|
Ny udstyr - 5.1 vs 7.1 |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | ||
ole post ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 565 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
jeg er har også 7,1 og der er en hel klar forskel. der kommer flere og flere film i 7,1 men det betyder ikke at du mister lyd i bagkanalerne ved 5,1.
ved 5,1 afspilning med de to ekstra bagsurround får den et matrix signal tilført og det lyder rigtig godt. som jonas h skriver, giver det også en falsk fornemmelse når man ser 2 kanals tv serier i dolby pro logic. nej det lyder da vældig godt. hel klart 7,1 eller 7,2 til jonas h, så lige billeder af din bio, ser lækker ud.
|
||
Ole Hansen
|
||
![]() |
||
skyeagle ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 454 |
|
Jeg har 7.2 og elsker når en film kommer med 7.1 lyd, giver en meget bedre oplevelse og man føler nærmest man er midt i det hele, f.eks under skibsforlig i life of pi er skæmmende godt i 7.1 , så efter min mening er det et must, men selvfølgelig kommer det også an på rummet, et kæmpe kæmpe rum , der ville "effekten nok dø hen,med mindre du har de store højtalere.
Mvh Kim |
||
Med Venlig Hilsen Kim
|
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|
7.1 for the win (hvis der er plads) PS: Hvordan får du et .2 setup? |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7255 |
|
2 x sub
|
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|
Det giver da ikke .2, det er da bare to subs.
|
||
![]() |
||
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
|
Efter min mening er 7.2= 1 center, 2 fronter, 4 sattelitter= 7+ 2 subs
Jeg er til gengæld ikke helt enig i at et stort rum (alt afhængig af hvordan man definierer et stor rum selvfølgelig) kræver kæmpe højtalere. Jeg har min hjemmebio i en ca 65 m2 vinkelstue hvoraf de ca 20 m2 ligger i den vinlkel der ikke har med hjemmebioen at gøre, dvs der er ca4x8,5 meter til hjemmebioen. Jeg har et par gulv fronter og 2 subs, men sattelitterne er små og det fylder rummet fint ud med lyd.
|
||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
||
![]() |
||
dreamz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
|
7.1 er at foretrække, hvis flere af tilhørerne sidder forskudt. Er det en hjemmebio primært for familien med mere eller mindre faste pladser, mener jeg ikke, det det er pengene værd med 7.1.
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Medmindre din familie består af én person, så sidder folk da stadig forskudt selv om der er faste pladser.
|
||
![]() |
||
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
|
Jeg har lyttet til 7.1 i egen stue. Afprøvet 5.1, 6.1 0g 7.1
Der var forskel og 6.1 var en forbedring. 7.1 lidt mere. Lydden virkede rigtigere rundt om en. Jeg har lidt plads bag til. Så jeg skal have 7.1 7.2 er 2 hovedhøjtalere. 2 surround højtalere. 2 baghøjtalere samt 2 subwoofere. Hvis man bruger Onkyo kan man benytte baghøjtalerne som højde højtalere eller ekstra bredde. + center i alle.
Redigeret af Sven Palvig - 25-Juni-2013 kl. 11:15 |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
|
2+2+2+0.2 = 6.2. Glem nu ikke centeren :)
|
||
![]() |
||
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
|
For mit eget vedkommende opgraderede jeg til 7.2 fordi forstærkeren alligevel var forberedt til det. Så er ekstraudgiften jo "kun" et par højtalere. Om det er pengene værd afhænger nok også af hvor meget man ofrer på de to ekstra højtalere. Jeg synes det giver et løft, men og det retfærdiggør et køb af 2 ekstra højtalere må man jo selv vurdere.
|
||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
||
![]() |
||
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
|
Ja det var en smutter ![]() Jeg bruger ikke center selv, men deler det ud til fronterne. 6.2 er et 5.1 system med en enkelt baghøjtaler placeret i midten. 7.2 med to baghøjtalere
Redigeret af Sven Palvig - 25-Juni-2013 kl. 11:17 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |