|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
ilu-dazed ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 208 |
![]() Sendt: 07-Januar-2009 kl. 17:50 |
||
Nogen der kan hjælpe her? Jeg har modtaget min sony bdp-s550 idag. Da jeg pakkede kassen ud af det papir der var omkring, kunne jeg se kassen havde været åbnet gentagne gange. Første gang den har været åbnet er det fra sonys side for at smide 2 film i, det kan jeg af gode grunde ikke være ked af, men dem har så været åbnet efterfølgende, om det så er fordi den har været brugt, eller udstillet eller måske været til rep. aner jeg ikke. Men det er ikke skide fedt at modtage sådan en kasse. Jeg ringede til forhandleren for at spørge hvad de mente om det. Jeg vil i sagens natur gerne have mig en anden som ikke har været åbnet. Men de kan kun tilbyde mig pengene tilbage og ikke bytte til en anden. Det kan jeg ikke bruge til så meget for pudsigt nok er prisen siden igår steget med 300 kr. og vil selvfølgelig ikke betale 300 kr mere. De var meget villige til at sende mig en pakke seddel så jeg ikke selv skulle stå for den omkostning, så gætter på de godt ved den ikke er helt iorden. Hvad skal jeg gøre? Bide i det sure æble, og krydse fingre for den ikke har været brugt? Få pengene retur og købe et andet sted? Eller kan jeg som forbruger bede om en ny maskine? Havde jeg købt i en butik ville jeg jo kunne se kassen inden jeg gik og der sagt nej jeg vil have en anden, det kan man ikke på nethandel. Håber der er nogen der kan hjælpe. Redigeret af ilu-dazed - 07-Januar-2009 kl. 18:56 |
|||
![]() |
|||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
||
Hvis du ikke kan se at den er ridset eller på anden måde beskadigt, så kan jeg ikke se at der er det store problem. Tag den eller send den retur, så koster en ny bare 300 mere.
|
|||
![]() |
|||
ilu-dazed ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 208 |
![]() |
||
Kan godt følge dig men hvis den nu har stået og snurret i en butik i 100 timer er det jo ikke en ny varer. Og det vil jeg som forbruger ikke syntes er fedt, da jeg forventer at få en ny vare.
|
|||
![]() |
|||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
||
Synes da egentligt at butikken opfører sig meget rimeligt. De tilbyder jo også at betale returfragten selvom de ikke behøvede det. Så vidt jeg ved kan du ikke kræve en ny vare, men må "nøjes med" pengene retur. Men kan du ikke spørge forhandleren, hvorfor kassen har været åbnet, så du har alle informationer til at beslutte dig. |
|||
![]() |
|||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
||
Nu er det vel formodninger? for har du selv prøvet den og erfaret problemer?. Jeg har gentagne gange købt og fortrudt køb og afleveret i elgiganten og fået penge retur.. det er da ikke fordi jeg ødelagde maskine/udstyr, og det blev da pakket ned igen. så næste køber får da ikke en defekt vare bare fordi jeg ikke ville eje det jeg købte alligevel.
Redigeret af pendec - 08-Januar-2009 kl. 10:14 |
|||
![]() |
|||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
||
Det var da utroligt så mange forkerte informationer, der kan leveres i én besked...
En butik må IKKE sælge en vare som "ny", hvis den ikke er det. Der er ALTID 2 års reklamationsret på ting købt af en privatperson i en forretning (dvs. ikke ved forbuger-til-forbruger, eller firma-til-firma, men ved firma-til-forbruger) - underordnet om det er annonceret som brugt eller ej. |
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg siger som sådan heller ikke der er noget galt med varen. Men mit issue er jo nok at jeg ikke ved præcis hvorfor den har været åbnet. Forhandleren kan ikke fortælle mig det. 1. Den er måske blevet repareret og solgt igen. Der plejer man dog at putte den i en ny kasse. 2. Den kan have været brugt som demo og stået tændt i x antal timer 3. Den har bare været ude af kassen. Og da jeg ikke kan få svar fra forhandleren om hvorfor den har været åbnet aner jeg jo ikke om den er ny. Jo fint jeg kan få pengene retur. Men Prisen er som skrevet sat op, så jeg kan ikke få den til samme pris igen. |
|||
![]() |
|||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
||
Det er da godt du selv tror på det, så kan du give dig selv ret. |
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Er der ikke en service menu på BD550, hvor man kan se hvor lange tid
den har afspillet ? Men mange gange har forhandler ikke tjek på om det er en demo eller udstilligs model, de lige sælge som ny ![]() |
|||
![]() |
|||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
||
Så forholder du dig forkert... Se Brugte varer på Forbrugerstyrelsens hjemmeside... |
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
![]() |
|||
juristen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
||
Det er i bund og grund sjovt, at folk så mange steder kan blive ved med at diskutere disse emner :)
Der er 2 års reklamationsret på alt, der sælges i forbrugerkøb. Det samme gælder som udgangspunkt også ved salg mellem private eller i erhvervsforhold. For så vidt angår den åbne emballage, så udgør den ikke en køberetlig mangel. Det fremgår af forarbejderne til forbrugeraftaleloven, at erhvervsdrivende "som kompensation for" at de skal tilbyde returret, må sælge returnerede varer som nye, hvis de fremstår som nye. Det kan ikke i den forbindelse tages hensyn til, at kassen har været åbnet. Dette gælder efter forbrugerstyrelsens fortolkning også, hvis en fysisk forretning tilbyder fortrydelsesret, men det må vi jo se om holder, hvis der nogen sinde kommer en sag for retten. Derudover er jeg da enig i, at der ikke er noget lovkrav om at emballage ikke må have været åbnet, og det kan efter min opfattelse ikke som udgangspunkt betragtes som en mangel. Så ilu-dazed vær du glad for at du kan returnere varen uden omkostninger for dig, hvis du er utryk ved, at kassen har været åbnet. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
med de forbehold du kan læse om, så gør jeg ikke.. for det er jo der problemet ligger, forhandler kan smide en masse historie omkring alder ovenpå salget og du vil aldrig kunne komme tilbage og forvente at den "skulle" være som ny.. så jeg læser ikke overskriften og tror på g.. der er forbehold som skal tænkes på. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |