recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny trådløs NAS.....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny trådløs NAS.....

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny trådløs NAS.....
    Sendt: 30-November-2012 kl. 07:31
Hej.
 
Min eksterne harddisk er ved at være fyldt.
 
Tænker på at skifte til en NAS, da familen efterspørger plads til billeder og lign.
 
Krav:
 
Skal være trådløs.(Har ikke meget forstand på trådløse standarter, men må gerne være hurtig)
 
Skal køre Raid 1.
 
Have ca. 1-2 TB
 
Være prisbillig.
 
Være let at sætte op.
 
Regner ikke med at den kommer til at køre døgnet rundt.
 
Hvad skal jeg kigge efter?????
 
SmileSmileSmile
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 08:01
Skal den være trådløs forstået på den måde at den ikke må/kan kobles til routeren med et kabel?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 08:40
Som tipsen siger: Hvorfor skal den være trådløs ? Hvis den bliver koblet direkte til din router så er det jo routeren der sørger for at der er trådløs adgang til den - ikke NAS'en der er trådløs.
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 09:00
Hej
 
Jeg forstår dig sådan at din NAS skal stå et sted uden kablet mulighed, er det rigtigt forstået?
Synology understøtter trådløse USB dongles og alternativt kan du altid tilkøbe en trådløs bridge til at vare tage kommunikationen med NAS.
 
Synology er mit bud. De kommer i alle størrelser og er enormt brugervenlige!
 
/Ehlz
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 10:21
Min plan var at NAS akulle stå et andet sted end routeren.
Det kan der muligvis laves om på.
 
Kigger lige hvad synology har at byde på.Smile
 
 
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 10:41
Synology er lige kommet med DS213Air der netop er med indbygget trådløst netværk.

Jeg ville dog stadigt spare de penge og smide den direkte på din router via kabel og så dele via denne.

/ask
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 10:49
Uanset om NAS'en kobles trådet eller trådløst til routeren foregår adgangen til den jo stadig via routeren - altså delingen er via routeren...
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Synology er lige kommet med DS213Air der netop er med indbygget trådløst netværk.

Jeg ville dog stadigt spare de penge og smide den direkte på din router via kabel og så dele via denne.

/ask
 
Jeg tror nok at det bliver et kabeltræk mellem router og NAS.
 
Synology ser rigtig ud.
 
Men.... Hvilken model??? og hvilke diske smider jeg i?
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 12:01
Personligt har jeg valgt en med plads til 2 diske, da jeg så kan tåle at den ene står af, uden at jeg mister data. Husk dog altid at have en backup af dine ting i tilfælde af brand, tyveri osv. Mht diske, ville jeg i dag vælge WD Red, der er optimeret til NAS brug.
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Synology er lige kommet med DS213Air der netop er med indbygget trådløst netværk.

Jeg ville dog stadigt spare de penge og smide den direkte på din router via kabel og så dele via denne.

/ask
 
Jeg tror nok at det bliver et kabeltræk mellem router og NAS.
 
Synology ser rigtig ud.
 
Men.... Hvilken model??? og hvilke diske smider jeg i?
 
Altså min erfaring er, at man fremadrette får brug for mere og mere plads. Jeg startede eks. med en 2TB WD Mybook og har nu en Synology 2411+ med plads til 36TB :-)
 
Valg af NAS kommer naturligvis an på din anvendelse. Skal du bruge de funktioner der er på en NAS eller er dit behov udelukkende lagring i RAID1?
 
Hvis du kun skal bruge den til lagring og ikke har brug for processorkraft vil jeg kigge på en DS213. Den supportere 4TB diske. Hvis du har brug for lidt af begge dele vil jeg istedet kigge på en 712+ eller 713+. Udover mere processor har du her også muligheden for at tilkøbe et ekstra HD modul med plads til yderligere 5 diske. På den måde er den mere fremtidssikret.
 
God jagt
 
Ehlz
Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Langmack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 13:31
Alternativt kan du tage et AP og opsætte til wireless client og smide i røven på din NAS.

Så fungerer den som modtager og leverer "LAN" til din NAS.

Send en PM hvis du skal bruge et billig AP :)
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1953
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:


Altså min erfaring er, at man fremadrette får brug for mere og mere plads. Jeg startede eks. med en 2TB WD Mybook og har nu en Synology 2411+ med plads til 36TB :-)
...
Hvis du kun skal bruge den til lagring og ikke har brug for processorkraft vil jeg kigge på en DS213. Den supportere 4TB diske. ...
Bare fyi, så understøtter d2411+ også 4TB diske. Jeg er i gang med at udskifte mine, og ender således snart med 48 TB Tongue Bevares, der ryger lidt til raid. (Synes endda jeg læste et sted at den har et maks på 72 TB, så umiddelbart må den jo understøtte op til 6 TB diske)
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu