|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() Sendt: 25-Juli-2008 kl. 14:06 |
|
Hej jeg har bestilt en bærbar pc uden tv tuner. Jeg har kigget lidt efter nogle usb2.0 og buscard tunerer. Jeg overvejer at købe en christv licens til computeren, så den medfølgende software er ikke det vigtigste. Men jeg ville geren have en god stærk tuner del og evt inkluderet hardware encoder(MPEG). Er der nogen der kan anbefale et kort.
|
||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||
![]() |
||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() |
|
Jeg har kigget på Hauppauge WinTV HVR-1400. Men er den kompetibel med det kommende DVB-T mpeg-4 format. Jeg syntes ikke, at de skriver så meget om det deres hjemmeside.
|
||
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
At den eventuelt er kompatibel med MPEG4, er jo ikke tilstrækkeligt, der skal jo også i den forbindelse bruges et Smartcard for at kunne afkode kanalerne, ligeledes vides det jo ikke hvilket krypteringssystem der vil blive anvendt. Så konklutionen må være, at den ikke er egnet. Derudover, så står der også tydeligt i Specs.:
Redigeret af Radiomanden - 26-Juli-2008 kl. 22:43 |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak De angivne MPEG-1og MPEG-2, er det ikke bare en begrændsning sat af den medfølgende software. Jeg havde kun tænkt mig at bruge dvb-t og analog modtagelse. MPEG-4 dekodningen var for ikke at skulle skifte kortet ud, når MPEG-4 bliver mere aktuelt.
|
||
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Et par forslag til eksterne modtagere med CAM-modul, som anført af #radiomanden. http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=119 0404664 Mener ikke at Boxer har meldt ud pt., hvilket krybteringssystem, de vil anvende i Danmark. I Sverige bruger de Viacess. |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Har du forslag til et godt kort uden cam modul, som kan kan køre i vista 64 wce. Jeg var i den tro at Hauppauge wintv hvr-1400 var et hd kort. Men det er det vidst ikke. |
||
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Dit forslag om Haupauge wintv hvr-1400 er vel et fint bud...
Det er et pcmcia-kort og passer fint til en bærbar... HDTV er kun et spørgsmål om software, herunder codecs installeret. (og om PC-en/grafik er kraftig nok). HDTV i DVB-t nettet ser ud til at have lange udsigter (ikke plads nok med DVB-T), men er allerede muligt både i kabel og sattellit. Umiddelbart vil du med en MCE-løsning ikke få undertekster på udsendelserne... Der er andet program, som er forholdsvis let at gå til i stedet, som kan det uden problemer. http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=features&sub= devices#devices Hvis det har interesse check denne liste over supporteret TV-kort... Redigeret af avh - 27-Juli-2008 kl. 09:42 |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak vil det sige at hvis man har to udgave af samme produkt som f.eks Hauppauge WinTV-HVR-900 WinTV-HVR-900-HD Så er der kun forskel i den medfølgende software. |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Mener den eneste platform pt, der er forskel på hardwaren til SD og HD er satellit, DVB-s og DVB-s2. |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |