recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny til HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny til HTPC

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 14:48
Glem ion baserede løsninger, spild af penge.
Som der også er nævnt, tag en intel 1155 baseret løsning, pentium G630 er rigeligt, hvis 3d ikke er er et req. Dh61ag er et Perfekt htpc board dertil, så kan du altid smide en i3 cpu i hvis du vil have 3d.

Mvh gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
la55e Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2011
Sted: DK
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér la55e Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 22:01
De fleste tips går på byg-selv løsninger. Hvad med en færdigsamlet løsning? Er der noget der kan anbefales?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 22:39
Asrocks mini systemer (i3/5) skulle være ok.
Er selv KUN til lydløse systemer.
Du kan samle en lydløs htpc for ca 6500, med en dual dvb c/t tuner.
den windows licens, med et blueray-r/dvd rw drev.
8gb ram, 64gb ssd wifi, pentium g630t cpu.
, intel dh61ag bundkort.

Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 22:55
Du kan også gøre en god handel her:
https://zitechtechnology.dk/070837
2000.- for kabinet, psu, dvd drev, 120gb hdd,heatpipes.
Du skal bare have. Mb ca 600, cpu 550, ram 330..
For under 3500 ialt.
Til top
la55e Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér la55e Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 22:08
Hvis man KUN vil gå efter færdigbyggede løsninger, findes der så alternativer til Asrocks ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 19:54
Min chef købte (efter mit råd) zitech hfx pc'en.
For 2000,- fik han. Intel core2 2.5ghz cpu 2gb RAM, 250GB HDD, SELVF. HFX KABINT, hauppaue hvr 1300 tv kort, windows7 home premium.
Slot load dvd brænder, vfd display.
Han skifter så bundkortet+cpu ud ud med en
i 3. 3500,- ialt.

Kører perfekt

Mvh Gigabyte
Til top
la55e Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér la55e Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 11:52
Hej Gigabyte

Dit forslag lyder rigtigt godt

Men, skal man selv bygge den - eller leveres den samlet?

vh L

Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 592
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonBirger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Glem ion baserede løsninger, spild af penge.
Som der også er nævnt, tag en intel 1155 baseret løsning, pentium G630 er rigeligt, hvis 3d ikke er er et req. Dh61ag er et Perfekt htpc board dertil, så kan du altid smide en i3 cpu i hvis du vil have 3d.

Mvh gigabyte

Forstår ikke hvorfor du siger glem alt om ION løsninger, som færdige maskiner som evnt. zotac laver? Hvis maskinen bare skal bruges som film/musik afspiller eks. med XBMC, så er de da helt klart kraftige nok. Selv min surfer bærbar med kun 1 Ghz dual core AMD og radeon 6250 kort, kører flydende med XBMC og film kører også flyende derpå...
Så de noget kraftigere Intel Atom/AMD efusion med bedre grafik eller ION, må da så kører endnu bedre, hvis der skulle kræves flere krafter?
Den eneste ulempe jeg kan se ved de færdige maskiner fra eks. zotac er at de ikke kan kører 3D, men hvis det er unødvendigt, så må det da være helt oplagt som HTPC maskiner til den alm. bruger?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af DonBirger DonBirger skrev:

Forstår ikke hvorfor du siger glem alt om ION løsninger, som færdige maskiner som evnt. zotac laver? Hvis maskinen bare skal bruges som film/musik afspiller eks. med XBMC, så er de da helt klart kraftige nok. Selv min surfer bærbar med kun 1 Ghz dual core AMD og radeon 6250 kort, kører flydende med XBMC og film kører også flyende derpå...
Så de noget kraftigere Intel Atom/AMD efusion med bedre grafik eller ION, må da så kører endnu bedre, hvis der skulle kræves flere krafter?
Den eneste ulempe jeg kan se ved de færdige maskiner fra eks. zotac er at de ikke kan kører 3D, men hvis det er unødvendigt, så må det da være helt oplagt som HTPC maskiner til den alm. bruger?

Jeg giver dig helt ret, ION er rigeligt med fx OpenElec, ved ikke hvor godt det kører med Win7 fx. Men til HD film er ION rigeligt og en del billigere hvis det er til afspilning af film/musik.

i3 er godt til HTPC, det skal der slet ikke herske tvivl om, men det er også en "dyr" løsning frem for at kigge på nogle af AMD's APU'er.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 592
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonBirger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 17:18
Hvis meningen med ens HTPC er at den bare skal køre med eks. XBMC og bruges som film/fotos fremviser og musikafspiller, så kan jeg heller ikke se grunden til en dyre løsning med eks. icore3 cpu og dertil hardware. Eller er der noget jeg misforstår?
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af DonBirger DonBirger skrev:

Jeg giver dig helt ret, ION er rigeligt med fx OpenElec, ved ikke hvor godt det kører med Win7 fx. Men til HD film er ION rigeligt og en del billigere hvis det er til afspilning af film/musik.

i3 er godt til HTPC, det skal der slet ikke herske tvivl om, men det er også en "dyr" løsning frem for at kigge på nogle af AMD's APU'er.

Hvilken AMD APU kan anbefales nu om dage - skal vi over i FM1 socket ? eller er de for svære at køle støjfrit ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 23:12
Fm1 er min. en 65watt fætter, svært at køle passivt.
Zacrate E-350, kan køles passivt, men et kun marginalt hurtigete en atom.
Ang. Hw, jeg har en ret stor erfaring med hensyn til ms mce, og der er en atom/zacrete, borderline, næsten alle mkv/avi filer afspilles helt fint
Men en gang i mellem er der filer der "hakker" , dvs loader cpu'en 100%.
Det sker bare ikke med en i3/pentium, der et altid power nok.
Har selv brugt for mange penge på for dårlig HW.

Mvh Gigabyte
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu