|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
sobi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2007 Status: Offline Point: 83 |
![]() Sendt: 21-November-2007 kl. 10:11 |
||
Hej! Er helt ny inden for emnet mediecenter, alligevel overvejer jeg at invistere i et, så i den sammenhæng dukker der en masse spørgsmål op :) Jeg har en del krav til mediecenter, og ved ikke om jeg skal prøve at bygge et selv eller købe et. (kan før samlet alm. pc så et mediecenter burde ikke være umuligt at samle :) Jeg har et 40 Tommer Full HD Bravia LCD fra Sony. Her er de nogle af de krav jeg har:
Det er nogle af de "krav" som jeg ligne kunne komme på, er der andre ting som man skal tage højde for, er som sagt helt ny på dette område. Kender dog en del til pc i almendelighed.
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Langt de fleste medie centre pcére kan ovestående i dag. Det eneste du skal bekymre dig om, det er Ellers burde der ikke være de store bekymringer i ovenstående. Det er mere simpelt end det bliver gjort til. Lige et spørgsmål - Hvorfor 2 HDMI stik?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Kandersen! Tak for det hurtige svar :) Havde bare fornemmelsen af at man hurtigt kommer til at bruge 2 HDMI stik, men kan da sagtens være mig der er blank der. 1 stik til TV og så 1 stik til... ?? :D Har læst lidt rundt på forumet og har fået den fornemmelse at man ikke kan få undertekster på sine programmer hvis man bruger FloppyDTV er det sandt? Hvad er bedst at bygge selv eller købe et samlet, tænker også mere på udbygnings muligheder i fremtiden. Tak for hjælpen :) |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Netop, 1 stik til... hvad? nada
Ja og nej. Det kommer an på hvad software du skal køre.
Aller vigtigeste punkt er: Det er det bedste svar jeg kan give dig. Det er op til dig at vurdere dine evner og dit behov
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Mine evner til at bygge en alm. er der. Skal lige se om jeg har forstået det, er mediecenter en alm pc med f.eks. Windows Xp og så er Microsoft medie center bare et program der kører på denne pc? Er der nogle store forskel mellem Microsoft medie center og DVBviewer, er de begge lige grafisk flotte ? Takker!
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Bingo!
Ja. Microsofts store styrke er dets brugervenlighed i form en meget flot grafisk brugerflade. Til gengæld har den nogle begrænsninger i det tekniske, som rygter dog siger, at de arbejder på. Derfor vil jeg anbefale dig, at du investere i en Vista Home Premium. I den version får du automatisk MCE med. (men du behøver ikke bruge den). Derefter kan du investere i DVBviewer og bruge den i stedet, mens vi alle venter på, at Microsoft tager sig sammen og springer ind i det 21. århundrede med understøttelse af bla. DVB undertekster. DVBviewer har også en flot grafisk brugerflade, men den kan ikke samlignes med Microsoft. Den er dog brugbar. Som sagt - et medie center er et computer med tvkort i. Alt det andet er "bare" software.
Redigeret af Kandersen - 21-November-2007 kl. 11:30 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg siger mange tak for hjælpen. Hjalp lidt på forståelsen af det hele |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ellers vender du bare tilbage. Der er efterhånden en del herinde der ved massere om dette, selvom de til tider kan være svære at råbe op.
|
|||
![]() |
|||
Efre ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Status: Offline Point: 39 |
![]() |
||
Prøv at kigge her klik på pc systeme premium MEDION AG |
|||
![]() |
|||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
||
En tråd om næsten det samme: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=31058& PN=1&TPN=500 #efre |
|||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|||
![]() |
|||
Robert - 406TS6 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
||
I samme boldgade, jeg ved ikke om jeg skal købe Hauppauge 500pvr-mce eller gå direkte til FloppyDTV's DVB-C.. Hvordan er brugervenligheden i DVBViewer? er det håbløst, ok, ganske godt eller suverænt. Jeg gider ikke have en HTPC som skal justeres hele tiden. Det skal fungere, og fungere godt, samt være til at anvende. Det skal ikke genere mig at vente lidt på at få digital TV. Så stor er forskellen heller ikke, har jeg ladet mig fortælle. Noget bud på om jeg skal vælge analog eller digital??
|
|||
Robert Pedersen
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |