recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny wifi router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny wifi router

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny wifi router
    Sendt: 01-Marts-2015 kl. 14:55
Nu tror jeg det skal være, jeg vil have en ny Router. PT har jeg en Yousee leveret Netgear CG3000 og den kører ok, men den kan ikke leverer de 100 Mbit/s som jeg betaler for. Desuden tror jeg at en ny Router kunne give nogle bedre overførelsetider til min Synology Nas. Vil også gerne have dual band G/N muligheden. 

Anyway jeg har set på D-Link  DIR-850L. Nogle der kender den? Den har fået ok anmeldelser kan jeg se. Desuden ligner den heller ikke arvesynden!  :laugh:
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 18:10
Hvorfor kører med 802.11g ? Jeg spørger fordi hvis du kobler en enhed med 802.11g på 2,4 Ghz netværket, så vil alle 802.11n der kører på 2,4 Ghz netværket, kører sammen hastighed som laveste fælles nævne og det sammen sker, hvis 802.11n og ac kører på 5Ghz så vil hastigheden kun svare til 802.11n netværket
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 18:21
Du skal lige huske på at du skal ikke regne med og trække 100 Mbit over WLAN. Brug WLAN til surf og kable de andre enheder som skal trække en del Hastighed.
Til top
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 18:33
Hej

Er muligvis inhabil i denne tråd da jeg selv har en router til salg - men du kunne også kigge efter denne:

http://www.engadget.com/products/netgear/nighthawk/ac1900/smart-wifi-router/

Som jeg har én til salg af her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138719&PID=1397020

PS trækker snildt 100 Mbit på WLAN - både 5 GHz og 2,4 GHz bånd (på en 100 Mbit forbindelse fra EnergiMidt):)

Vh

Christian
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu