recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybegynder er kørt fast med squeezecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNybegynder er kørt fast med squeezecenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Arends Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-November-2008
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Nybegynder er kørt fast med squeezecenter
    Sendt: 11-November-2008 kl. 21:49
Hejsa

Jeg savner lidt hjælp til nedenstående.

Jeg har købt en squeezeboks og en Synology diskstation D207+ med henblik på at streame min musik fra DS via Squeezeboks til mine nye højtalere.

Jeg har lagt min musiksamling på DS og jeg har downloadet og indlæst den nye squeezecenter-fil fra Synology. Det ser hermed ud til at Squeezecenter 7.2 er indlæst på DS.

Jeg har fra SC´s webinterface loadet min musik til SB (\\192.168.2.185\Music) og det virker også hvis jeg i indstillinger på SB vælger min pc som musikkilde, men hvis jeg vælger DS som kilde kan jeg ikke streame noget som helst til SB.

Er det ikke nok at indlæse ovenstående fil til DS for at den kan fungere som server for min SB?

Hvis der er nogen der kan forklare mig hvorfor det ikke virker vil jeg være meget glad, da jeg efterhånden har brugt en del tid på dette.

På forhånd tak.

/Michael
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 21:57
Det skal være nok at installere SC på din NAS. Har den scannet din musik igennem og fundet alle cd'erne? Du kan tjekke dette ved at gå ind på SCs website på din NAS http://<ipnr på din NAS>:9000og tjekke om du kan se dem i musik biblioteket.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Arends Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Det skal være nok at installere SC på din NAS. Har den scannet din musik igennem og fundet alle cd'erne? Du kan tjekke dette ved at gå ind på SCs website på din NAS http://<ipnr på din NAS>:9000og tjekke om du kan se dem i musik biblioteket.

Ja, Kurt det er meningen at det kun er NAS der skal være tændt når jeg lytter til musik.

Ja, jeg har været inde på SCs website og der kan jeg se at så og så mange mapper, numre osv. er scannet og det virker også perfekt hvis min pc er sat som musikkilde på SB men hvis jeg sætter DS som musikkilde er der ingen musik at se på SB.

Iøvrigt tak for dit hurtige indlæg.

/Michael
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Arends Arends skrev:

Ja, jeg har været inde på SCs website og der kan jeg se at så og så mange mapper, numre osv. er scannet og det virker også perfekt hvis min pc er sat som musikkilde på SB men hvis jeg sætter DS som musikkilde er der ingen musik at se på SB.Iøvrigt tak for dit hurtige indlæg./Michael

Har du været inde på SCs web-interface for din PC eller din NAS?
Når du efterfølgende hooker din SB op til NAS'en så sørg for at SC ikke kører på PC'en - ingen grund til at gøre det sværere end højst nødvendigt.
/tipsen
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 20:05
Hvad er det for en Squeezebox du har købt? Er det en classic eller en Duet.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Arends Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 23:19
Hejsa

Tak til alle.

Som tipsen skriver. Sørg for at SC ikke kører samtidigt på pc når SB hookes op på Nas´en. Det er helt korrekt og det var der fejlen lå. Jeg stirrede blindt på SC som kørte på min pc og skulle bare have været inde på \\192.168.2.185:9002 og derefter browse efter min musik.

/Michael
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu