|
Ny til HTPC |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Amtus ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2012 Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Februar-2012 kl. 13:35 |
Jeg har igennem noget tid brugt en lille
bærbar med HDMI udgang som "media center", men nu tror jeg ikke den
klarer det længereL Det er først nu jeg har hørt om en HTPC,
men det er vel nogenlunde det samme som min bærbare bare dedikeret til
formålet. Jeg har været de første sider igennem for at se om der ikke var
stillet mine spørgsmål før. De er stillet før, men svarene havde en tendens til
at blive lidt tekniske, og der ryger jeg desværre lidt af. Jeg skal have mig en ny maskine, der kan
sluttes til fjernsynet med HDMI, og som kan kører Windows 7. Jeg har andet sted
fået et link til en artikel: http://hc.pcworld.dk/art/116836/guide-saadan-bygger-du-et-billigt-og-stoejsvagt-mediecenter Kan man virkelig lave noget til et par
tusinde kroner der duer til noget, og kan man købe den færdigsamlet eller får
jeg mere for pengene, hvis jeg giver en kammerat en kasse øl, så han kan samle
de stumper jeg får købt ind? Er der nogen der har en "opskrift"
liggende der er testet? Der er sikkert flere oplysninger jeg burde
komme med for at få bedre svar, men hvilke oplysninger ?:) Håber I kan hjælpe! Amtus |
|
![]() |
|
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2.000 synes noget i underkanten - men de har jo også droppet et drev samt TV tunere.
CPU er efter min mening ved at være aldrende - nu ses der mere på Intels 2100T eller 2100T, der kan klare en del mere. Bundkort fx Intel DH61AG, med indbygget PSU, og mulighed for onboard wireless/bluetooth netkort. samt mSATA SSD. Skal der køres Win7 så er 2 GB minimum TV tunere; minimum 2 stk. (evt. 1 dual tuner) så du både kan se TV og optage et andet program - fx dual tumer Digital Devices CT V6 eller den smarte dual netværksbaseret HD Homerun
|
|
;o)
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Hardware er aldrig noget problem. Det er kun pengepunge! Er du i tvivl, så køb det dyreste. I din søgen synes jeg du mangler noget helt fundementalt, nemlig hvad du skal bruge den til. Hvilke krav, specielt film formater påtænker du at bruge den til. Skal den overhovedet bruges til at optage tv. Og hvad med fjernbetjening.. osv osv. Spørgsmål man lige skal gøre op med sig selv. Derefter kan man strikke sin hardwaren sammen.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Hardware er aldrig noget problem. Det er kun pengepunge! Er du i tvivl, så køb det dyreste. I din søgen synes jeg du mangler noget helt fundementalt, nemlig hvad du skal bruge den til. Hvilke krav, specielt film formater påtænker du at bruge den til. Skal den overhovedet bruges til at optage tv. Og hvad med fjernbetjening.. osv osv. Spørgsmål man lige skal gøre op med sig selv. Derefter kan man strikke sin hardwaren sammen.
|
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Søger man lidt rundt i forummet ligger der mange aktuelle forslag til et godt mediecenter. Dog er min klare mening, at du skal skyde lidt højere end 2k.
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Enig ! de glemmer jo også lige i artiklen, at ikke alle vil køre med XBMC, hvorfor et styresystem skal lægges oven i prisen.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
Vil du være interesseret i et brugt setup?
Jeg har et der står og samler støv for tiden, mangler blot en win7 licens.... |
|
![]() |
|
akilleuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 89 |
Hvis jeg var dig ville jeg købe en færdig asrock boks. Så går du ikke galt i byen. De kan fåes i forskellige konfiguration som du et. ønsker, med uden bluray drev, osv osv. :)
|
|
![]() |
|
la55e ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 51 |
Tror det jeg mangler svarer lidt til indholdet i denne tråd:
En PC (færdigsamlet) hvis primære funktion er at afspille tv (streamet) og film (filer og DVD - ikke BluRay). Der bliver nævnt en AS ROCK - boks: Svarer det til sådan en? eller måske en billigere her: http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/474055/ASROCK-ION-3D-152BB-Black.html (ca 4.000,-) Er der nogen med erfaringer med sådan en boks? Vh Lasse (sorry hvis jeg hi-jacker denne gamle tråd. Håber det er ok)
Redigeret af la55e - 13-Maj-2012 kl. 15:57 |
|
![]() |
|
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
den Wupti box du linker til er jo kun blevet ældre siden vi sidst kommenterede på Ion...
|
|
;o)
|
|
![]() |
|
la55e ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 51 |
Men er den ok? Eller er det noget skrammel?
Jeg har ikke brug for 3D-effekter som i "ASRock Vision 3D 137B", så måske er ION god nok. Men kan ikke rigtigt gennemskue det.
|
|
![]() |
|
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
Til 4000 kan du sammensætte et væsenligt bedre system end det du linker til fra Wupti. Indlæg nr. 2 er et godt bud. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |