recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybegynder: IPBox 9000HD og Stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNybegynder: IPBox 9000HD og Stofa

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hendis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Januar-2010
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Nybegynder: IPBox 9000HD og Stofa
    Sendt: 14-Juni-2010 kl. 18:28
Hej, jeg er helt ny, både her i forummet og indenfor PVR og lignende, så vær nænsom! Smile

Jeg har i dag pakket mine nye AB IPBox 9000 ud og forbundet den til Stofa-stikket i min lejlighed.
Efter en del roden rundt med mislykkede auto-scans efter kanalerne, er det lykkedes mig at få hul igennem til DR1, DR2, DR Update og TV2. Jeg fandt et hint på Stofas hjemmeside om at jeg skulle bruge disse parametre til en manuel søgning:

Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværsks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS
Men hvordan finder jeg nu de andre kanaler? Er det i det hele taget muligt? Jeg har Zaptor-abonnement (men det er planen at opsige det) og stor TV-pakke.

På forhånd tak
hendis
Til top
delinde Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Januar-2009
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 14:49
Du skal muligvis vælge "NIT", network information table, til ved din søgning på den frekvens du nævner. På den måde finder boxen ud af, på hvilke frekvenser der ligger andre kanaler på samme netværk. Det var i hvert fald det der gjorde det for mig, da jeg skulle søge med min Azbox, der også er en linux box...bruger du ikke NIT, skal du manuelt søge på alle frekvenser, Stofa anvender, for at finde alle kanaler.

Bare mit bud, held og lykke!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu