en selvom skærmen er større. Bevares, den fungerer selvfølgelig men selv da den kom frem for lidt over 1 år siden var det som en budget tablet fra Samsung, og diverse reviews er også derefter. 

Hvis skærmens størrelse er afgørende, så vælg istedet eks. den nye Asus Memopad 10.1" som kun koster 289,- ekstra, men har tegra 3 quad-core som nexussen, og en god IPS skærm, 

Andre alternativer jeg hellere ville have end Galaxy tab 2 i samme prisleje +300,-

Redigeret af spawn - 29-April-2013 kl. 18:37
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

<span style="line-height: 1.4;">Nexus 7 er en væsentlig bedre tablet end Galaxy Tab 2 - både hardware mæssigt og softwaremæssigt hvor du er sikret direkte opdatering fra Google med seneste Android version i sin rene form. </span>

Posulater..
Glimrende med stor hukommelses-mulighed.
Men den holder nok kun 2 år...så bryder den sammen så Samsung
kan sælge en ny. (læs dagspressen)

Nexus 7 er god, men passer ikke til trådstarters behov
E.L.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Som overskriften siger skal jeg have ny tablet. Jeg har pt. En ipad 2 men er ikke dan af Apple så skal ud og løbe en android tablet.
Jeg kan desværre ikke blive klog på hvilke områder tablet jeg skal vælge begge tablets er i samme prisleje. Er der nogen der har prøvet begge?
Den skal primært bruges til video, browsing, remote desktop og måske lidt spil også og xbmc styring.

Lige en oplysning om Samsung Tablet2, 10,1:
De kan se Netflix + Viaplay + HBO o. m.m. , hvis dette ønskes
E.L.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 19:59
Til de ting du nævner tror jeg ikke du er bedre stillet med bytte din ipad ud. Men hvad er max budgettet? Det ser ud til at der er lidt forskelligt nyt på vej. F.eks Nexus og galaxy tab 3.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Det kan du vel på alle tablets, der er ingen særlig relation lige til Galaxy tab
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 20:13

Det kan du vel på alle tablets, der er ingen særlig relation lige til Galaxy tab

Kun Samsung...desværre
Et kæmpeproblem for b.la. Apple brugere
E.L.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 20:15

Posulater..

Nexus 7 er god, men passer ikke til trådstarters behov

Hvad er postulater ?
Nexus 7 er bedre end Galaxy Tab 2, det er ikke et postulat, det er et faktum. 

Mht. behov, så var det trådstarter selv der i sin overskrift bragte Nexus 7 på banen, og spørger hvilken af de 2 der er bedst - hvis ikke det passer til hans behov, hvorfor så overhovedet nævne den. Jeg vil påstå den passer fint til hans behov, ligeså fint som Galaxy tab gør - en større tablet er ikke nødvendigvis bedre, blot fordi den er større. Man kan sagtens bruge Nexussen til de ting trådstarter nævner, og den handy størrelse gør den mindre trættende at benytte. 
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 20:17

Kun Samsung...desværre

Hvad snakker du om ?

Der findes både netflix og viaplay app til alle android og ios devices
HBO ved jeg ikke lige hvad status er da jeg ikke benytter HBO
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 20:31

Kun Samsung...desværre

Hvad snakker du om ?

Hvad snakker du om ?

Læs hvad jeg skriver:

Netflix + Viaplay + HBO
Det er kun på Samsung man kan se alle 3
Det er et faktum