recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ny WIFI router (AC)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ny WIFI router (AC)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bergsorensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bergsorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ny WIFI router (AC)
    Sendt: 24-Februar-2014 kl. 19:46
Jeg har en TDC Homeboks, og har gevaldige problemer med signalet i huset (routeren står på 1 . etage, og stuen er i ... stuen).

Jeg har i forvejen tjekket for støj/bedste kanal, og er kommet til den konklussion at jeg har behov for en bedre router (med bedre rækkevidde).

Hvad vil i anbefale af AC routere ift. bedre rækkevidde/hastighed? (jeg har kigget lidt på Asus' ac modeller)

BS
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 20:27
AC routere understøtter kun AC udstyr.

Træk istedet en netværksledning til stuen og opsæt endnu et accesspoint med samme netværksid og password. Så vil dine enheder selv vælge den stærkeste uden forstyrrelse.
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

AC routere understøtter kun AC udstyr.

Træk istedet en netværksledning til stuen og opsæt endnu et accesspoint med samme netværksid og password. Så vil dine enheder selv vælge den stærkeste uden forstyrrelse.

Det er ikke korrekt, de er bagud kompatible.

Jeg har lige udskiftet min Linksys DIR-655 (N-draft) med en Asus RT-AC68U og jeg har fået betydelig bedre signal på alle mine enheder, både G, N og AC enheder.

Og jeg bor i lejlighed med rigtig mange andre trådløse netværk omkring mig, den største forbedring har dog været at få mit Panasonic VT60 over på 5 ghz båndet.

Redigeret af lks - 24-Februar-2014 kl. 20:44
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 21:00
Ja, det lød forkert. Men at købe en AC router uden AC produkter, giver bare ikke mening.
Til top
Dev Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Februar-2014
Sted: Aalborg
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 21:19
Kan anbefale d-link 868l og lillebroderen http://www.edbpriser.dk/router/d-link-dir-860l-id-7368127.aspx, de har utrolig god dækning "out of the box" og kan route over 400mbit internet uden problemer (har ikke testet med hurtigere internet endnu) :) Jeg har dog ikke testet hvor hurtig og god medie delen er endnu. Jeg har kun N trådløse enheder, men der får man også smæk for skillingen. 
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 23:18
Selvfølgelig er AC routere bagudkompatible, men hvis du både har N og G enheder på netværket vil routeren bruge højeste fællesnævner.

Når dette er sagt kan det godt ske du kan finde N routere der vil kunne give dig en lige så god dækning som nogle AC routere, men AC routere er typisk de nyeste og med den bedste indmad ;)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bergsorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 08:29
@Dev: Tak den vil jeg se om jeg kan finde nogle anmeldelser af.
@Iks: samme model som jeg har kigget på. Den er dog noget pebret. Spørsmål: Kan man sætte en USB harddisk direkte til den, og så finde den på netværket?
@Beanie: Jeg har ingen steder skrevet at jeg ikke har nogle AC produkter (vi har primært nyere apple produkter på husstanden - så masser af AC-kompatible modtagere..)

vh
BS
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 11:47
Det var blot for at hjælpe. Mange har bare en idé om at nyt er bedre.

Med fare for at for bidt hovedet af, kan jeg oplyse, at ingen IOS-enheder understøtter AC-Wifi.

I'm out.

Redigeret af Beanie - 25-Februar-2014 kl. 11:55
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bergsorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 13:05
@Beanie: Underligt.. for jf. apples hjemmeside (macbook pro som eksempel):

Trådløst 802.11ac Wi‑Fi-netværk;3 kompatibelt med IEEE 802.11a/b/g/n
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bergsorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 13:08
http://www.apple.com/dk/macbook-pro/specs-retina/
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 13:50
Berg du skal forstå hvad han skriver, det er rigtigt at alle iOS enheder ikke har AC netværk, med iOS enheder menes der iPhone, iPad og iPod.

På alle de nye macbooks og iMac er der AC netværk på, disse enheder kan man kalde for OSX enheder. ;)
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af bergsorensen bergsorensen skrev:

@Dev: Tak den vil jeg se om jeg kan finde nogle anmeldelser af.
@Iks: samme model som jeg har kigget på. Den er dog noget pebret. Spørsmål: Kan man sætte en USB harddisk direkte til den, og så finde den på netværket?
@Beanie: Jeg har ingen steder skrevet at jeg ikke har nogle AC produkter (vi har primært nyere apple produkter på husstanden - så masser af AC-kompatible modtagere..)

vh
BS

Ja den kan dele en USB harddisk på netværket, den kan også funger som DLNA server og download server.

Jeg bruger dog ikke nogle af funktionerne da jeg allerede har en Synology NAS, så skal ikke kunne sige hvor godt det fungere.
Og så har jeg kun haft routeren i 1 uge, så kan ikke rigtig kommentere på stabiliteten endnu, men der har intet været den første uge.

Redigeret af lks - 25-Februar-2014 kl. 16:00
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu