recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny universalfjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy universalfjernbetjening

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frostb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-April-2009
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny universalfjernbetjening
    Sendt: 21-Maj-2009 kl. 19:58
Hej alle:)

Spørgsmålet har formentligt været oppe et par gange eller tre før. Men her kommer det altså igen:

Mine forældre skal gerne have en universalbetjening der klarer:
DVD, Harddiskoptager, TV, sorroundreciever og tv-boks.

Altså, så man bare klikker "TV", og så indstiller alt sig efter det..

Gerne så billigt som muligt, uden at gå på kompromis med kvaliteten..
Håber I har et bud.

På forhånd tak:D

Mvh.
Frostb
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 00:41
Oprindeligt skrevet af Frostb Frostb skrev:

Altså, så man bare klikker "TV", og så indstiller alt sig efter det..

Gerne så billigt som muligt, uden at gå på kompromis med kvaliteten..

Det lyder som en Logitech Harmony 525 eller 555. De kan finde ud af at tænde/slukke for alt udstyr til en aktivitet, og kommandoerne sendes til de rigtige enheder, uden at man skal vælge receiver for at skrue op, tv for at skifte kanal osv. Forskellen på de to er en mute-knap og en prev-knap.

Jeg så faktisk sidstnævnte i en tilbudsavis for nylig, sandsynligvis Elgiganten. Prisen var 350,-, hvilket nogenlunde svarer til prisen på nettet.

Til top
Frostb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 21:17
Hej igen:)

Jeg endte med at købe en Harmony One..
Er delvist tilfreds.. Alt fungerer med lyd, dvd, cd osv..
men..
Input-funktionen driller lidt. Når jeg eksempelvis lige har set en dvd, så skal inputtet fra av5 til av4, med 1 "mellemstation" i form af digital av1, for at komme til TV (AV4, da det kører over en ekstern box)..

Dette kan jeg ikke få den til at gøre automatisk..

Desuden kan jeg ikke finde ud af at deaktivere min harddiskoptager, når der skal ses TV.. Den tænder altså uden grund..

Nogle der har erfaringer med dette ?

På forhånd tak! :)

Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 21:30
Du har mulighed for at tilføje kommandoer til en given aktivitet. Der kunne du f.eks tilføje kommandoen til at skifte til av1 og tv. Dette fungerer dog bedst hvis komponenten har dedikerede kommandoer til at skifte til et bestemt input og ikke bare en "næste input" kommando.

At din harddisk optager tænder af sig selv lyder som om du er kommet til at medtage den som en brugt komponent i aktiviteten "Se TV". Prøv at kigge om ikke dette er tilfældet.

Ellers skal du nok blive glad for den. Den er lidt langsom til at sende kommandoer, men bortset fra det må jeg sige at den fungerer godt. Når man har fået den sat op ordentligt ( hvilket godt kan tage noget tid) er det bare en så stor befrielse at slippe for alle de fjernbetjeninger og den virker bare som den skal. Ikke noget med at tænke på hvilken enhed der betjenes, man trykker bare på den mest intuitive knap og vupti, den gør hvad den skal.
Til top
Frostb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 21:39
Tak for det hurtige svar :)

- Har forsøgt mig med netop det du skriver, og den står også som om, at den fra starten vil indstille sig på AV4, men det er desværre bare ikke tilfældet..

- Dette har jeg også forsøgt, men der hvor der burde stå "fjern", står der bare N/A, hvilket umuliggør at slette netop dette komponent i aktiviteten TV...

Håber du - eller andre - kan hjælpe mig yderligere:)
Men tak !

Frostb
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 10:19
Harmony tror ofte, at man har tænkt sig at bruge harddiskoptageren som tuner for TV'et. I mit tilfælde troede den slet ikke, at TV'et havde indbygget TV-tuner. Derfor insisterer den på at have harddiskoptageren tændt.

Jeg løste det ved at fortælle softwaren, at TV'et kunne skifte kanaler (Logitech-sprog for "har indbygget tuner").

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu