|
Nybegynder køb af projektor |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
aouer
Super bruger Oprettet: 24-Januar-2010 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 406 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Januar-2012 kl. 19:29 |
Hej Recordere
Jeg er igang med at lave min første hjemmebio og skal snart ud og købe billede udstyr, men ved ikke så meget om det, så jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe en på. Jeg regner med at bruge omkring 20K på det. Har kigget meget på de projektor fra JVC, ved godt den nye x30 har pris på 25K Så den har ikke lige råd til da der også skal være til lærred. Har også set på OPTOMA HD83 fra hifiklubben. 3D det er det store ? Ang. Lærred havde jeg forstillet mig et 90" fastramme fra lissau. Jeg kommer til at side ca. 3 m fra det. Er det ok? Jeg kan godt vente til juni med at købe, så måske er x30 kommet ned i pris. Håber nogen hjælpe med at finde det bedste valg! På forhånd tak Mvh Aouer |
|
submaniac
Super bruger Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror ikke vi ser markante prisfald på X30 før IFA 2012, hvor de formodentlig viser os 2013 modellerne. Indtil da er X30 et stensikkert valg.
Jeg skal ikke udelukke man kan forhandle en god pris på en X30 hen over sommeren dog:) Hvis du vil have 3D vil jeg anbefale DLP. Jeg har set 3D på X3, ikke X30, men JVC har efter min mening ikke specielt gode 3D egenskaber. For meget flicker og crosstalk.
|
|
aouer
Super bruger Oprettet: 24-Januar-2010 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 406 |
Funktioner
Tak(0)
|
JVC X3 hvad pris ligger den i?
Er den næsten lige så god som X30 ? Den skal bruges til at jeg både kan se formula1,spil og film. Mvh Aouer |
|
renep
Bruger Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej, jeg har næsten lige været igennem det samme, og der er mange "småting", der også lige skal med i budgettet.
Først og fremmest skal du dog finde ud af, om du har brug for lensshift, eller PJ kan hænges perfekt i forhold til lærredet. Efter at have set både X3, X30, X70 og Pana 5000 blev jeg nærig og endte op med en Optoma HD33 fra HiFi-klubben. X30 og X70 er fantastiske i ideelle (mørke rum), men jeg synes at HD33 gør det bedre i det daglige - bortset fra sortniveau. Specielt er der rimeligt blæs på 3D, og brillerne er rimeligt til at betale. Nogle taler om regnbuer på DLP, men jeg har aldrig set dem på HD33'eren. Sidder selv 3,5m fra lærred, og jeg startede forsøgsvist med et billigt 90" træk-og-slip. Det er fint til 16:9, men vi savner et lidt bredere billede på 2.35:1, så det bliver snart udskiftet til et 106" tab-tension. Husk at du også skal bruge penge på beslag, HDMI-kabel og evt. briller. Jeg endte op med et fantastisk Chief beslag, der er rimeligt fremtidssikret, og startede ud med et no-name 500kr 10m HDMI, da jeg ikke tidligere har troet på kabel-guderne. Lange HDMI kabler kan dog købes for billigt, så der skulle et 1200kr Supra til, før mobiltelefoner i rummet ikke lavede fnidder med signalet. Med 20K på budgettet er udvalget begrænset: Lærred, 5K, Kabel, 1K, Ophæng 1-2K, briller 2K = Projektor, 10-11K, hvilket svarer til en HD33'er
|
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Husk at vær opmærksom på at nogle projektorer støjer mere end andre.
Overvej også lige hvor meget 3D betyder for dig. Der er ikke mange film hvor folk oprigtigt falder på halen over 3D effekten. Om man kan lide det i spil er vel lidt en smagssag. Personligt har jeg nedprioriteret 3d og valgt at rette budgettet mod lydsøs afspilning og så god 2D kvali som muligt.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
cgmand
Guld medlem Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som slumbert skriver, så synes jeg også du skal overveje 3D en ekstra gang. For mig fungere det ikke. Jeg ser fint 3D, men synes det er vildt forstyrrende og det forringer billedkvaliteten på alle punkter.. + projektoren larmer når den skal vise det. MEN det er jo bare mig.. :)
Til gengæld var jeg til JVC aften, hvor de præsenterede deres nye projektorer.. Eller det var sidste år.. Så det var X3 modellen.. Nå men, der var lavet en opsætning med X3, en PS3 og GT 5.. Og FUCK det var fedt !! Det er det eneste tidspunkt var jeg har set 3D være brugbart, for det var fandme fedt a game i 3D.. Det var et 100" lærred og X3 gjorde det i mine øjne super. Desuden vil jeg mene du skal have 100" på 3m
|
|
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
|
submaniac
Super bruger Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har set X30 også, samt X3, dog ikke 3D på X30. Det var hos TC, kalibreret af Otto. Forskellene er marginale. Det nye med X30 er lens memory og muligvis lidt mere lysoutput og hvad end små bugs der måtte være på X3 har de forhåbentlig udbedret. Jeg anser X30 for en forædlet version af X3eren. Som andre er inde på så skal du stærkt overveje hvor vigtigt 3D vitterligt er for dig. JVC's projektorere er, efter min mening, fuldblods 2D projektorere med lidt "gimmicky" 3D on the side:=) Jeg vil anbefale du kigger forbi TC og ser på X30 og så forbi hifiklubben og se på HD87. De ligger i samme prisleje og tilbyder samme gode billedekvalitet, men DLP vs LCOS. HD87eren er vist endda en del billigere. Jeg kan ikke lige komme i tanke om nogen DLP til omkring 25k? Nærmeste er en Runco LS-1 men den koster 38k før evt rabat.
Redigeret af submaniac - 17-Januar-2012 kl. 14:39 |
|
Kenzo85
Guld medlem Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Funktioner
Tak(0)
|
I følge flatpanels skal der 4 m afstand til fuld HD på 100"
|
|
Jens Thomsen
Bruger Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
Funktioner
Tak(0)
|
Skal man ikke bare sidde tættere på end 4m?
|
|
cgmand
Guld medlem Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har mulighed for at starte med at bruge en væg som lærred, er det absolut at anbefale. Herved kan du finde den rigtige billed størrelse inden du køber lærredet.
Flatpanels siger 4m til 100", mig passer det bedst med 3m til 100" og nogle sidder blot 2,5m fra 120" !! Så er det altså lidt en smagssag..
|
|
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det med at finde "sin billedstørrelse" inden lærredkøb er guldkorn! I mange af de tilfælde hvor folk køber PJ + lærred, er de meget imponerede den første måned, men når man vænner sig til størrelsen, så fortryder man, at man ikke gik lidt op i størrelse. Størstedelen af film i dag er 2.35:1 og der er ikke meget billede tilbage på 90"... Jeg sidder ca. 3.5m fra 120", og synes det fungerer fint.
|
|
aouer
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak for alle de gode oplysninger og råd.
Ang. PJ så kommer den til at hænge lige for og afstand til lærred 4,10 m. Ang lærred kan jeg ikke gå længere op end 106" da min væg ikke er bredere, så kommer skrå væggene.Det med unden lærred i starten lyder som en rigtigt godt råd jeg takker. Jeg vil tage en tur for hifiklubben og TC og kigge nærmere på de 2. X3 kan den stadigvæk købes DK? Mvh Aouer |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |