|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Sofia ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() Sendt: 06-September-2005 kl. 00:19 |
Hej, Philips kommer i oktober med en "Philips Showline Media Center MCP9350i", som er en Windows MCE baseret HTPC. Var det ikke noget med en anmeldelse af denne? Jeg gad personligt godt at høre hvad sådan et par hardcore "recordere-testere" mener om sådan en størrelse. Se også http://www.ehomeupgrade.com/entry/1325/philips_mcp9350i_mce og http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1855429,00.asp Redigeret af Sofia |
|
![]() |
|
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() |
Den ser ret god ud - nu må vi se hvad priser ender på (mon ikke det bliver omkring 8-10.000). Jeg gad også vide hvor meget den larmer - om der er passiv køling i den eller om den har en blæser... |
|
![]() |
|
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
I nærheden af 9.000 kr. ifølge denne side: http://www.gearonline.dk/index.php/show/plain/id=879 Redigeret af HTPC |
|
![]() |
|
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
Her er databladet for Philips MCP9350i Media Ccenter:
http://cache-www.intel.com/cd/00/00/23/53/235351_235351.pdf |
|
![]() |
|
Sofia ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Jeg har hørt fra philips danmark, at vi kan forvente at Philips Showline Media Center nok nærmere kommer til at koste 14K fremfor 9K. Det var ellers lidt af en forskel! Samtidig fortæller de, at den nok nærmere vil være at finde i butikkerne fra midt-slut oktober fremfor start-midt oktober. Tilgengæld adverserer de også for at deres valg af grafik kort og tuner er bedre gearet til at håndtere TV og billed i høj kvalitet end dem man normalt ser i HTPC'er fra PC verdenens producenter. Interessant. Endelig fortalte de at man stadig ikke kan forvente at selv en Philips HTPC - med den teknologi der nu engang ligger til grund for HTPC'er - kan hamle op med billed kvaliteten i f.eks. HD recordere. Det gav de en tenisk forklaring på, som jeg desværre ikke er teknisk nok til at kunne gengive. |
|
![]() |
|
zyborg ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() |
Philips Showline Media Center MCP9350i er efter min mening det bedste bud på "den perfekte julegaveidé" til nørder og andre hifi-/pc-entusiaster i sidste kvartal 2005. De konkurrerende produkter er 1. Acer Aspire L250, som har en indbygget 250 GB harddisk og er baseret på en AMD-processor (64-bit, 3400+). Prisen er stadig ukendt, men vil - hvis man baserer det på prissætningen af andre Acer-produkter - sikkert være billige en Philips-modellen. 2. Zitech Media Center #1 (med forskellige konfigurationer - både Intel og AMD). Pris: kr. 13.600 - 20.000. Det mest interessante ved denne model - ud over at den er dansk-produceret - er at den tilbyder passiv køling gennem hele systemkonfigurationen, og derfor vil være (mere eller mindre) lydløs. Designet er dog ikke at råbe hurra for... Hvis man sammenstiller ydelse/systemkonfiguration, design, fabrikat og pris leverer Philips det bedste bud - selv til kr. 14.000. Men produktet er jo også pc, stereoanlæg og dvd-afspiller/-optager i én maskine...! Jeg synes HELT KLART, at vi skal arrangere et fælleskøb af produktet. |
|
![]() |
|
![]() |
HP sælger også en "designer" HTPC med Windows XP Media Center Edition
2005 i USA, jeg ved ikke om den dukker op i Danmark på et tidspunkt.
http://www.shopping.hp.com/webapp/shopping/store_access.do?t emplate_type=storefronts&category=entertainment_systems& amp;subcat1=dec&aoid=24296 ![]() |
|
![]() |
|
Carsten-T ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Jeg er osse klar på noget fælleskøb, men jeg holder mere på en Zitech-løsning. Er der lavet en test af deres modeller? |
|
Een gang grøn altid grøn
|
|
![]() |
|
zyborg ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() |
Der ser også ud til, at Zitech har lavet et rigtig flot produkt - men jeg bekymret over prisniveauet i forhold til konkurrenterne - og så synes jeg ikke designet er på højde med, hvad f.eks. Philips/HP kan præstere... Det gælder for alle modellerne (på nær HP-modellen, som jeg ikke kender noget til), at de først kommer på markedet til oktober-november i år. Producenterne sender den simpelthen på markedet lige før julehandelen for alvor går i gang. Jeg vil derfor først forventer tests primo november, men lad os nu se. I øvrigt har Acer-modellen også indbygget DVB-T (mastebaseret digital transmission) - hvis det interesserer nogen. ;) |
|
![]() |
|
![]() |
Zitech modellen er ikke sat til salg endnu, den bliver først frigivet i starten af Oktober når den dankse udgave af WinXP MCE bliver klar. |
|
![]() |
|
![]() |
Grunden til at Zitech's model er så dyr er at den er 100% passivt kølet hed hjælp at heatpipes og store køleplader. Det koster kassen at lave sådan en løsning. HP's model er f.eks. fyldt med små blæsere inden i. At bedømme ud fra udseenet af Philips modellen er den heller ikke passivt kølet, der er ingen køleribbe udvendigt. Man må derfor forvente at HP's og Philips modeller larmer i større eller mindre grad, hvorimod Zitechs er helt lydløs pånær støj fra harddisk og DVD-drev. Desuden har de to dyreste Zitech modeller indbygget 5X75 W klasse D surround effektforstærker, stadig passiv kølet. Prisen for Zitech Media Center #1 er ikke urimelig sammelignet med andre 100% passivt kølede Media Center PC'er. Det er ikke rimeligt at sammligne prisen direkte med blæserkølede Media Center PC'er. Redigeret af HTPC |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg vil give "HTPC" ret i at der er en stor forskel på passiv eller ikke passiv køling i pris. Men jeg er faktisk ret luren på om det nu også gør en stor forskel mht. til faktisk lydniveau. Min forventning er at philips ikke ville have lavet deres Media Center hvis det udskilte sig fra deres andre produkter ved at larme meget. Men en praktisk test af støj niveau vil gøre underværker til at få låst denne gåde. Jeg tænkte en anden tanke. Der er jo mange herinde, der har gået med tanke om at lave en HTPC selv og en del har allerede gjort det. Det er jo prismæssigt fordelagtigt at bygge skidtet selv. Er et alternativ til at få Zitech eller andre ned i et rimeligt prisleje måske at lave et fælleskøb hos en "HTPC bygger"?? Man kunne forestille sig at vi blev enige om en konfiguration og f.eks. spurgte midtdata.dk, shg.dk eller mm-vision.dk om hvad den skulle koste? Just for the record: Hvis ikke der er stemning for dette er jo nu med på et indkøb af hvad vi nu kan blive enige om Redigeret af Sofia |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |