recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny tvix- men hvilken
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny tvix- men hvilken

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny tvix- men hvilken
    Sendt: 12-Juli-2012 kl. 07:21
Jeg har en tvix M6500, som jeg har været enormt glad for. Jeg er ganske tilfreds med brugerfladen og den har også kørt stabilt. Den har dog prblomer med at trække visse scener med høj bitrate da den er blevet ombygget til at være passivt kølet. Jeg kan selvfølgelig ikke leve med at den hakker og går i stå når der sker for meget på skærmen, så jeg har bestemt mig for at anskaffe en ny.
Jeg har kun behov for at benytte den til at streame film fra min nas, så andre funktioner er ikke så vigtige for mig. der findes sikkert andre afspillere der på mange måder er bedre, men alle mine film er sat op med coverart osv ved hjælp af tvixie og jeg gider ikke bøvl.

Valget står melle en brugt tvix m6600 eller en ny tvix slim S1. Prisiniveauet er nogenlunde det samme Men vil gerne have en vurdering at hvilken af de to der er bedst og om de har nogle børnesygdome der endnu ikke er rette med softwareopdateringer.

Jeg har ikke behov for trådløs da afspilleren skal tilsluttes med LAN.

Mit indtryk er at de er forholsvis identiske. Er der nogle forskelle som bør få mig til at vælge den ene, fremfor den anden?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 07:35
DViCO som producerer TViX er lukket. Kan ikke huske om de fik solgt varemærket TViX.
Derfor: køb ikke en TViX - det er restlager der ligger rundt omkring. Der bliver ikke lavet rettelser/nye FW. Og de sidste modeller har været plaget at mange fejl i FW.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 07:39
PS jeg tror at det er mange af de gamle producenter der har det hårdt efter at TV producenterne er begyndt at smide media afspiller ind i TV'et. Jeg tror helt ærligt ikke der er mange der tjener penge mere. Der er mere fokus på at smide HW ud på markedet end at rette FW på gamle afspiller - som man ikke tjener penge på.
Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2010
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beolion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 10:23
Jeg har selv en M6600 og 3 styk N1, og de virker alle rigtig godt til film. Da mine film ligger på en NAS er det ligemeget om jeg havde M6600 eller N1. Og jeg har ikke nogen tuner til M6600.
Tvix er gået konkurs, men jeg oplever ingen problemer med nogen af boksene, og har derfor heller ikke brug for ny FW updates. Det eneste som ikke altid virker er afspilning af youtube, hvilket jeg heller ikke bruger.
N1 har passiv køling.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 18:50
N1 er da også en mulighed og den er så enda lydløs. 

Er firmwaren fri for bugs?
hvor glidende er oplevelsen når man browser filmbiblioteket?

endnu en hifi-flygtning

Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2010
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beolion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 20:19
Hos os virker det rigtig fint, vi kan ikke mærke forskel på N1 og M6600. Browsing gennem film virker upåklageligt, billeder også faktisk. At spole synes jeg ikke er så godt når det er koblet på NAS (specielt fulde BR rips, her kan jeg med fornuft kun køre x2 i hastighed), så jeg plejer så bare at "springe" xx antal minutter frem
Den Folder som inderholder flest film (= Subfolders) er Tegenfilm med 76 mapper, og der er slet ingen problem med at browse gennem disse.
Jeg har - foruden Youtube - ikke oplevet nogen bugs med FW, men nogle enkelte har oplevet pludselige genstart (jvf MPC Club forum).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 10:05
jeg tror jeg tager chancen med en cafe. hvis den er helt uduelig så må jeg nok desværre vinke farvel til tvix. Så bliver det nok dune 101 eller måske en android settop med xbmc.
endnu en hifi-flygtning

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu