|
Ny TV |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-April-2014 kl. 17:34 |
VM i fodbold går snart i gang og jeg vil derfor gerne have et ny TV som skal opfylde nedenstående krav:
1- Den skal være god til at gengive sport begivenheder især fodbold. Gider ikke at have et fjernsyn med panorerings / motion blur problemer når jeg ser fodbold. 2- Den skal kunne reducere baggrunds lyden / tilskuernes larm osv. Hvis det er muligt at skrue ned for baggrunds lyden som efterhånden fylder mere og mere i lyd billedet end TV kommentatoren. (Ret irreterende lyd og den var rigtig galt under VM fra Sydafrika) 3- Størrelse: 40-55" 4- Pris underordnet. Man må gerne komme med sit bud selvom det ikke opfylder punkt 2. Punkt 1 er et Must. Jeg vil hovedsageligt se fodbold ved de danske kanaler, DR, TV2, TV3, Kanal 6 osv.
Redigeret af Keyvan - 09-April-2014 kl. 17:42 |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej , det er jo svært , alle 2014 modellerne kommer jo nu. Havde nok købt et Sony 55W9 , 2013 model. Har lige været på tilbud til 10000kr , ved ikke hvad de koster nu...Prøv at kigge på det nye 55W8.. 2014 model
MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
Kan man ved de 2 nævnte modeller skrue ned for baggrunds lyden ved en fodbold kamp? Således at man næsten kun kan høre tv kommentatorens stemme.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Kan ikke forestille mig andet end at alt lyd sendes på et spor, så hvordan det skal kunne lade sig gøre at dæmpe noget af det uden at dæmpe det hele kan jeg ikke få øje på..
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
Nej , det kan ikke lade sig gøre..
MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Tjek evt. Panasonic's 47" DT60Y (Y=nordisk) - rigtigt flot billede, twin-tuner, DVB-T2/C/S2 MPEG4 tuner, både WiFi og Lan, Smart tv, IPS panel med 178/178 betragtningsvinkel, Passiv 3D inkl. 4 stk. briller, Optagefunktion, 3 USB porte oma.
Det er super at se fodbold, cykling, ishockey, F1 og andre sportsgrene på. Ligeså med film, serier og natur-udsendelser.
Desuden er det imo også et rigtigt elegant og smukt tv, at kigge på.
Panasonic TX L47DT60Y kan fås enkelte steder til 8.999 kr. Bl.a. hos Bilka.dk. og man får imo rigtigt meget TV for pengene. Ellers ligger prisen fra 12.000 og opefter hos de fleste andre.
Det skal lige siges, at det med fordel kan sættes op vha. proff. indstillings mulighederne, så billedet bliver betydeligt bedre end dem, det er født med.
Jeg er ihf. rigtigt godt tilfreds med mit, både hvad angår billede kvalitet, brugervenlighed og featuremæssigt. (Er tidligere plasma freak
![]() PS. Hvis du vælger dette imo fede TV, så er du velkommen til at kontakte mig vedr. billede-indstillingerne og evt. andre ting
Redigeret af Roland - 10-April-2014 kl. 01:38 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
Radiomanden, hopgreve: Det er ikke så godt hvis man ikke kan skrue ned for baggrunds lyden/støj.
![]() Uanset hvad så er det en ret uheldig udvikling at baggrund lyd/støj skal fylde mere i lydbilledet.
Roland: Panasonic TV du henviser til har været med i mine overvejelser sammen med Sony W9 eller X9. Redigeret af Keyvan - 10-April-2014 kl. 14:35 |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
Blandt Pana DT60, Sony W9 og X9, synes jeg klart du får mest for pengene på billedsiden med W9 (2013 modellen). Den er også billig lige nu.
4K kan måske friste, men vær opmærksom på, at X9 hverken har rigtig HDMI 2.0 eller HEVC (efterfølger til mpeg4). Begge to er fundamentale bygningsklodser i 4K-systemet. 40-55" er jo et stort spænd, men køb da et 55" nu hvor du er igang :)
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Tror ikke du skal bekymre dig om larmen længere. Havde Fifa vidst problematikken med vuvuzelaer'ne i forvejen under VM i Sydafrika så tror jeg de havde sørget for at man ikke måtte bruge dem.
|
|
![]() |
|
Rasmus: Det er mange penge (22,000 Kr.) at give til en X9 hvis den ikke har HDMI 2.0 jeg synes ellers sælgeren i Sony Center i Aalborg sagde at den har HDMI 2.0. (Han viste nok ikke hvad det var han snakkede om)
|
|
![]() |
|
Jakobov: Det er stadigvæk et problem for mig (Og nok for mange andre) at baggrunds lyden fylder mere og mere under fodboldkampe, men når det er sagt så var den helt galt under VM i Sydafrika. Det endte med at jeg slukkede for fjernsynet og ikke gad at se kampene mere. (Jeg er ellers meget glad for at se fodbold)
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
Sony siger, at de har opdateret til HDMI 2.0, men det viste sig i sidste ende, at det desværre ikke var ægte HDMI 2.0, så det er ingen "fremtidssikring" desværre. Og uden HEVC kan man alligevel ikke få 4K direkte ind i tv'et via streaming-apps og USB-harddiske/sticks. Så der skal en ekstra boks imellem. Lur mig om 4K-tv ikke også falder markant i pris her i 2014.
Redigeret af Rasmus Larsen - 11-April-2014 kl. 09:40 |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |